Man

Dobré pánské plavky: svatý grál módy

Fashion Features Editor o tom, proč na plavkách záleží a která značka splnila jeho očekávání.
Mohlo mi být tak osm. Dovolená s prarodiči u Máchova jezera. Zapomněl jsem si plavky. Dědeček trval na tom, ať do vody klidně vlezu ve spodním prádle. Jsem přece ještě dítě, nikdo to řešit nebude, navíc je vedro na chcípnutí. Poslechl jsem. Ten večer mě sklátily horečky. Jako by mi bůh seslal zprávu. „Lol, jako na tohle se teda fakt dívat nebudu, tvl.“
Došlo mi, že na plavkách záleží. Bez nich jsem už nikdy neplaval. Výjimečně tedy na Adama, ale jen v moři a jen po setmění – nemohu si totiž být jistý, že na tohle se bůh dívat chce.
Jediná potíž je najít ty pravé. Zastávám názor, že náš vzhled o nás prozradí víc, než vypustíme z úst. Sestavit outfit, který o mně světu odvypráví uplynulých dvacet let života? Hračka. Ale jak to všechno nacpat do tak malého kousku textilie, jako jsou plavky?
Dilema za mě nedávno vyřešila má mizerně slabá vůle. Ulehal jsem do postele s tím, že dnes nebudu usínat s telefonem v ruce, nýbrž u čtení knihy, a zhruba po hodině brouzdání na Instagramu jsem narazil na značku CDLP zaměřenou na pánské spodní prádlo. Dlouho jsem se necítil tak pochopený. „Add to bag“ a už jsem psal žádost o rozhovor s Christianem Larsonem, zakladatelem a kreativním ředitelem.
Jaká byla původní myšlenka?
CDLP jsem založil společně s kamarádem Andreasem Palmem v roce 2016 coby značku luxusních pánských nezbytností. Byli jsme frustrovaní. Mockrát jsme spolu bydleli na hotelovém pokoji a všimli jsme si, že spodní prádlo je pokaždé nejslabším článkem našich outfitů. Naší misí proto bylo přijít se spodním prádlem, které dovedeme k dokonalosti v ohledu provedení, stylu i udržitelnosti, zároveň jím nabídneme svěží, současný pohled na to, co dnes představuje maskulinita.
Jakou máte zatím odezvu?
Úžasnou. Prodáváme napřímo skrze náš e-shop, takže máme okamžitý feedback. Navíc zasíláme do padesáti zemí světa. Většina klientů oceňuje design a to, z čeho plavky vyrábíme, ale taky autenticitu a transparentnost všeho, co děláme.
Foto: Archiv CDLP
A z čeho plavky vyrábíte?
Naše plavky jsou z Econylu, inovativního nylonového vlákna z odpadu vyloveného z oceánu. Líbí se nám, že ho můžeme vzít a proměnit v kvalitní produkt. Je to rozšíření našich původních výrobních principů. Spodní prádlo totiž vyrábíme z přírodního vlákna Lyocell a ponožky zase z bambusu. Obojí jsou prémiové materiály, velice komfortní, ten luxus na kůži cítíte.
Málokdo si výrobu plavek pojí s řemeslnými dovednostmi. Vy si na nich zakládáte. Jste sice švédská značka s typicky skandinávskou estetikou, ale vyrábíte v Portugalsku.
Ano, v malé, zato moderní rodinné fabrice u Porta. Během rešerše jsme navštívili přes dvacet továren v pěti zemích, než jsme si vybrali tuto. Sdílí naši vizi. Vysoce kvalifikovaní řemeslníci tam ručně a s velkým důrazem na detail dávají vzniknout produktům s dlouhou výdrží, a to z inovativních materiálů ohleduplných k životnímu prostředí.
Foto: Archiv CDLP
Já si objednal plavky z nové kolekce, která vznikla ve spolupráci s Grand Hotelem Tremezzo. Proč jste si vybrali právě toto místo?
Ve Švédsku se plavky pojí s bookováním letní dovolené, takže jsme chtěli spolupracovat s nějakou snovou destinací. Milujeme klasické luxusní hotely a Grand Hotel Tremezzo je unikátní, kouzelné místo. Všichni sníme o tom strávit tam víkend. Jeho okolí nám zároveň poskytlo dokonalou inspiraci třeba pro paletu barev.
Existují podle vás pravidla, kterými by se měl muž při výběru plavek řídit?
Rádi o plavkách smýšlíme jako o kterémkoliv jiném outfitu. Měly by jít ruku v ruce s okolnostmi. Doporučuju investovat do několika stylů, ať je můžete střídat. Třeba zrovna plavky z kolekce CDLP x Grand Hotel Tremezzo nabízejí tři střihy, které jsou inspirované různými příležitostmi, slipy Riva, šortky Piscina a trenky Aperitivo. Já si s sebou na dovolenou beru všechny.