Beauty talkBeauty talk se Susanne Manasi
Natálie Debnárová6. 4. 2020
Organický, přírodní, přesto plně fungující. Takový je make-up švédské značky (M)anasi 7, která si zakládá na filozofii, která je nám z pohledu ekologického i lidského velmi blízká. O tom, jak tato dekorativní kosmetika vznikla, jak funguje a jaké chytré beauty zásady si díky ní můžeme osvojit, si Vogue CS povídala s její zakladatelkou Susanne Manasi.
O vaše produkty, přestože nemají dlouhou historii, se zajímá mnoho expertů na make-up po celé Evropě. Jak vznikl nápad založit vlastní značku?
Mám 20 let zkušeností coby profesionální vizážistka a více než 6 let jako beauty vývojářka. Také jsem hluboce odhodlána žít co nejvíce zdravě. To, co vložím do svého těla, je pro mě stejně důležité jako věci, které chci používat na svou kůži. S touto filozofií jsem přirozeně vyvinula vlastní kosmetickou značku.
Foto: Archiv firmy
Výběr barev All over colour
Foto: Archiv firmy
Minimalistické obaly beauty produktů (M)anasi 7
Foto: Archiv firmy
Jeden z nejoblíbenějších produktů zakladatelky Susan Strobelighter
Jak se z myšlenky stala fungující firma?
Poté, co jsem dostala nápad na přírodní make-up, jsem ihned začala zkoumat další možnosti. Spojila jsem se s některými dobrými subdodavateli a začala pracovat na vývoji jak produktů, tak i jejich obalů . Po několika letech intenzivní práce na vývoji, focení a přípravě všeho, co k tomu bylo potřeba, jsme konečně představili prvních 28 produktů na Content Beauty v Londýně. Tím se odstartoval chod (M)anasi 7.
Představte nám ji blíže.
Manasi je moje indické jméno a číslo 7 představuje naši
Deklaraci 7. Abychom dosáhli té nejvyšší možné kvality, vytvořili jsme takový vlastní manifest k nastavení minimálních požadavků na celý výrobní cyklus. Je to základ našich hodnot, naší vize, naší odpovědnosti. Zahrnuje naše kritéria nekompromisní kvality (slow, selected, pure, natural, simple, symbiotic, contemporary) a je napsaný na základě mých zkušeností a znalostí z uplynulých dvaceti let, kdy jsem se živila jako vizážistka a maskérka.
Není dnes udržitelnost především trend? Nebo věříte, že můžeme něco změnit?
Myslím, že můžeme, ostatně jak nyní vidíte, musíme. Naše kolekce se skládá z přírodních, organických, nadčasových a multifunkčních produktů, které vydrží tak akorát, abyste je stihli spotřebovat. Důležité pro nás je, že naše výrobky jsou produkovány pomalým tempem. Věřte, že cesta vpřed je zpomalit chod věcí.
Jaké jsou vaše osobní triky?
Nakupuji méně, lépe a kupuji věci, které mi vydrží. Podporuji přírodní a ekologické produkty, co nejvíc to jde. Snažím se také znovu použít anebo využít jinak většinu toho, co jsem již koupila.
Co považujete za svůj největší úspěch?
Myslím, že bysme měli být spokojeni se svými každodenními úspěchy, ať už jsou velké, nebo malé. Nicméně byla skutečná čest, když jsme byli v roce 2018 nominováni na prestižní ocenění Wallpaper design v kategorii „Nejlepší produkt“ za etický, organický a všestranný make-up v minimalistickém balení.
Máte skvělou vizi ohledně balení produktů.
S mým návrhářem obalů Olofem (který je mimochodem také mým životním partnerem) jsme se rozhodli, že chceme u našich obalů zdůraznit hlavně jejich obsah. Protože často pracujeme s barevnými pigmenty, vsadili jsme na jemný, ale přesto současný design. Opětovné použití našich obalů je dalším důležitým krokem k dosažení udržitelnějšího způsobu výroby kosmetických výrobků.
Pokud byste mohla doporučit pouze tři produkty vaší značky, které by to byly?
Ach, to je těžké, ale pokud musím vybrat pouze tři, doporučila bych All over colour, Strobelighter a Silk glow powder.
A váš osobní favorit?
Řekla bych, že Bronzelighter roseate je moje srdeční záležitost, vytváří na mé pokožce svěží záři, což je v současných dnech třeba.
Mohla byste se s námi ještě podělit o nějaké rady, jak pečovat o pokožku?
Doporučuji ráno uplně nedočišťovat pleť, protože přirozený kožní film působí jako štít a chrání ji. Aplikujte olej nebo výživný balzám přímo na kůži a až pak přidejte další ochranu v podobě dekorativní kosmetiky. Já nyní používám novou řadu All over colour v barvě Manketti (V
Čechách je k dostání od března) na rty a oční víčka.