Vogue Daily

Vogue Global Conversations: Jak zůstat relevantní během krize

Svět v současné době ovládají restrikce. Kam nemůžeme jít, co nemůžeme dělat, koho nemůžeme vidět. Kreativní ředitel značky Valentino Pierpaolo Piccioli však má řešení: Musíte snít. O úniku z reality diskutoval s Emmanuelle Alt, šéfredaktorkou Vogue Paris. 
„Musíte myslet mimo stanovená pravidla a vytvořit si nová. Za poslední dekádu jsme toho vyprodukovali opravdu hodně, ale člověk se ve skutečnosti nemůže spojit s věcmi. Spojení probíhá mezi lidmi skrz emoce,“ vysvětloval Piccioli. Citoval přitom slavnou hlášku Diany Vreeland. „Dejte jim něco, o čem nikdy nevěděli, že to vlastně chtějí. Mým záměrem není produkovat další věci, další oblečení. Chci přinášet nové sny a nové emoce pro novou dobu.“

Valentino pomáhá

Jak se však zaměřit na budoucnost plnou snů, když je současnost bezútěšná? Návrháři podle něj musí promlouvat skrz své řemeslo, ne prostřednictvím prázdných marketingových hesel. Není potřeba hovořit o inkluzivitě a diverzitě, je potřeba jednat. 
Alt přitom okamžitě zmínila Piccioliho couture přehlídku z roku 2019, kdy měl na mole výhradně modelky tmavé pleti. Idea pospolitosti a budování komunity mu nikdy nebyla cizí. „Myslím, že více než kdy jindy musíme vytvořit komunitu a sdílet stejné hodnoty.“
Foto: Getty Images
Valentino S/S 2020 Haute Couture
Pierpaolo Piccioli tento měsíc představí novou kampaň Valentino Empathy, v níž zazáří 24 blízkých přátel značky, mezi kterými nechybí Gwyneth Paltrow, Rossy de Palma nebo Adut Akech. Všichni přitom budou nefoceni ve svých domovech se svými nejbližšími. I díky této úspoře mohla společnost darovat 1 milion dolarů římské národní nemocnici Lazzaro Spallanzani. „Jediné, co umím, je dělat svou práci a doufám, že tím pomůžeme ostatním,“ dodal návrhář a zároveň prozradil, že pracuje na couture kolekci, kterou představí někdy v tomto roce.

Jak zůstat relevantní

Na hlavní téma druhého panelu Vogue Global Conversations odpovídali Simon Porte Jacquemus, Kerby Jean-Raymond a Francesco Risso. Nepřišli s jednou odpovědí, všichni se však shodli na několika bodech. Zásadní je zpomalit a zaměřit se na komunitu okolo značky. Většina designérů je stále ještě v karanténě a se svými zákazníky komunikuje výhradně skrze sociální sítě a Instagram. V případě Jeana-Raymonda také prostřednictvím hudebního videa. 
Foto: Condé Nast International
Jacquemus nafotil novou kampaň přes FaceTime a jeho účet na Instagramu se stal senzací. Sleduje ho přes 2,2 milionu lidí, se kterými sdílí fotky z dětství, backstage a mezi to klidně přihodí novou kolekci. „Ukazuji vše, co mě dělá šťastným, nejen módu. Díky krizi jsem upevnil vztah se svou komunitou.“
Když došlo na otázku zpomalení módního kolotoče, shodli se hosté na tom, že změnu musí nastavit právě návrháři. Risso pracuje již od svého nástupu s tradičními benátskými tkalci. Příkladem může být loňská podzimní kolekce Marni. „Je důležité chránit tradiční řemesla, a to hlavně v zemích, kde hrozí, že úplně zmizí. Vzhledem k produkci a nabitému módnímu kalendáři to ale není úplně možné. Současný systém nezanechává dostatečný prostor pro kreativitu, natož pro poctivé řemeslo. Z fashion weeků se musí zase stát relevantní událost plná emocí a intimity.“