Vůně

Takto voní nová Replica od Maison Margiela

První novinka roku 2023 nebyla navržena proto, aby vyčnívala v davu a byla cítit na kilometry, ale tak, aby jemně spočívala na pokožce a svému nositeli a nejbližšímu okolí přinášela pozitivní emoce spojené se zamilovaností.
Foto: Alexander Bel
Zavřete oči a představte si nejlepší rande svého života. Zkuste si vybavit sebemenší detaily: kdy, kde, s kým jste, co máte na sobě, co jíte, pijete, jak se cítíte. A také vůni. Jak asi voní osudové setkání? Maison Margiela první novinkou roku přináší odpověď, do níž se zamilujete na první přičichnutí. Kromě toho nabízí jasnou odpověď na otázky, jestli je lepší výrazná, excentrická vůně exotických ingrediencí, anebo jemný závan určený především pro toho, kdo ji nosí.
On A Date mocně doplňuje novou kategorii takzvaných pleťových vůní, parfémů, které nejsou primárně určené, abyste je cítili na druhých (pokud se k nim ovšem nepřiblížíte nakolik, abyste se nosem téměř dotýkali jejich pokožky). Pleťové, second-skin parfémy, mají za úkol zvýraznit vůni vaší pleti, vykouzlit osobní auru, být velmi intimním doplňkem, o němž víte jen vy sami. 
Nejčastěji se popisují jako jemné, čisté, lehce pižmové. Nepřekrývají přirozené aroma kůže, ale vylepšují ho podobně jako třeba make-up. Jejich intenzita je — na rozdíl od klasických parfémů — jiná. Zatímco tradiční vůně se rozline místností, rázem zaplní celý prostor a její oblak někdy zůstane ještě dlouho poté, co odejdete, ty pleťové zůstávají na pokožce. 
Toaletní voda On A Date, MAISON MARGIELA
Toaletní vody On A Date, MAISON MARGIELA
Master parfémář Carlos Benaïm rekonstruoval vzpomínku na schůzku uprostřed vinic v Provence. Autor mnoha  bestsellerů a ikonických parfémů se inspiroval vlastními vzpomínkami na oblast, kde se odehrávaly jeho první, tvůrčí kroky. Zejména toužil zachytit středomořské slunce, které zahřívá vinice při sklizni. A aby finální výsledek působil maximálně autenticky, přizval si ke spolupráci someliéra Manuela Peyrondeta. Ten mu pomohl replikovat specifickou vůní vybraných červených a růžových vín. Emoce a vzrušení parfémář do jiskřivé eau de toilette, jejíž barva evokuje pohled na krajinu skrze sklenici s vínem, vnesl pomocí netypických ingrediencí.
„Nejprve jsem hledal nejlepší způsob, jak vyjádřit vůni červeného vína,“ vysvětluje Benaïm. „Jeho jemnost a svěžest jsem převedl pomocí Crème de Cassis, davany. Také jsem prozkoumal aroma růžového vína. Své pocity jsem převedl do zcela nového akordu. To proto, abych uvolnil jednu intenzivní emoci. Jedním z mých dalších přání bylo začlenit růži, květinu lásky par excellence. Nabízí jemné a svěží květinové tóny s ovocnými nádechy, které znovu vytvářejí sladké pocity, jež přináší svádění.“ K rybízovému likéru, ostré bylince s balzámovými podtóny a divoké růži nakonec parfémový mág přidal esenci z bergamotu (pro jiskru) a pačuli. Ta dává celé kompozici příjemně temnou zemitost.
Toaletní voda Replica On A Date, MAISON MARGIELA, 2805 Kč za 100 ml
Vonná svíčka Replika On A Date, MAISON MARGIELA, 1569 Kč
Tento článek vznikl ve spolupráci s Maison Margiela Fragrances.