Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Advertorial

Co si vezmu na sebe? ptá se Brigitte Nielsen v nové kampani Zalando

25. 9. 2024
Hvězdně obsazená kampaň Zalando pro podzim – zimu 2024 dává průchod naší individualitě a je napěchovaná hvězdami, jako je Willem Dafoe nebo Brigitte Nielsen. 
Brigitte Nielsen
Foto: Zalando
Brigitte Nielsen
Kdo z nás si nikdy nepoložil otázku: „Co si vezmu na sebe?“ Otázka praktická, ale také plná pochybností, často následovaná důkladným skenováním šatníku a ještě častěji zodpovězená obávaným: „...vždyť nemám, co by se dnes hodilo!“ Jde nejen o otázku, ale i o souhru společenských a kulturních očekávání, která každého z nás ovlivňují a jimž náš způsob oblékání bezpodmínečně podléhá. Je to také sdílená zkušenost, mám ji já, vy i kdokoli další bez ohledu na věk, pohlaví nebo společensko-kulturní kontext. Jde o dilema větší než samotná otázka, protože na konci dne je právě to, co si vezmeme na sebe, zprávou, kterou o sobě vysíláme svému okolí. Ale i tím, co formuje naši identitu a jak se vnímáme my sami.

Průsečík zkušeností a rozcestník stylových voleb

Brigitte Nielsen
Foto: Zalando
Brigitte Nielsen
Kampaň Co si vezmu na sebe? toto dilema zábavnou a odvážnou formou ukazuje, jde přece o univerzální zkušenost každého z nás. I prostředí metra, dynamického průsečíku, kde se potkávají různí lidé s různými životními cestami a příběhy, je symbolické. Právě v dopravních prostředcích se každý den potkáváme, známí, i neznámí, každý z nás jiný a jedinečný a sdílíme spolu aspoň na chvíli místo – naše vesmíry a zkušenosti se protínají. Hlavními hrdiny kampaně jsou hereci Willem Dafoe, Brigitte Nielsen, Luka Sabbat a influencerská star Sabrina Bahsoon známá pod nickem #TubeGirl. Poslední zmíněná prostě v kampani situované v metru rozhodně nemohla chybět a Zalando jejím angažováním uhodilo hřebíček na hlavičku. Každá z hvězd představuje jeden příklad osobitého stylu, příběhu a cesty: „Zalando nabízí něco pro každého a umožňuje lidem najít to, díky čemu se cítí sebevědomě a krásně, bez ohledu na věk, velikost nebo cokoli jiného,“ popisuje Brigitte Nielsen módu v pojetí Zalando.

Móda jako cesta k ženskému sebevědomí

Brigitte Nielsen
Foto: Zalando
Brigitte Nielsen
Brigitte Nielsen, herečka, modelka, a především jedna z hrdinek této kampaně má rozhodně osobitý styl a nebojí se vyčnívat z davu. Jakými pravidly se při oblékání řídí a jak ji ovlivnily stylově její filmové role? I to nám prozradila v rozhovoru.

Jakými pravidly se při oblékání řídíte a mění se při speciálních příležitostech?

Mám pár pravidel, která dodržuji. Jsem dost emocionální, ale taky hodně vnímám své tělo, takže moje první myšlenka je, že chci oblečením zaujmout, ale zároveň chci mít pohodlí. I nálada hraje velkou roli, především pokud jde o volbu barev. I když mám třeba v plánu být na večírku v černé, pokud na ni v tu chvíli nebudu mít náladu, změním kompletně outfit. Je jedno, zda se chystám na večírek, na oběd, nebo do postele – nálada u mě vždycky při výběru oblečení hraje důležitou roli.

Ovlivnila váš módní styl zkušenost ze zábavního průmyslu? 

Snažila jsem se vždycky o looky, které udělají dojem, a podíl na tomto rozhodnutí jistě mají mé začátky s fotografy jako Helmut Newton nebo Herb Ritts. V mém stylu se snoubí elegance i zábava, a přestože je mi šedesát, dokážu ocenit, že móda dnes dává prostor větší svobodě. Právě platformy, jako je Zalando, to dokonale podtrhují – podporují široký výběr, který bude dostupný pro všechny velikosti, různorodá těla i věkové skupiny, a dělá tak módu inkluzivnější. Velký vliv na můj styl měl Policajt v Beverly Hills II s Eddiem Murphym. Každý detail od punčoch po podpatky a účes měl režisér Tony Scott dokonale promyšlený a tenhle silný, ženský, ale velmi classy look mě od té doby provází celou mou kariérou. Právě v tomto filmu se objevil outfit, který mě dokonale vystihuje: krémová minisukně s dlouhým trenčkotem a vysokými podpatky. Je to nadčasové a stylové. Na druhou stranu mě baví v módě riskovat. Ráda si například objednám něco zábavného ze Zalando a nosím to bez ohledu na fakt, jak moc ta věc konvenuje ostatním. Stačí, když se v tom já sama cítím skvěle.

Jakou roli hrála móda v různých fázích vaší kariéry?

Móda se mnou rostla a vyvíjela se tak, jak jsem si procházela různými životními fázemi. Nejprve mě pro moji výšku a štíhlost šikanovali, ale díky modelingu jsem si vybudovala sebevědomí. Dnes mi móda pomáhá zůstat vnitřně stále mladá a vyjadřovat svou osobnost. To se stane, když najdete, v čem se cítíte dobře a sebevědomě. Móda hraje při budování ženského sebevědomí velkou roli. Když se v oblečení, které máte na sobě, cítíte dobře, propíše se ten pocit do vaší energie a chování. Pro ženy je velmi důležité najít něco, v čem se budou cítit krásné bez ohledu na věk a velikost, a právě v tom může platforma formátu Zalando být nápomocná: Nabízí inkluzivní a dostupnou módu spolu se smysluplnými sděleními v reklamách.

Jak vyvážit v každodenním šatníku glamour a praktickou stránku věci?

Klíčem je pohodlí. Věřím v outfity, které jsou pohodlné a vypadají dobře. Podpatky jistě vypadají skvěle, ale pokud se v nich necítíte dobře, zkazí vám večer. Což platí i pro muže a nové boty: Žádné kompromisy, pokud jde o pohodlí.

Kdybyste mohla se Zalando vytvořit vlastní řadu inspirovanou svou životní cestou, co by v ní rozhodně nemělo chybět?

Moje módní řada by se jmenovala Brigitte and Friends a obsahovala by pestrou škálu stylů pro různé věkové kategorie a typy postav. Měla by odrážet skutečnost, že kolem sebe mám pestrý okruh přátel a rodiny, a zdůrazňovat inkluzivitu, krásu a pozitivní energii.
Willem Dafoe
1 / 4
Willem Dafoe
Foto: Zalando