DoplňkyWes Anderson pověřil Cartier, aby pro Fénické spiknutí vytvořil zdobný růženec
Hannah Jackson21. 5. 2025
Nový film Wese Andersona s názvem Fénické spiknutí přináší víc než jen vizuální poezii, kterou u tohoto režiséra tak milujeme. Hlavní rekvizita? Růženec vytvořený na míru ateliérem Cartier – z bílého zlata, diamantů a rubínů. Proč je tento růženec tak výjimečný?
Foto: TPS Productions/Focus Features © 2025 All Rights Reserved
Pokud od filmového světa Wese Andersona něco očekáváme, pak je to krása ve všech podobách. Režisér proslulý posedlostí estetikou nepodceňuje sebemenší detail. Ve svém nejnovějším filmu
Fénické spiknutí (v originále
The Phoenician Scheme), který měl v neděli premiéru na filmovém festivalu v
Cannes, oslovil značku
Cartier, aby vytvořila jednu z rekvizit, která se v něm objevuje nejčastěji, totiž růženec.
Dvanáctý film v Andersonově režii sleduje osudy bohatého a vnitřně rozervaného podnikatele Zsa-zsy Kordy (Benicio del Toro), který určí svou jedinou dceru Liesl (Mia Threapleton) za dědičku svého majetku. Liesl, jeptiška, je téměř ve všech scénách zobrazena s růžencem omotaným kolem ruky.
Anderson požádal
Cartier o vytvoření originálního růžence pro postavu Liesl poté, co náhodou narazil na přívěsek v podobě kříže od této značky zhruba z roku 1880. Umělci z ateliéru vysokého šperkařství kříž znovu vytvořili ve zvětšeném měřítku. Nyní měří téměř 5,5 cm, aby byl lépe viditelný na plátně. Kříž z bílého zlata je osazen diamanty v brusu růže a velkým centrálním kabošonem rubínu. Řetízek dlouhý 78,5 cm zdobí smaragdové korálky, diamanty broušené do tvaru briolette (koblížku) i růže a pět rubínových kabošonů.
Cartier se rozhodl do náhrdelníku zakomponovat právě kameny broušené do tvaru růže, protože lépe korespondují s Andersonovou vizí a jeho zálibou ve vintage estetice. Brusy ve tvaru růže, které se dávaly diamantům proto, aby se co nejvíc třpytily ve světle svíček, zažily vrchol popularity ve viktoriánské době. Zatímco v našem světě by bylo neobvyklé vidět jeptišku nosit takto okázalý šperk, v univerzu, které vytvořil Wes Anderson, to působí zcela přirozeně.