Cestování

Na cestách s elegancí hybrida

Mít k dispozici Toyotu RAV4 a zároveň zoufale málo času na to si vzít dovolenou a zmizet s ní na (nekonečně dlouhé) cesty, zamrzí. Ovšem s tímto dokonalým autem se dá naplánovat i kratší, ale o nic méně zajímavější víkendový výlet. A když je jen hodinu jízdy od hlavního města, plán je na světě. Vyrážíme otestovat hybrid po Středočeském kraji do Králova Dvora. 
Foto: Natálie Debnárová
Někdy slova nestačí k tomu, aby člověk popsal, jaký má zážitek z jízdy. To se prostě musí prožít a místo dlouhého povídání jen jet a vnímat jak cestu, tak i vůz, ve kterém cestuje. A to je právě případ nové RAV4, kterou jsme testovali a která nás ohromně bavila jak cenou, tak i vším, co k ní patřilo. Ale neradi bychom předbíhali, přijměte nejprve naše pozvání na cestu do Králova Dvora.
Na víkendovou cestu zdánlivě nic nepotřebujete, ale když tříčlenná posádka má kufrů jako na dva měsíce prázdnin, RAV4 získává první plusové body za velký zavazadlový prostor. Rychlé kafe s sebou, taktéž rychlé seznámení s vozem a můžeme vyrazit. Cesta z Prahy do Králova Dvora trvá přibližně hodinu a náš plán je návštěva Koněpruských jeskyň a renesančního zámku, který se nachází přímo ve městě. Obě dvě místa jednoznačně stojí za vidění.
Foto: Natálie Debnárová
Foto: Natálie Debnárová
Pojďme se podívat na auto zblízka. RAV4 okamžitě zaujme svou masivní, robustní kapotou a jasným světelným podpisem pomocí LED zdrojů denního svícení. A konečně se také myslelo na nás vyšších postav. Toyota se chlubí jedním z nejlepších prostorů pro nohy cestujících ve druhé řadě ve své třídě a my musíme tomuto tvrzení dát za pravdu, opravdu můžeme pohodlně odpočívat bez skrčených nohou. 
Foto: Natálie Debnárová
Pokud jde o řízení, RAV4 má dva typy pohonu: hybridní a zážehový motor. To se nám líbí, a proto cestou dáváme spolucestujícím sedícím vzadu kvíz, jaký pohon právě systém zvolil. Dá se to ostatně odposlouchat, zatímco ve městě si hybrid tiše přede jako kočka, na dálnici už je to podle zvuku spíš hlasitější šelma. Ve výsledku nás hybrid bavil zejména pro úsporu. Tichá jízda povětšinou bez emisí, levnější údržba a spolehlivý provoz podepřený 10letou zárukou na akumulátor, to je něco, co bychom chtěli vidět u všech aut do budoucna povinně. Když něco nejen hezky vypadá, ale je to šetrné k přírodě, #winwin, kupujeme. Pohon na všechny čtyři kola je už zde samozřejmostí.
Cesta uplynula v poklidu a my se jdeme ubytovat a vyrazit objevit desítky milionů let staré jeskyně, kde není žádný signál ani vysoké teploty neoddělitelně patřící k letním výletům. Nová RAV4 nás dovezla do cíle a my se jen velmi neochotně přesouváme z pohodlí vozu do přírody. 
Na konci se sluší dojmy shrnout. Co se týče využívání nejmodernějších technologií pro zvýšení bezpečnosti, právě Toyota je ta, která je v této hře královnou. Každý nový model je standardně vybaven systémem včasné reakce na riziko kolize nebo systémem varování před nezamýšlenou změnou jízdního pruhu, což je v případě ženy, jež je během jízdy nucena komunikovat s dětmi vzadu a řešit jejich rozbroje, velmi žádané. Spotřeba byla v pořádku. Bavilo nás vše od přehledné palubní desky, pohodného ovládání po prostorný interiér srovnatelný s auty cenově vyšší kategorie. Cena je pochopitelně dalším důležitým aspektem a začíná od 734 900 Kč. Hybridní verze pak od 879 900 Kč. Dáváme autu zelenou a těšíme se, až se s touto hybridní kráskou budeme potkávat na silnicích častěji.
Text vznikl ve spolupráci se značkou Toyota.