Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Péče

Jak se z krému profesora Augustina Badera stala největší beauty senzace

Josef Šlaich19. 9. 2020
O kmenových buňkách a nejstřeženějším tajemství hollywoodských celebrit si s celosvětově uznávaným profesorem z Lipské univerzity povídal Junior Beauty Editor Josef Šlaich. 
Druhou zářijovou neděli se chystám na Zoom call s profesorem Augustinem Baderem. Jméno celosvětově uznávaného specialisty na kmenové buňky z Lipské univerzity totiž poslední dva roky skloňuje ve všech pádech celý beauty svět. Že jste o něm ještě neslyšeli? Ale jděte! 
Victoria Beckham si jeho produkty zvolila exkluzivně do backstage během přehlídky AW18. Alexa Chung používá jeho kultovní krém tak, jako kdyby to byly plátky zlata. Leonardo DiCaprio požádal svou asistentku, aby mu objednala dvacet lahviček. Kosmetička Joanna Czech dokonce sentimentálně prohlásila, že za svou třicetiletou kariéru nevyzkoušela krém, který by byl tak nezapomenutelný. Bobbi Brown díky němu zase úplně zanevřela na make-up. Kate Bosworth by ho klidně snědla a Kris Jenner ho měla ve své mramorové koupelně ještě předtím, než se z něj stal nejlepší krém současné generace.
Autor: Augustinus Bader
Foto: Augustinus Bader
Šílí po něm i obyčejní smrtelníci. Cassandra Grey, zakladatelka amerického online obchodu Violet Grey, se nechala slyšet, že takové davové šílenství ještě nezažila. Nákupčí luxusního e-shopu Net-a-Porter Newby Hands mi prozradila, že je od uvedení na webu stále mezi top ten nejprodávanějšími produkty. Troufám si říct, že podobný osud čeká i Jakuba Kopčáka a Lukáše Loskota, majitele pražského beauty koncept storu Ingredients, kde je značka v exkluzivním zastoupení pro Českou republiku.

Dobrý den, pane profesore

Před telefonátem jsem lehce nervózní. O kmenových buňkách toho vím asi tolik jako o íránském jaderném programu v Isfahánu a matematických rovnicích. Vím, že existují, ale tím moje znalosti končí. On to má možná podobně. 
Šedesátiletý Němec rozhodně nemá žádné konexe v Hollywoodu. Není instagramovou hvězdou. Za jeho úspěchem nestojí marketingový tým. O kosmetický průmysl se nikdy nezajímal. Určitě ani nebyl na žádném fashion weeku. Geek, jak se patří. Místo toho posledních třicet let zasvětil studiu kmenových buněk. Díky tomu objevil způsob, jak probudit ty, které časem, ať už v důsledku stárnutí, nebo traumatu, zleniví a stanou se nečinnými. 
Autor: Augustinus Bader
Foto: Augustinus Bader
Baderova mise začala myšlenkou pomoci obětem popálenin, především dětem s traumatickým poraněním. „První léta praxe jsem často trávil v Číně, kde jsem pracoval na traumatologickém oddělení s obětmi popálenin v nemocnici Ruijin v Šanghaji. Technologie tam byly daleko pokročilejší a míra přežití pacientů vysoká. Bylo pro mě ale těžké pozorovat utrpení pacientů a špatně zahojené popáleniny.“  
Po této zkušenosti se rozhodl rozjet výzkum, který by pomohl zahojit popáleniny bez viditelných následků. Stal se specialistou na tkáňové inženýrství, což byl výchozí bod jeho zájmu při studiu regeneračních schopností kmenových buněk. 

Superman v bílém plášti

V roce 2008 se mu podařilo vytvořit revoluční hojivý gel, který dokáže vyléčit i popáleniny třetího stupně bez operace nebo transplantace kůže. Tento gel v místě rány stimuluje poškozené buňky a napomáhá uzdravení. 
Svěřuje se, že původně o žádnou značku ani nestál, vytvořil ji kvůli tomu, aby mohl financovat svůj vědecký výzkum, který může pomáhat lidem po celém světě. Cílem je dodávat gel nemocnicím v masové distribuci. „Nikdy jsem neuvažoval o tom, že bych uváděl produkty na kosmetický trh. Jsem v první řadě profesor. Farmaceutické společnosti nejsou ochotné financovat klinické studie, protože počet případů popálených lidí v západním světě není tak vysoký. Velké farmaceutické koncerny chtějí pouze lukrativní zakázky.“ 
Autor: @Alice_leveque
Foto: @Alice_leveque
Autor: @Alice_leveque
Foto: @Alice_leveque
Autor: @Alice_leveque
Foto: @Alice_leveque
Profesor mi jen potvrdil to, co si o celém farmaceutickém průmyslu myslím už nějakou dobu. Zajímá mě, co ho nakonec přimělo k tomu, aby se odhodlal vstoupit do neustále se měnícího beauty světa. „Snažil jsem se získat finance pro svůj projekt a náhodou potkal Charlese Rosiera, mého dnes již obchodního partnera a spoluzakladatele značky Augustinus Bader. Měl jasnou vizi v tom, jak využít mou technologii a aplikovat ji na produkty určené pro běžné spotřebitele, kteří touží po vyhlazené pleti bez vrásek a mladistvém jasu.“ 
Autor: Augustinus Bader
Foto: Augustinus Bader
Byly to dva dlouhé roky plné přemlouvání. Ať už chcete, nebo ne, pružná pokožka s minimem nedokonalostí je stále považována za symbol krásy a spojována s vysokým společenským statusem. Pokud Baderova technologie dokáže vyléčit závažně popálenou kůži, představte si, co dokáže udělat s normální pletí.

