Móda

Opulentní oslava radosti u Balmain! Olivier Rousteing chce, aby si ho svět pamatoval jako světlo Eiffelovky

Co je špatného na tom být šťastný a šířit radost? Olivier Rousteing jakoby svou kolekcí jaro/léto 2024 pro Balmain deklaroval manifest módy, která je protipólem tichého luxusu.
It wasn’t quiet luxury

Pomyslná nová jednoduchost, která se na módním obzoru zatím rýsuje, volá po šatníku plného fundamentálních střihů bez okras. „Všichni teď touží nosit tichý luxus, vím to. Ale neméně důležitý je i projev vlastní identity. Nikdy bychom neměli ztratit povědomí o tom, kdo jsme,“ prohásil Olivier Rousteing těsně před začátkem přehlídky. V zákulisí se, mimochodem, objevil s copánky. „Nechci si hrát na minimalistického designéra. Raději bych byl nenáviděn za to, kým jsem, než být milován za to, kým nejsem.“ 
Odkaz Pierra Balmaina

„Překládám odkaz monsieur Balmaina, francouzský luxus, krejčovské řemeslo,“ obhajoval Olivier Rousteing první desítku looků, která — ve srovnání s dekorativním zbytkem — mátla svou jednoduchostí. Přitom střih jednoduchých sak může zabrat i hodiny práce.

Květiny, květiny, květiny

V kolekce jaro-léto 2024 se objevilo přepracování Balmainových ​​archivních motivů. Bohaté květy se do celku promítly v podobě kovových inkrustací, odvážných potisků nebo skulpturálních kabelek a bot. Bustiery s aplikací divokých růžových větví z křehkého skla doplňovaly další florální aplikace vyrobené z recyklovaného plastu.
Poselství radosti
„Chci, aby si mě lidé pamatovali jako světlo Eiffelovy věže. Ale možná zůstanu jen maximalistickým designérem. Lidé rádi škatulkují, donutí vás jít určitým směrem. Tato kolekce je o štěstí. Někdy je právě štěstí v módě vnímáno jako povrchní, ale co je na radosti špatného?“ Olivier Rousteing má jasno!

Ukradená padesátka 
Deset dní před přehlídkou došlo k přepadení nákladního auta, které zrovna převáželo velkou část hotových looků z letiště Charlese de Gaulla do studia Balmain v centru Paříže. Před pár dny byly poblíž Villepinte nalezeny tři z padesáti ukradených krabic. Mezitím se kreativnímu studiu podařilo obnovit asi 70 % chybějících looků. „Je to noční můra každého designéra, ale naštěstí mám skvělý ateliér, který tvrdě pracuje,“ uzavřel věc Olivier Rousteing.
Článek vyšel v originále na vogue.co.uk.