Vogue Daily

Na stopě každodennímu luxusu

Být předním prodejcem módy v roce 2020 znamená tenký led. Úměra je přímá: větší vliv, větší zodpovědnost. Každá kampaň si říká o kritiku, než vůbec vznikne. Pokud je ale dobrá, není důvod si z ní nevzít, co nabízí – nápady.
Za 12 let své existence Zalando nabylo neuvěřitelných 34 milionů zákazníků ze 17 různých trhů světa, a tak třebaže v posledních měsících bojuje za udržitelnější budoucnost módy, je pochopitelně konstantně na mušce. Když se totiž snažíte být nejen prodejcem, ale rovnou zdrojem č. 1 pro všechny, kdo hledají inspiraci, inovaci a interakci v oblasti lifestylu (a že se jím Zalando být snaží), bylo by vlastně s podivem, kdybyste na mušce nebyli.
Příchod nejnovější kampaně pojmenované Real Life Luxury tak nepřekvapivě může provázet skepse. Faktem ale zůstává, že je dobrá. Jednoduše protože plní své poslání. Inspiruje.
Už v únoru Zalando oznámilo, že by chtělo expandovat do luxusní módy. Přeskočme pár měsíců, během kterých se svět točil o poznání pomaleji, a píše se 30. srpen. Prémiová kategorie Zalanda právě dostává nové jméno: „Designer“. (Tedy s výjimkou Francie, kde se kategorie nazývá „Espace créateurs“.) V sortimentu přibývá značek, jako je minimalistická Victoria Beckham, současnost ztělesňující Theory, anebo třeba přírodou inspirovaná Cult Gaia. Právě toto rozšíření nabídky má kampaň Real Life Luxury avizovat.
Zalando skrze ni zároveň hledá odpověď na otázku, co pro jeho zákazníky v dnešní době znamená luxus. Je to útěk do přírody? Čas strávený s rodinou, s přáteli? Je to svoboda následovat své sny? Namísto modelek si proto vybralo hrst obyvatel holandského města Monnickendam, kteří vynikají stylem. Fotograf Felix Cooper jim byl pár dnů v patách a dokumentoval jejich život – jak se módou vyjadřují, nakolik je pro ně formou eskapismu a jak si díky ní dělají život hezčím.
Rozšíření nabídky o prémiové značky znamená rozšíření o vyšší kvalitu, která bude vždy jednou z nejsilnějších zbraní v boji o udržitelnější budoucnost. Nakonec je na nás, spotřebitelích, nakolik bude tenhle boj úspěšný. A tahle možnost zasadit se o změnu je „real life luxury“ bezesporu.