Beautypedia

Nové kultovní beauty značky

Nabídka beauty produktů se v poslední době mění doslova každý den a neustále vznikají nové značky, které budí rozruch. Ať už jde o pleťovou masku, která je k dostání přímo prostřednictvím sociálních médií, nebo pohledy do zákulisí módních přehlídek, tyto brandy se vyplatí sledovat. 
Foto: Chantecaille
Tvářenka Chantecaille, korálový odstín, na podporu Marine Conservation Institute

Uvědomělé značky 

Vibe: Skupina beauty nadšenců mění tvář kosmetického průmyslu svou vírou, že nemusíte dělat kompromisy v oblasti udržitelné krásy, pokud jde o efektivitu nebo luxus.
Patří sem: Tata Harper, Ren, Aveda, Chantecaille
Top produkty: Tata Harper Resurfacing Mask, Ren Atlantic Kelp and Magnesium Anti-Fatigue Body Wash, Chantecaille Philanthropy Cheek Shade, Aveda Air Control Hairspray
Kolumbijku Tatu Harper k vytvoření vlastních netoxických kosmetických produktů inspirovala diagnóza rakoviny ve vlastní rodině. Výsledkem byla luxusní, ale přírodní a organická řada, kterou plnila do recyklovatelných skleněných nádobek a rozesílala z farmy o rozloze 1200 akrů ve Vermontu. 
Společnost Ren Clean Skincare, která se zaměřuje na péči o pleť a současně planetu, chce do roku 2021 dosáhnout 100% zero waste, což obnáší recyklovatelné obaly, náhradní náplně a nádoby vyrobené z recyklovaného plastu z oceánů. Rovněž spolupracuje s globální charitativní společností Surfrider, která se zabývá úklidem pláží a oceánů po celém světě.
Další filantropickou značkou je Chantecaille, která se zavázala k ochraně přírody a podporuje řadu ekologických charitativních organizací tím, že jim věnuje část svých výnosů z prodeje.
Značka Aveda, která razí ideu vědomé a holistické krásy už od svého založení v roce 1978, se zavázala k odpovědné výrobě a balení. „Naším hlavním cílem při balení je eliminovat používání nově vyrobených plastů. Jsme hrdí na to, že jsme první kosmetickou firmou, která používá 100% recyklovaný PET. Abychom používání nových plastů vyloučili úplně, zkoumáme využití jiných materiálů včetně bioplastů, mořských řas a dokonce i kravského trusu,“ říká Edmond Irizarry, výkonný ředitel vývoje obalů v Avedě. Během posledního desetiletí Aveda předala místním organizacím, které pomáhají chránit ohrožené druhy rostlin a zvířat, 8 milionů dolarů a v roce 2019 usiluje o zajištění přístupu k vodě pro lidi z rozvojových zemí ve spolupráci s organizací Charity: Water. 
Foto: Ian Forsyth/Getty Images for Fenty Beauty
Fenty Beauty

Inkluzivní značky

Vibe: Značky, které staví do popředí inkluzivitu a genderově neutrální postoj, překonávají zastaralé vnímání a svými produkty promlouvají k make-up lovers.
Patří sem: Milk Makeup, Illamasqua, Fenty Beauty
Top produkty: Illamasqua Hydra Veil, Fenty Beauty Pro Filt’r Foundation Essentials, Milk Makeup Kush Fiber Brow Gel
Illamasqua patří mezi první průkopníky genderově fluidního přístupu ke kráse a je značkou, která od svého založení téměř před deseti lety staví na inkluzivitě a individualismu. Ať už se jedná o inspirativní inkluzivní Instagram, který představuje make-up na tvářích bez ohledu na gender, nebo pozoruhodnou kampaň z roku 2017 s transgender modelkou a aktivistkou Munroe Bergdorf.
Pokud jde o komplexní přístup, nikdo si nevede lépe než Fenty Beauty. Renomovaná značka, kterou založila Rihanna před pouhými dvěma lety, razí cestu diverzity v odvětví tím, že nabízí odstíny vhodné pro každého včetně 50 variant podkladové báze Pro Concert a korektoru pro ženy a muže.
Milk Makeup, značka, která se na mezinárodní scéně objevila před necelými třemi lety, se snaží o moderní přístup. Sebevyjádření a experimentování považuje za nedílnou součást své DNA. Spoluzakladatelka a kreativní ředitelka Georgie Greville prozradila o Live Your Look kampani: „Vytváříme jednotu namísto rozdílného vnímání na základě genderu.“
Foto: Milk Makeup
Milk Makeup
Foto: Milk Makeup
Milk Makeup
Foto: Glossier
Glossier Generation G Lipstick

