Vogue Daily

Móda pro objevitele. I ty, co objevují z gauče

Alberta Ferretti. Burberry. Dolce & Gabbana. Etro. Hermès. Jen pár značek, které jako by se pro aktuální sezonu vcítily do těch toužících po dobrodružství. Trend se přitom netýká jen vysoké módy. Spolupráce Vans s National Geographic je toho dobrým příkladem. 
Neutrální odstíny, volné střihy, funkční detaily – v podstatě vše, co evokuje Laru Croft, Indiana Jonese i Emila Holuba, si proráží cestu do našich šatníků. Poslední týdny módy to potvrdily, a tím nemyslím jen to, co bylo vidět na přehlídkových molech, ale i v ulicích.
Foto: Jeremy Moeller/Getty Images
Asi není třeba vysvětlovat, proč stále více toužíme po objevování fascinujících míst. (Ty jo, já bych přísahal, že v lednici ještě jedna Nutella je!) A už vůbec není třeba vysvětlovat, proč nás občas uspokojí se na ta místa dívat z pohodlí gauče. Kolik dokumentů o přírodě a cestování jste během karantény stihli zhlédnout vy? A kolik knih a časopisů jste na tohle téma stačili přečíst?
Seznam značek, jejichž kolekce tohle téma zpracovaly dříve, než jsme my možná tušili, že nás bude oslovovat, je dlouhý. Jeden z posledních projektů se nicméně netýká vysoké módy, týká se spíš stylu ulice. Nejde přitom ani o nejžhavější kolekci roku, na jejíž drop čekáme jako na smilování. Jde o spolupráce Vans s National Geographic.
Pro Vans jsou různorodé spolupráce charakteristické. Můžete mít její ikonické tenisky s obrázkem Hello Kitty i malbou od van Gogha. Ale National Geographic?
Foto: Archiv Vans
Vždycky jsem měl za to, že číst National Geographic je vlastně děsně Vogue. Mají hodně společného. Jejich tradice je obdobně dlouhá. Snímky přírody v National Geographic jsou stejně hodnotné, jako jsou editorialy Vogue přínosné pro svět módní fotografie. Stejně jako Vogue, i National Geographic objevuje netušené poklady. A nakonec stejně jako se Vogue zasazuje o udržitelnější budoucnost (#voguevalues), bojuje National Geographic o ochranu životního prostředí.
Foto: Archiv Vans
Taky jsem měl vždycky za to, že nostalgie je špatná na pleť. Ale jako spousta věcí špatných na pleť je děsně lákavá. V módě obzvlášť. A tahle spolupráce jede na stále silné vlně devadesátých let. Aspoň pro mě – než byl Google, byl National Geographic.