Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Doplňky

Vystupte z davu ve zlatých špercích symbolizujících ženskou sílu a odhodlání

Cindy Kerberová27. 9. 2022
Výrazné odstíny červené, které přináší podzimní příroda, tvoří zásadní část nové kolekce, která má mnohem hlubší význam. Ústřední motiv symbolizuje ženy držící při sobě, stejně jako lásku ke svobodě a neústupnost. 
Kolekce Kalyna, SOVA
Kolekce Kalyna, SOVA
Šperky značky SOVA byste našli u Maye Musk nebo Oleny Zelenské. Ukrajinský brand se za dvacet dva let své existence proslavil kolekcemi, na kterých spolupracovali přední módní designéři, a především proslul příběhy, na nichž velmi často staví. Jeden takový stojí i za poslední kolekcí Kalyna — na pokladu z bílého a žlutého zlata se objevují červené korálky představující plody kaliny, okrasného keře, jehož zářivě červené plody můžete vidět i uprostřed mrazivé zimy. Její odolnost a síla ustát i počasí, ve kterém zbytek přírody neobstojí. Zároveň se kalina používá v lidovém lékařství při menstruačních bolestech, samotné bobule jsou ovšem prudce jedovaté.
Krása, vytrvalost, pomoc i nebezpečí se stejně tak dá přenést na ukrajinské ženy. I ony drží v nejtěžších chvílích při sobě, aby byly ještě silnější a připravené obstát v době, která by jiné zlomila. Právě tato alegorie stojí za dvanácti šperků, v níž červené korálky tvoří shluky evokující kaliny. Bílé a žluté zlato zde funguje jako větvičky, rozbíhají se různými směry, anebo ladně obepínají prsty a krk. 
Kolekce Kalyna, SOVA
1 / 13
Kolekce Kalyna, SOVA
Vedle silného příběhu má kolekce ještě jeden rozměr. Designérský tým se spojil s globální fundraisingovou platformou UNITED24, jejíž ambasadorkou se před pár dny stala americká herečka a zpěvačka Barbra Streisand. Iniciativu založil ukrajinský prezident Volodymyr Zelensky jako hlavní místo pro příjem charitativních darů na podporu Ukrajiny. SOVA v rámci své nejnovější kolekce uvádí zlaté přívěsky na stužce s logem charitativního projektu. Výtěžek z jejich prodeje putuje na nákup zdravotnických potřeb, jejichž spotřeba v souvislosti s válkou rapidně stoupla. Cílem značky je zakoupit 120 sad zevních fixačních pomůcek.