Inovativní značky

Vibe: Instagramoví influenceři s impozantním dosahem a převážně digitálním přístupem se vyznačují přirozenou intuicí a schopností komunikovat s dnešními zákazníky a připravují cestu pro budoucnost krásy.
Patří sem: Glossier, Summer Fridays, Huda Beauty
Top produkty: Summer Fridays Jet Lag Mask, Huda Beauty #FauxFilter Foundation, Glossier Boy Brow
„Jsme značka krásy z digitálního světa,“ říká zakladatelka Glossier Emily Weiss. „Používáme internet k tomu, abychom poskytli co nejlepší zážitek pro zákazníka. Bez něj bychom neexistovali.“ Pokud jde o statistiky značky, mluví samy za sebe: rychle rostoucí a vysoce angažovaná základna followers na Instagramu (přes 2 miliony a stále roste) a vyprodané produkty, které uvádí každých šest až osm týdnů.
V minulém roce dvě influencerky Marianna Hewitt a Lauren Gores-Ireland založily značku Summer Fridays, která má za sebou hvězdný nástup. Instagram obě zakladatelky používají k průzkumu, podle kterého reagují přímo na potřeby cílové skupiny. Uvedly jedinou masku na obličej Jet Lag, která se už několikrát vyprodala v Sephoře.
Huda Kattan začala tím, že přizpůsobila falešné řasy pro zákaznice ze Středního východu. Poté v reakci na požadavky svých followers rozšířila záběr na konturovací tužky a tekuté rtěnky. Dnes je hodnota její značky vyčíslena na více než jednu miliardu dolarů. Má přes 38 milionů followers a v roce 2018 patřila mezi top 20 Instagramu.
Foto: Glossier
Glossier Milky Jelly
Foto: Summer Fridays
Summer Fridays Jet Lag Mask
Foto: Jamie Stoker
Christopher Kane, backstage kolekce AW19

Hvězdy z módního mola

Vibe: Profesionálové se zápalem, kteří své dovednosti zdokonalují v průběhu desetiletí tvrdé práce v zákulisí a backstage módních přehlídek, jsou ctěni pro kreativní intuici a dokonale zvládnuté řemeslo.
Patří sem: Pat McGrath Labs, Charlotte Tilbury, Hair by Sam McKnight
Top produkty: Pat McGrath Labs Mothership IV Decadence Eyeshadow Palette, Charlotte Tilbury Hollywood Flawless Filter, Sam McKnight Cool Girl Texturising Spray
Pro testování kosmetických produktů není lepší místo než hektické prostředí backstage. Pat McGrath na základě dlouholetých zkušeností uvedla v roce 2016 na trh svou stejnojmennou řadu. O necelé tři roky později má značka miliardový status. 
Charlotte Tilbury představila svůj make-up v roce 2013 s cílem podpořit ženy, aby se staly nejlepší verzí sebe samých. Sady navržené tak, aby se daly snadno používat, jsou jednoduché, ale efektivní. Značka rezonuje s těmi, kteří touží po glamour v hollywoodském stylu, který zakladatelka umně vytváří.
Uvolněné účesy na módní mola nikdo nezvládne lépe než legendární hair stylista Sam McKnight, dokonalý profesionál, který spolupracoval také s Karlem Lagerfeldem nebo princeznou Dianou. Debutoval řadou základních přípravků pro péči o vlasy, které vynikají sofistikovanou vůní stejně jako silou účinku. „S myšlenkou na vlastní řadu jsem si pohrával léta. Experimentoval jsem v backstage a při focení s různými produkty a hledal dokonalou kombinaci pro zpevnění účesu, hedvábného vzhledu, snadného rozčesávání i úprav.”
Foto: Jamie Stoker
Ashley Williams, backstage kolekce AW19
Foto: Rosdiana Ciaravolo/Getty Images
Pat McGrath Labs, backstage pánské kolekce Versace AW18/19