Vogue Daily

Pink October: Růžové brýle ještě neodkládejme

Co vše o rakovině prsu víme? Kde, kdy a jak můžeme ženám, které jí prošly nebo procházejí, pomoci? Měsíc boje proti této zákeřné nemoci totiž ještě zdaleka neskončil...
Rakovina prsu je nejčastější rakovinové onemocnění u žen. V České republice si tuto diagnózu každoročně vyslechne více než 7 tisíc pacientek. Tak zní alarmující zpráva hned na úvod. Na druhou stranu vás můžeme uklidnit — při poctivém preventivním samovyšetření a pravidelnému docházení na kontroly k lékaři se dá onemocnění až v 90 % případů úspěšně vyléčit.
Věděli jste?
Na preventivní mamografické vyšetření mají v rámci screeningu nárok ženy od 45 let, a to vždy jednou za dva roky. Vyšetření je přitom hrazené z veřejného zdravotního pojištění.
A protože Pink October, tedy měsíc boje proti rakovině prsu, ještě zdaleka neskončil, pojďme se podívat, kde ještě můžete podpořit boj s onemocněním, kterému když se společně postavíme a nebudeme před ním zavírat oči, nebude už takovou hrozbou. Výtěžek z prodeje limitovaných kolekcí či účasti na níže uvedených akcích k urputnému boji proti rakovině prsu přispěje.
Proti rakovině prsu hudbou, jídlem i smíchem
V Hard Rock Café se v rámci letošního Pink October zaměřili na speciální partnerství a velmi očekávanou sérii večeří se světoznámou šéfkuchařkou Dominique Crenn, která přežila rakovinu prsu. Hard Rock také nabídne limitovanou edici menu, speciální kolekci brandovaných produktů a další akce. Můžeem se tak těšit na charitativní koncert Andrey Kalousové nebo stand up vystoupení Adély Elbel, obojí proběhne v úterý 25. 10. 2022 právě v rámci říjnové kampaně proti rakovině prsu. Výtěžek poputuje organizaci Aliance žen s rakovinou prsu.
Stužka i zaokrouhlení nákupů
Společnost Lindex podporuje boj proti rakovině prsu již od roku 2003. A letos tomu nebude jinak. Akce Pink October běží od 1. 10. do 31. 10. 2022 v prodejnách Lindex i online, přičemž 10 % z prodeje podprsenek, zisk z prodeje Růžové stužky a i zisk ze zaokrouhlení nákupů v ČR poputuje na organizaci Aliance žen s rakovinou prsu a její projekt Bellis – mladé pacientky s rakovinou prsu. Více informací naleznete zde.
Růžový šperk s přesahem
Růžová stužka i růžová barva jsou již řadu let symboly boje proti rakovině prsu. Šperkařské firmě Klenota se proto staly inspirací při navrhování šperku, náhrdelníku ze 14K zlata s růžovým turmalínovým přívěskem, jehož design jemně připomíná zatočenou stuhu. Turmalín je také jedním z kamenů měsíce října. Po celý říjen Klenota věnuje 25 % z každého prodeje turmalínového náhrdelníku neziskové organizaci Loono, která se věnuje osvětě a prevenci rakoviny.
Brno narůžovo
Brno narůžovo je říjnová akce, která si klade za cíl zvýšit povědomí veřejnosti o rakovině prsu a zdůraznit důležitost prevence. V rámci kampaně si můžete prohlédnout výstavní panely, které najdete na Malinovského náměstí a které budou obsahovat zásadní informace o výskytu, rizicích i prevenci rakoviny prsu a možnostech pomoci. Studenti LF MUNI vás na svých stáncích seznámí se základními informacemi o rakovině prsu, varlat a děložního čípku. Pomocí modelů se naučíte základy samovyšetření prsou nebo varlat. V rámci kampaně proběhnou i nejrůznější přednášky i diskuze. Více informací objevíte na Zdravi.brno.cz.
Neviditelné ženy
Tento projekt vznikl, aby zviditelnil ženy-pacientky s metastatickým/pokročilým zhoubným nádorem prsu. Pomáhá jm zvládat těžké životní období spojené s pokročilou nemocí či dlouhodobou léčbou a podporuje je při překonávaní pocitu osamělosti a strachu z budoucnosti. Jeho cílem je zvýšení kvality nemocných žen prostřednictvím osobních setkání a různých aktivit a samozřejmě získání podpory nejširší veřejnosti, poskytování informací o nemoci formou publikací a na webových stránkách. Neviditelné ženy můžete podpořit i vy, jakoukoliv částkou.