Vogue Leaders

Eser Sevinç Manav: Stále se učím

Diverzita je pro společnost Coca-Cola součástí DNA. První žena v našem představenstvu, Lettie Pate Evans, zasedla už v roce 1934. Tehdy byla vůbec první ženou v představenstvu velké korporace, což se nezměnilo až do roku 1953. Do roku 2030 chceme ve vedení vyrovnané zastoupení žen. Genderová rovnost a inkluzivní firemní kultura je pro nás velké téma. 
Osobně zaštiťuji ve firmě network pro uplatnění žen. Stále také přemýšlíme, jak skrze naši nadaci podporovat genderovou rovnost v komunitách po celém světě. K tomu, abychom zůstali jedničkou, je u společnosti naší velikosti potřeba se více a rozmanitěji se prezentovat na veřejnosti, a to nejen v souvislosti s našimi produkty, ale také v souvislosti s tématy, která jsou klíčová pro naše hodnoty a firemní kulturu. A mezi ta inkluze a genderová rovnost rozhodně patří. Hmatatelným dokladem, že tato témata bereme vážně a něco konkrétního v nich podnikáme, je například již třetím rokem naše partnerství a podpora iniciativy Prague Pride.
QUOTE: Mateřství mě naučilo, že nemohu být dokonalá.
Pokud jde o work-life balance, téma především pro ženy tolik důležité, na to se dívám z trochu jiného úhlu, než je běžné. Není to přece tak, že práce a život jsou dvě oddělené škatulky. Ve skutečnosti je práce součástí našeho života. Nejde o to, aby se jedno dělo na úkor druhého. Potřebujeme, aby práce nám poskytla více flexibility v tom, jak nakládáme se svým časem, podpořila nás v náročných obdobích, dodávala nám energii a pomáhala nám učit se nové věci. Díky tomu pak zase můžeme být lepšími rodiči nebo partnery. Obvykle se mluví o délce pracovní doby, ale spíše bychom měli lidi podpořit, aby se celkově cítili dobře. V práci jsem zažila řadu školení a tréninků na téma leadershipu nebo empatie. Poznatky a dovednosti, které jsem si v nich osvojila, používám i doma, dodávají mi energii být lepší mámou. Takže ano, musíme lidem umožnit určitou časovou flexibilitu, ale především jim pomoci mít víc energie a stát se lepšími. Toto téma je rozhodně relevantní i v Evropě roku 2022.
Foto: Vogue Leaders
Když se mi narodila dcera, naučila jsem se být méně perfekcionistická. Než jsem se stala mámou, byla jsem poněkud perfekcionistický leader, chtěla mít všechno tip top. Mateřství mě naučilo, že nemohu být dokonalá. Nejsem dokonalá máma, dostanu se možná na sedmdesát procent ze sta. A to mě naučilo trochu rozvolnit i v práci. Ubrat v usilování o dokonalost mi dalo možnost lépe nakládat s časem, takže mám energii fungovat doma jako máma a pak se motivovaná vrátit do práce. 
Myslím, že dobrého leadera dělají dvě věci. Ta první je, že rozumí sám sobě. Vždy se snažím uvědomovat si, kým jsem. A ta druhá, že dobrý leader umí nacházet vnitřní motivaci, nejen v práci, ale i v jiných oblastech života.
Vždy se snažím energii, kterou nacházím doma, přenášet do toho, jak vedu své projekty, a naopak. Mám velkou ochotu se stále učit. Ale jestli jsem dobrý leader? To by museli říct jiní. 
Eser Sevinç Manav je ředitelkou společnosti Coca-Cola pro střední Evropu. Vystudovala Bosporskou univerzitu v Istanbulu. Pro značku Coca-Cola pracuje už patnáct let, nejprve v Turecku, později byla ředitelkou pro osm zemí v regionu Kavkazu a střední Asie. Nyní má jako ředitelka pro střední Evropu na starosti Rakousko, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Česko, Slovensko, Maďarsko, Polsko a pobaltské země. Ví hodně o tom, jak získat nejen věrnost zákazníků, ale i jejich lásku. Narodila se v Turecku a dva roky pracovala ve střední Asii. Coca-Cola prý chutná v každé zemi stejně, i když nám to tak někdy nepřipadá
Přidejte se k Vogue Leaders na LinkedIn.