NovinkySchiaparelli má nového kreativního ředitele
Cindy Kerberová23. 4. 2019
Během velikonočního víkendu se na Place Vendôme č. 21 udály překvapivé změny. V pátek odešel kreativní ředitel Bertrand Guyon a dnes módní dům jmenoval jeho nástupce. Nové jméno, které byste si měli zapamatovat, je Daniel Roseberry.
Daniel Roseberry se ve svých 33 letech postaví do čela jedné z nejslavnějších francouzských značek. Do haute couture ateliérů v srdci Paříže přichází po 11 letech strávených u Thoma Browna, kde posledních pět let působil jako design director pro pánské a dámské kolekce. Texaský rodák vystudoval
Fashion Institute of Technology v New Yorku.
Změna na postu kreativní ředitele je velkým překvapením, nic totiž nenaznačovalo, že by módní dům něco takové chystal. Koncept see-now-buy-now u ready-to-wear kolekcí velmi dobře funguje a značka si vybudovala respekt na mezinárodní módní scéně a zejména v Hollywoodu, kdy její haute couture kreace na červeném koberci nosí mj. Lady Gaga, Tilda Swinton, Cate Blanchett, Helen Mirren a Emily Blunt. Bertrand Guyon nastoupil na post kreativního ředitele Schiaparelli v roce 2015 z módního domu Valentino, kde pracoval v týmu Marie Grazie Chiuri a Pierpaola Piccioliho. Řada jeho modelů pro Schiaparelli bude k vidění také na připravované výstavě
Camp: Notes on Fashion v Metropolitním muzeu v New Yorku, a to včetně haute couture kreace inspirované plameňáky na hlavním vizuálu výstavy.
„Je mi ctí začít tam, kde Madame Schiaparelli před 85 lety skončila,“ uvedl v oficiálním prohlášení Roseberry. „Její práce v sobě odrážela chaos i naději bouřlivé doby, v níž žila. Dnes jsme zase v situaci, kdy si sami sobě pokládáme zásadní otázky utvářející identitu: Jak má vypadat umění? Co je identita? Jak se obléknout na konec světa? Je mi ctí spolupracovat s talentovými lidmi v ateliéru, že mohu přenést legendy a mýty obklopující tento módní dům dál do budoucnosti.“
Co můžeme od Roseberryho čekat? S největší pravděpodobností naváže přímo na Elsu Schiaparelli a její vášeň pro surrealismus. Podle
jeho Instagramu lze vyčíst, že mu smysl pro nadsázku a humor nechybí, což je pro práci v tomto módním domě s tradicí od roku 1927 dost zásadní věc. „Jedním z důležitých odkazů Schiaparelli je důraz na fantazii ve složitých časech. Chci nabídnout mé vlastní odpovědi na tyto otázky.“
První kolekcí Daniela Roseberryho pro Schiaparelli bude haute couture podzim – zima 2019/2020, kterou představí v červenci na fashion weeku v Paříži.