Trendy

Které značky celebrit mění kosmetický průmysl a způsob jakým nakupujeme?

Posledních 12 měsíců potvrdilo, že celebrity jsou největší beauty influenceři.
Pamatujete si ještě na doby, kdy byly celebrity tváří velkých kosmetických domů a kontrakt na parfém snem každé zpěvačky? Časy se mění. Píše se 11. listopad 2017 a 65 milionů followerů sleduje, jak si Rihanna precizními tahy maluje pusu červenou rtěnkou Stunna Lip Paint v odstínu Uncensored. V pozadí hraje  song "Watch 'n Learn". První beauty tutorial pod vedením RiRi zhlédlo v té době neuvěřitelných 12 milionů lidí a stalo se jejím nejsledovanějším videem vůbec. 

Inkluzivita, Trophy Wife a 40 odstínů

Ačkoli je Fenty Beauty na trhu něco přes rok, dokázala za tu dobu bez přehánění způsobit kosmetickou revoluci. Web WWD uvádí, že během prvního měsíce vydělala Rihanna na 40 odstínech make upu Pro Filtr více než 72 milionů dolarů, přičemž jen z Instagramu činil příjem 45,2 milionů dolarů a 10,6 milionů z YouTube. Kdy se od barbadoské krásky dočkáme nové hudby zatím nevíme, ale jasné je, že Fenty Beauty YouTube tutorialy zhlédlo po uvedení téměř 132 milionů lidí. 
Jedinečnou pozici Fenty Beauty na trhu podporuje i fakt, že se prodává ve více něž 2073 parfumeriích Sephora ve 26 zemích, včetně České republiky. "Fenty Beauty jsem vytvořila pro všechny. Pro ženy všech odstínů, osobností,  kultur a ras. Chtěla jsem, aby se všichni cítili být součástí. To je ten hlavní důvod, proč jsem vytvořila tuto linii," prozradila zpěvačka hitu Diamonds, Rihanna.

Material Girl

Ani královna popu nezůstává pozadu. Skincare řada MDNA Skin vyvinutá ve spolupráci s japonskou společností MTG se sice začala prodávat v Zemi vycházejícího slunce již na přelomu roku 2014, ale do USA se dostala až koncem roku 2017. Pokaždé se přitom jednalo o masivní úspěch. Madonna je do celého projektu opravdu intenzivně ponořená a stejně jako Rihanna, Kylie Jenner a Kim Kardashian poctivě testuje všechny nové formule. Zakládá si na maximální autentičnosti a vědeckém výzkumu, než na tom, aby jen na něco bezmyšlenkovitě dala své jméno.
Řada MDNA Skin nyní čítá přes deset produktů a najdete v ní vše od opulentně vonící růžové mlhy až po magnetickou masku, která s pomocí speciálního magnetu sama doslova vyskočí z pleti i se všemi nečistotami. Nejnovějším přídavkem do portoflia je zázračný roller na obličej, který doposud jako jediný na trhu využívá infračervené technologie, jež dokáže rozproudit lymfu, projasnit pleť a vypnout obličejové kontury. Při této příležitosti vznikla kampaň, kterou nafotil její dlouholetý dvorní fotograf Steven Klein. 
Foto: Getty Images
Kim Kardashian a Madonna na tiskové konferenci MDNA Skin x KKW Beauty, březen 2018
"Moje práce se Stevenem je obvykle spojená s hudbou nebo uměním, které tvořím. Důvodem, proč jsem s ním chtěla pracovat i nyní, je to, že jsem chtěla prezentovat svou kosmetickou řadu a beauty roller jako umělecké dílo a ne jen jako strojek," prozradila nedávno Madonna během přehlídky Jeana-Paula Gaultiera v Paříži. Skoro to vypadá, jako kdyby popové divy zapomněly na to, čím se proslavily. Dočkámě se ještě někdy slibovaného 14. studiového alba? "Také dokončuji desku, kterou vydám příští rok. Někde mezi růžovým sprejem a krémy dělám i na hudbě. Nemůžu přeci opustit svůj hlavní pracovní poměr." Už se nemůžeme dočkat!

Kylie efekt

Nejmladší sestře z klanu Kardashian-Jenner, Kylie Jenner je sice teprve 20 let, ale její marketingové schopnosti a vliv jí mohou velké značky jen tiše závidět. Jen za pouhých 18 měsíců její značka Kylie Cosmetics vydělala podle zdrojů WWD neuvěřitelných 420 milionů dolarů. Hvězda sociálních sítí, reality show Keeping Up With The Kardashians a matka osmiměsíční dcerky Stormi rozjela svou kosmetickou značku tepvre před třemi lety, ale už teď je jisté, že má na kontě astronomických 900 milionů dolarů. Kylie se tak se největší pravděpodobností dokonce roku stane nejmladší miliardářkou v historii.
Za úspěchem těchto značek nestojí reklamní rozpočty. Opravdoví "narušitelé" stojatých vod kosmetického rybníčku jsou objevováni skrze beauty bloggery na YouTube a Instagramu, kteří produkty zkouší sami na sobě před zraky milionů diváků. Subjektivní názory účinně budují důveryhodnost značek a mají na svědomí masy nadšených zákazníků, kteří neváhají utrácet nemalé peníze.
Zatímco marketingové týmy posedávají ve vysokých prosklených budovách a přemýšlejí nad kupní sílou a strategií generace millennials, chytré značky cílí na technologiemi posedlou generaci Z, která vyrostla s iPhonem v ruce, aktivně vytváří obsah na sociálních sítích a kosmetiku nakupuje online. Popularita Fenty Beauty, KKW Beauty a MDNA Skin vychází z dlouholetého intimního vztahu, které mají divy se svými fanoušky a který se vyvíjel postupně. Followeři chtějí mít pocit, že se mohou na tvorbě produktů aktivně podílet. Dalším lákavým aspektem jsou limitované edice, které kopírují strategický obchodní model fashion průmyslu v podobě limitovaných tenisek a návrhářských kolekcí. Moc dobře ví, že fanoušci touží po všem, co je exkluzivní. Tradiční zastaralá reklamní kampaň s celebritou v hlavní roli už totiž jednoduše nikoho nezaujme.