Vogue Daily

Na stopě každodennímu luxusu

Být předním prodejcem módy v roce 2020 znamená tenký led. Úměra je přímá: větší vliv, větší zodpovědnost. Každá kampaň si říká o kritiku, než vůbec vznikne. Pokud je ale dobrá, není důvod si z ní nevzít, co nabízí – nápady.
Za 12 let své existence Zalando nabylo neuvěřitelných 34 milionů zákazníků ze 17 různých trhů světa, a tak třebaže v posledních měsících bojuje za udržitelnější budoucnost módy, je pochopitelně konstantně na mušce. Když se totiž snažíte být nejen prodejcem, ale rovnou zdrojem č. 1 pro všechny, kdo hledají inspiraci, inovaci a interakci v oblasti lifestylu (a že se jím Zalando být snaží), bylo by vlastně s podivem, kdybyste na mušce nebyli.
Příchod nejnovější kampaně pojmenované Real Life Luxury tak nepřekvapivě může provázet skepse. Faktem ale zůstává, že je dobrá. Jednoduše protože plní své poslání. Inspiruje.
Foto: Felix Cooper pro Zalando
Už v únoru Zalando oznámilo, že by chtělo expandovat do luxusní módy. Přeskočme pár měsíců, během kterých se svět točil o poznání pomaleji, a píše se 30. srpen. Prémiová kategorie Zalanda právě dostává nové jméno: „Designer“. (Tedy s výjimkou Francie, kde se kategorie nazývá „Espace créateurs“.) V sortimentu přibývá značek, jako je minimalistická Victoria Beckham, současnost ztělesňující Theory, anebo třeba přírodou inspirovaná Cult Gaia. Právě toto rozšíření nabídky má kampaň Real Life Luxury avizovat.
Foto: Felix Cooper pro Zalando
Foto: Felix Cooper pro Zalando
Foto: Felix Cooper pro Zalando
Zalando skrze ni zároveň hledá odpověď na otázku, co pro jeho zákazníky v dnešní době znamená luxus. Je to útěk do přírody? Čas strávený s rodinou, s přáteli? Je to svoboda následovat své sny? Namísto modelek si proto vybralo hrst obyvatel holandského města Monnickendam, kteří vynikají stylem. Fotograf Felix Cooper jim byl pár dnů v patách a dokumentoval jejich život – jak se módou vyjadřují, nakolik je pro ně formou eskapismu a jak si díky ní dělají život hezčím.
Foto: Felix Cooper pro Zalando
Foto: Felix Cooper pro Zalando
Foto: Felix Cooper pro Zalando
Rozšíření nabídky o prémiové značky znamená rozšíření o vyšší kvalitu, která bude vždy jednou z nejsilnějších zbraní v boji o udržitelnější budoucnost. Nakonec je na nás, spotřebitelích, nakolik bude tenhle boj úspěšný. A tahle možnost zasadit se o změnu je „real life luxury“ bezesporu.