Vůně

Módní vůně na léto

Stejně jako si módní značky dávají záležet na kolekcích ready-to-wear a couture, tak nevynechávají nejdůležitější neviditelný doplněk sezony. Letošní novinky i bestsellery vás přesvědčí o tom, že nejlepší léto je růžové a modré. 

Bulgari Omnia by Mary Katrantzou

Foto: Archiv značky
K dostání v e-shopu www.douglas.cz, EdP 65 ml, 3180 Kč.
Řecká módní návrhářka se spojila s italským klenotnictvím Bulgari a výsledkem jsou nejen nové interpretace kabelek a šátků, ale také nová Omnia. Řada vůní v nezaměnitelných flakonech se rozrostla o duhovou lahvičku, jejíž obsah se dá snadno popsat jedním slovem – radost. Legendární parfémář Alberto Morillas spolu s Mary vytvořil parfém s dominantními tóny bílých květů symbolizujících eleganci a ženskou sílu, k nim přidal akordy fíkových listů (také myslíte na Evu v ráji?), citrusů, světlého dřeva a samozřejmě nechybí pižmo – smyslná ingredience, které Morillas dokáže dát nečekané a dosud neobjevené fasety. V prvních vteřinách čekejte explozi citrusů a velmi originální, až nahořklý a příjemně osvěžující začátek, který se plynule přenese ke květinovému srdci z gardénie a pomerančových květů. 

Moschino Toy 2 Bubble Gum

Foto: Archiv značky
K dostání v e-shopu www.marionnaud.cz, EdT 50 ml, 1659 Kč.
Moschino toto léto vrací do hry medvídka. Tentokrát v zářivě růžovém odstínu s podtitulem Bubble Gum. Pokud se vám v hlavně rozsvítila červená kontrolka varující před přeslazenou vůní vhodnou pro věkovou kategorii 3-7 let, uklidněte se a rovnou odhoďte všechny předsudky. Toy 2 Bubble Gum, kterou vytvořil parfémář Olivier Pescheux, totiž dost klame tělem i názvem. Ano, najdete v ní spoustu ovocných tónů včetně kandovaného ovoce, ale také hořké citrusy, jiskřivý zázvor, cedrové dřevo a ambroxan s pižmem. Po úvodních tónech, které opravdu evokují růžovou žvýkačku, totiž naplno zazáří květinovo-ovocná óda připomínající čajovou růži s broskvovou zmrzlinou. Celý koncept značky Moschino je o zábavě a hravosti se špetkou nostalgie a přesně taková je i tato novinka. 

Trussardi Donna Pink Marina

Foto: Archiv značky
K dostání v e-shopu www.douglas.cz, EdT 50 ml, 1799 Kč.
Od letních her k pořádné dovolené v podání slavné parfemářky Nathalie Lorson a její ódě na léto strávené v italském přístavu. Připravte se na osvěžující kombinaci citrusů s mořskou solí a hřejivý základ z cedrového a santalového dřeva se špetkou pačule, která dává celé vůni příjemný zelený základ. Trussardi Donna Pink Marina je přímá letenka na prázdniny plné mořských vln, chladných drinků a dolce far niente, ať už jste kdekoliv. Nathalii se povedlo ukrýt letní náladu, sluníčko a pohodu do pruhované lahvičky evokující námořnické tričko, samotná vůně vás kromě dokonalé iluze těch nejlepších prázdnin osvěží a zklidní, kdykoliv jen budete chtít.

Versace Pour Femme Dylan Turquoise

Foto: Archiv značky
K dostání v e-shopu www.fann.cz, EdT 50 ml, 2190 Kč.
Pokud jste na ni za rok zapomněli, tak ona na vás ne. Tyrkysová Dylan prokázala své kvality loni, kdy ji módní dům uvedl na trh jako oslavu italského léta přesně tak, jak ho ukazují slavné filmy a fotky na Instagramu. Parfémářka Sophie Labbé vytvořila s pomocí jasmínu, frézií, ovoce a lehkého doteku dřev perfektní iluzi pláže s nejjemnějším bílým pískem, kde nepoznáte, kdy končí moře a začíná nebe, protože nekonečné modré dálky se spojují v jedno dokonalé přírodní divadlo. Sicilské mandarinky odkazují na svěží mořský vánek, květiny a ovoce evokují horký den uprostřed léta, kdy se čas zastavil a jste jen vy, moře, slunce a maximální pohoda.
 

Montblanc Explorer Ultra Blue

Foto: Archiv značky
K dostání v e-shopu www.fann.cz, EdP 60 ml, 1790 Kč.
Nejnovější novinka od značky Montblanc míří na pánské publikum, konkrétně na vášnivé cestovatele a objevitele. Trojice parfémářů Jordi Fernández, Olivier Pescheux a Antoine Maisondieu pracovala s ingrediencemi z celého světa, od sicilského bergamotu přes exotické ovoce a pepř, pačule z Indonésie po kůži a dřeva z dalekých koutů zeměkoule. Hlavní část vůně v elegantním flakonu s modrou kůží tvoří mořské nóty a vzácná šedá ambra, které ostatní ingredience příjemně sekundují. Výsledkem je příjemná, snadno nositelná vůně čistoty a pohody. 

Salvatore Ferragamo Ferragamo Intense Leather

Foto: Archiv značky
K dostání v e-shopu www.douglas.cz, EdP 50 ml, 1790 Kč.
Na zcela opačnou notu hraje novinka od italské značky Ferragamo. Příběh pánské vůně Ferragamo Intense Leather se vrací na samotný počátek módního domu, který proslavily ty nejlepší kožené boty na světě. Tradice, kůže a hrdá italská povaha se promítají do vůně, která je intenzivní a navzdory svému názvu překvapivě svěží. Ještě něž se na vaší pokožce rozleží kožený základ, projdete se citrusovým rájem kolem bylinkové zahrady do jabloňového sadu, kosatcové zahrady a záhonu konvalinek k příjemně mechovým a zemitým tónům. 
Tento článek vznikl ve spolupráci s Glamour Distribuce.