7,5 miliardy typů pleti, jedno řešení

Na trh byla značka uvedena v roce 2018 představením dvou krémů, The Cream a The Rich Cream, s obsahem patentované technologie TFC8, která dokáže obnovit a omladit každý typ pleti. Na sociálních sítích launch v tichosti doprovázela kampaň „7,5 miliardy typů pleti, jeden krém“. 
Jak je možné, že si poradí s vráskami a zároveň je vhodný i pro někoho, kdo trpí akné a má v důsledku toho pigmentové skvrny a nerovnoměrnou texturu pleti? Odpovědí na tuto otázku je patentovaný komplex TFC8 (Trigger Factor Complex), který je směsí aminokyselin, vitaminů a syntetizovaných molekul přirozeně se nacházejících v pokožce. Klíčové živiny a účinné přírodní ingredience dopraví přímo k buňkám a vytvoří optimální prostředí pro jejich obnovu. 
Pokud jde o správný způsob použití, profesor Bader říká, že účinné látky fungují nejlépe při prvním kontaktu s čistou pletí. „Naše krémy jsou perfektní volbou pro milovníky minimalistické beauty rutiny, protože je doporučujeme používat jako první krok po čištění přímo na suchou pleť. Tím je zajištěno, že TFC8 komplex je v přímém kontaktu s pokožkou a žádné jiné produkty neovlivní jeho účinnost. Jestliže v rámci své beauty rutiny budete používat i jiné produkty, naneste nejprve náš krém a před použitím dalších produktů jej nechte úplně vstřebat.“
Po velkém úspěchu bylo dalším logickým krokem dopřát zákazníkům kompletní skincare rituál s hydratačním čisticím gelem a vysoce regeneračním pleťovým olejem. V plánu je ještě uvedení esence a balzámu na rty pro ty, kteří preferují jinou texturu, přesto chtějí vyzkoušet transformativní účinky technologie TFC8 na vlastní kůži.
Autor: @ALICE_LEVEQUE
Foto: @ALICE_LEVEQUE

Čistá věda bez příkras

Až doteď vědci pracovali s kmenovými buňkami mimo tělo nebo používali cizí kmenové buňky rostlinného či živočišného původu. Technologie profesora Badera však pracuje s tělu vlastními kmenovými buňkami, čímž vyvrací trend používání kmenových buněk v krémech a sérech jiných značek. „Kmenové buňky mohou vytvořit pouze typ organismu, ze kterého pocházejí. Jablečná kmenová buňka je naprogramována tak, aby vytvořila jablko, kmenová buňka z pomeranče vám logicky vytvoří jen pomeranč. Přidávat kmenové buňky do skincare, ať už jde o ty rostlinného, živočišného, nebo dokonce lidského původu, je neúčinné a zbytečné.“
Hype okolo značky Augustinus Bader vytvořili beauty editoři a hollywoodské celebrity na základě ústního sdělení, což je jeden ze způsobů, kterými je přenášen buzz marketing. Popularita „doktorských“ značek, které se místo otřepaných frází a kouzelných rostlin z druhého konce světa opírají o vědu a opravdové účinky, je zapříčiněna tím, že jsou spotřebitelé daleko informovanější a vědí, co chtějí.
Autor: Augustinus Bader
Foto: Augustinus Bader
Všechny přípravky Augustinus Bader jsou 100% neparfémované a neobsahují gluten, parabeny, minerální oleje, sulfáty ani emulgátory a konzervační látky. Jsou tak vhodné i pro tu nejcitlivější pleť. Pochopitelně nejsou ani testované na zvířatech. 
„Uplatněním vědeckých poznatků můžeme vytvořit lepší a bezpečnější produkty založené na fyziologii kůže. Je největším orgánem lidského těla a musí čelit vnějším vlivům. Roste, obnovuje, vyživuje, reguluje a chrání. Pokožka je živoucí systém, stejně jako my. Proč bychom k pleti nemohli přistupovat jako k orgánu? Mé produkty beru jako potravu pro pleť, která ji vyživí a pomůže udržet zdravou.“
Jedním dechem dodává, že by péče rozhodně neměla končit u krku. Na četné žádosti fanoušků kultovních krémů tedy portfolio rozšířil o body care, výživný tělový krém s máslovou texturou, lehké hydratační mléko, rychle se vstřebávající olej a luxusní krém na ruce. „To, jak stárneme, je z 30 % závislé na našich genech, ale 70 % ovlivňuje to, co s nimi děláme. Geny v pokožce jsou již nastavené, narodili jsme se s nimi, ale můžeme je nasměrovat. Když své tělo udržujeme ve formě a vyživujeme ho, můžeme být tou nejlepší verzí sebe sama.“