Beauty talk

Beauty talk se Susanne Kaufmann

Vede jeden z nejžádanějších wellness hotelů a zároveň svojí vlastní značku založenou na těch nejlepších bylinkách, které si pěstuje v zahradách na úpatí Alp. Beauty guru Susanne Kaufmann pro VOGUE promluvila o svých rituálech a doporučila místa, kde si zaručeně nejlíp odpočinete.
Foto: Susann Kaufmann

Doma v hotelu

„Nikdy jsem neplánovala kariéru v beauty byznysu. Vystudovala jsem hotelovou školu „Centre International de Glion“ ve švýcarském Montreux, abych mohla pokračovat v rodinné tradici. K bylinkám mě přivedla v dětství babička. Pamatuji si, jak pečovala o moje velmi dlouhé vlasy, jednou za týden je oplachovala nejrůznějšími přírodními nálevy – heřmánkem pro zesvětlení, pivem pro lesk, kopřivami pro růst. Protože jsem vyrůstala v rodinném hotelu, většinu beauty produktů jsem si nemusela kupovat, většinou jsem všechny našla u nás. První věc, kterou jsem si kdy koupila, byla až řasenka od Heleny Rubinstein.“

Jméno jako značka

„Nezakládala jsem Susanne Kaufmann s úmyslem být další mezinárodní značkou, ale z nutnosti. Před 15 lety neexistovala žádná kosmetika, která by se hodila do konceptu mého spa. Hledala jsem efektivní a zároveň přírodní produkty (což byla v té době novinka!) s luxusní texturou, unikátní vůní a v minimalistickém a zároveň elegantním balení. Protože jsem nic takového nemohla najít, tak jsem  takové produkty nechala vyrobit. V roce 2003 jsme uvedli 24 produktů na obličej a tělo, původně exkluzivně pro Susanne Kaufmann SpaHotelu Post Bezau. Z ručně balené kosmetiky byli hoteloví hosté tak nadšeni, že si ji chtěli koupit na domácí použití. Začalo se o ní hodně mluvit, až se dostala k obchodníkům s luxusní kosmetikou a tak formálně značka vznikla. Na mojí práci mě nejvíc baví vývoj nových procedur a produktů, u kterých vidím okamžité výsledky. Občas bych si ale přála mít víc času, kterého není nikdy dost.“

Můj denní beauty rituál

„Vstávám v sedm hodin. Pleť si vyčistím čistícím mlékem. Každému říkám, ať nepodceňuje důležitost čistění. Neznamená to si ale jen opláchnout obličej, krk a dekolt vodou. Posledním krokem čistění by vždycky měl být dobrý toner. Na čistou pleť si dávám každý den oční krém Line A a hyaluronové sérum. Kyselinu hyaluronovou opravdu miluji, hydratuje, vyživuje a funguje proti předčasnému stárnutí. Na sérum nanesu ještě denní anti-age krém. Poté, co děti odejdou do školy, mám hodinu sama pro sebe, kdy cvičím. Pokud to počasí dovolí, jsem nejradši venku. Jóga, pilates, pokaždé něco. Podle toho si vybírám i tělovou péči na daný den. Pokud mám opravdu suchou kůži, používám tělové máslo, jeden z našich olejů na výživu nebo gel na osvěžení. V koupelně mám minimálně 40 produktů, co se týče péče, jsem rozhodně maximalistka.“
Foto: Instagram @susannekaufmann_
Tajné tipy Susanne
„V neděli mám více času a můžu se o sebe víc starat. Soustředím se na exfoliaci obličeje a dávám si masky. Pro zdravější pleť doporučuji smíchat enzymatický peeling s čajovou lžičkou alkalické soli. Odstraní to odumřelé buňky, všechny nečistoty zmizí a pleť se rozzáří. Někdy používám oční krém jako masku. Nanesu ho v silné vrstvě kolem očí. Je to skvělý trik, jak druhý den vypadat odpočatě.“

Můj make-up bag

„Mám štěstí, že mám docela dobrou pleť, make-up nosím jen, když mám náladu nebo na focení. V make-up taštičce nosím řasenku Diorshow, krém na ruce a rtěnku RMS v odstínu RMS Red. Ráda nosím červenou na puse, hlavně když se cítím unavená.“

Nejlepší wellness

„Kromě našich spa mám nejradši ty ve Four Season v The Surf Club Miami, portugalský Barrocal, švýcarský Bürgenstock a Waldhaus Sils, Ritz Carlton ve Vídni a Ste v Berlíně. Z menu našeho spa je moje nejoblíbenější ošetření Bespoke Rejuvenating Facial. Celé se zaměřuje na známky stárnutí, redukuje dopady znečištěného životního prostředí a uvolňuje svaly v obličeji. Fasciální techniky, lymfatická drenáž a hloubková masáž uvolňující napětí, stimulují metabolismus pleti a mění její strukturu.“

Inspirace

"Moc ráda cestuji s rodinou, to mě nejvíc inspiruje. A vizionáři, se kterými pracuji. Farmář Ingo Metzler z Eggu a moje obchodní partnerka Bea von Thurn and Taxis. Bez nich, mým přátel a zaměstnanců by značka nebyla tam, kde je."