Beauty talk

Guillaume Rossi: Rád lidem vyprávím příběhy

Jedno slovo, jedna vůně: Oratorio. Novinka parfémářského domu Pigmentarium je inspirována vnímáním pražského genia loci očima cizince. Možná právě proto se stal — na vlastní žádost — art directorem celé kampaně Guillaume Rossi, Francouz, který za svoji kariéru mimo jiné spolupracoval se značkami Dior, Celine, Kenzo nebo Louis Vuitton. Co tohoto kreativce do Čech přivedlo, čím ho vůně okouzlila a na kom si ji dokáže představit, prozradil v rámci premiéry videa ke kampani exkluzivně Vogue CS.
Foto:  Ines Manai
Guillaume Rossi

Jste kreativní ředitel, filmový režisér a umělec. Ve které z těchto profesí se cítíte nejlépe?

Jako multidisciplinární umělec bych řekl, že moje poloha kreativního ředitele a filmového režiséra jsou součástí procesu vytváření příběhu. Rád lidem vyprávím příběhy. Bez ohledu na způsob, nástroje nebo tým — částečně je to vždy zábavné, vynořují se ale také pochybnosti a obavy. Nemám pocit, že by některá část mé práce byla jednodušší nebo pohodlnější. Záleží na projektu.

V posledních letech jste se nejvíce zviditelnil spoluprací s významnými módními domy, jako jsou Dior, Kenzo nebo Louis Vuitton. Proč se pracovně ubíráte právě tímto směrem?

Myslím, že hlavně záleží, na koho narazíte a jaké kontakty navážete. Pro Dior jsem začal pracovat v roce 2016, kdy Instagram akorát začínal být komerční. Museli jsme brát v úvahu sociální sítě, což bylo velmi náročné. V rámci práce pro LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton, poznámka redakce) vždy potkávám velké talenty, šílence a pracuji na velkých projektech. Práce s interními zaměstnanci LVMH je vždy také zajímavá a obohacující.

Dokážete říct, která spolupráce vás vnitřně nejvíce obohatila?

Napadá mě mnoho projektů! Ale největší a nejkrásnější byla spolupráce pro Dior. Úzce jsem tehdy spolupracoval s fotografkou Maripol, bývalou stylistkou Madonny, která pracuje s Polaroidem. Společně jsme vytvořili příběh pro Air France Magazine. Ten spočíval v procházení Paříže a focení tamějších ulic, galerií, knihkupectví a muzeí. Byl jsem mladý a bylo mi ctí stát se uměleckým ředitelem takového projektu.

Chtěl jste vytvořit novou kampaň pro českou značku parfémů Pigmentarium. Jak jste se o ní dozvěděl?

Myslím, že každá značka, ať už velká, nebo malá, má za sebou nějaký příběh. Značku jsem objevil díky přátelům a sociálním sítím. Do poezie a poselství Pigmentaria jsem se totálně zamiloval.

Nová vůně Pigmentaria je inspirována vnímáním pražského genia loci očima cizince, což je přesně váš případ. Jak se to odráží v kampani?

Chtěl jsem věrně zachytit prožívání vlastní cesty. Chtěl jsem vyprávět příběh dvou lidí, kteří cestují nejen Prahou, ale také sami k sobě. Pocit krásna ze setkání s novým člověkem, objevování nového místa i nové osoby. To je poselství kampaně.

Dobře víme, že žádná dobrá kampaň se neobejde bez ještě lepšího týmu. Kdo se na celém reklamním spotu podílel?

Ach! Myslím, že hvězdou kampaně byl Tomáš (zakladatel značky Pigmentarium, pozn. red.). Celý tým byl extrémně vstřícný a příjemný. Fotografka Hana Knížová, filmařka Anežka Horová, stylistka byly nejpohodovějším a nejmilejším týmem, se kterým jsem kdy pracoval. Tomáš zastával pět různých rolí a mně to přišlo super cool a svěží. Příběh jsem definoval ve spolupráci s ním, společně jsme fungovali jako kreativní dvojce.

Kde se kampaň natáčela?

Protože jsem Prahu předtím neznal, požádal jsem Tomáše, aby udělal předvýběr ze svých oblíbených míst. Ta místa jsme pak společně projeli a vybrali natáčecí lokace. Nejkrásnější mi připadal, samozřejmě, kostel. To byl pro mě skutečně emocionální a silný zážitek. Ve Francii je nepředstavitelně těžké natáčet v kostele. Že tam získáte povolení, je téměř nemožné. Dokonce i pro velké značky.

Složení parfému je postaveno na kontrastu dvou klíčových složek: mandarinky a kadidla. Evokuje vám konkrétní okamžiky nebo vzpomínky?

Řekl bych, že v sobě nese mnoho vzpomínek z cest po Evropě a severní Africe. Navozuje mi pocit míru a bezpečí, přesně jak by to v místě náboženského rozjímání mělo být. Vůně ve mně zároveň rezonuje jako kontrast mezi zběsilým cestováním, a velmi klidnou, uvolněnou chvílí. Zavření očí a spočinutí v tichu.

Kdo si vůni Oratorio zamiluje a bude ji nosit? 

Moje máma. Je pro mě nejdůležitější osobou na světě a ten parfém se k ní perfektně hodí.
Vůně Oratorio, PIGMENTARIUM
Více o vůni Oratorio najdete v říjnovém čísle VOGUE CS na straně 138.