Filmy
Laformela představila svůj nový fashion film
Jana Patočková20. 9. 2024
Včera se v pražském prostoru Symbols Francesky Kolowrat uskutečnila slavnostní premiéra nového fashion filmu značky Laformela. V čem je tento počin na české módní scéně unikátní a jaké má toto kreativní duo další plány?

Foto: Laformela
Jak zaujmout u nás i v zahraničí? Česká značka Laformela se rozhodla udělat to fashion filmem. Ten vznikl ve spolupráci se společností Stink Films Prague v režii Jaroslava Moravce. Kamera Tomáše Kotase (ten snímek spolu s Moravcem spolurežíroval) snímá modelku Luisu Wissflog v kolekci Mainline 24, jak prochází sérií čistých obdélníkových prostor: „Do chůze jedné jediné postavy se propisuje téma nadčasovosti, nekonvenčnosti prostoru a času, něčeho metafyzického a svým způsobem nelidského,” nastiňuje Moravec koncept, v němž se runway stává synonymem nikdy nekončící cesty. Zajímavostí je, že jde o vůbec první materiál natočený kompletně na blue screenu a velký kus práce na něm v rámci 3D postprodukce odvedlo studio SorryWeCan. Během natáčení navíc filmařský tým pro klíčování postav využíval AI. „Myslím, že svoboda v rovině profesního vyjadřování, kterou všichni v týmu měli, posouvání hranic tvůrčího procesu a vizionářský přístup v propojování vizí každého z tvůrců tento projekt posunuly na rovinu jedinečného vizuálního zážitku," popisuje tvůrčí proces art director značky a fotograf Jan Grombiřík.
Laformela: Překročit hranice
Samotná kolekce návrhářského dua Kohutiarová-Soukup aka Laformela je definicí jejich rukopisu, který zahrnuje jednoznačné siluety a především variabilitu tkvící ve vrstvení a kombinování jednotlivých kousků. Tvůrčí duo dobře ví, co dělá a kam směřuje. Jako cíl mají překročit hranice tuzemského trhu a vydat se do mezinárodních vod, na čemž pomalu, ale jistě pracují dlouhodobě. Výhodou je srozumitelnost jejich vizuálního jazyka, který umně kombinuje aktuální trendy a jasný rukopis. Jde o módu současnou, nadčasovou, ale ne klasickou. Značka dokáže hrát na strunu těm, kdo hltají trendy, ale nepotřebují nutně každý bezhlavě následovat. Je sexy, ale umí být i demure. Laformelu jsem při této příležitosti v krátkosti vyzpovídala – za kreativní duo odpovídá Antonín Soukup.
Proč jste se rozhodli kolekci Mainline 24 prezentovat právě formou fashion filmu?
Chtěli jsme vybočit ze stereotypu pravidelných přehlídek a zároveň přiblížit tvorbu a náladu kolekce jiným způsobem směrem k našim zákazníkům i nákupčím. Zároveň pro nás byla skvělá výzva pracovat s filmovým štábem, který nemá v Čechách mnoho možností pracovat s fashion brandem.
Jaké máte s filmem po premiéře další plány?
Film byl vytvořen v partnerství s Franceskou Kolowrat, se kterou plánujeme pomocí filmu oslovit další obchody v Evropě i ve světě, a tím jim lépe přiblížit DNA značky Laformela. Zároveň je film hlavně prezentací nejnovější kolekce Mainline 24, která bude znovu k dispozici ke koupi v obchodech H. Lorenzo. Rozhodujeme se také nad prezentací filmu na různých módních online platformách, což je zatím pouze v podobě plánu.
Jaké bylo z vaší strany zadání pro umělecký tým, který se na filmu podílel?
Chtěli jsme, aby režiséři ve filmu reflektovali hlavně témata kolekce, jako je síla, bojovnost, ale i nadčasovost a nekonvenčnost. Důležité pro nás všechny bylo, aby koncepce videa přehlušila kolekci samotnou. Dále jsme oběma režisérům dali volnou ruku a myslíme si, že se na naši vizi dokázali dokonale napojit.
Sledovat růst a expanzi českého brandu je radost a už nyní vám můžeme prozradit, že je na co se těšit. 11. listopadu totiž Laformela představí zbrusu novou kolekci Mainline 25 formou klasické módní přehlídky. I když kdo ví, čím nás překvapí.
Vogue
Doporučuje

Móda
Doteky Liběny Rochové. Jedinečná módní výstava, kterou si nesmíte nechat ujít
Danica Kovářová4. 12. 2025
Vogue Vánoce
České Vánoce. Darujte pod stromeček stylový český dárek
Jana Patočková3. 12. 2025
Design
