MódaS láskou a péčí vyrobený produkt, který si zákazník oblíbí na dlouhé roky dopředu, to je náš cíl, říkají zakladatelky české značky
tým VOGUE14. 7. 2023
Baška a Katka, dvě kamarádky, které se nadchly pro šití veselých batohů, tašek, pásků, ale i šatů nebo košil. Dbají na ruční práci a užívají si každý krok procesu. V čem se jejich značka odlišuje od ostatních, které nabízejí podobný sortiment, a jak vnímají situaci na českém trhu?
Vnímáte lokální prostředí jako příhodné pro nové, malé brandy s módou a doplňky?
Zakládání značky Poppyhead se potkalo s novým trendem doby. Přišlo v čase, kdy se cílový zákazník začal více orientovat na lokální českou tvorbu, ruční výrobu a produkty tradičních řemesel. Do hledáčku zákazníkům padly aspekty jako původnost, ruční výroba a dlouhotrvající kvalita. Naše výrobky si proto hned od začátku získaly své zákazníky. Díky možnosti znát tváře stojící za značkou a lehkému nahlédnutí za oponu výroby totiž máte mnohem osobnější vztah k produktu.
Módních značek v posledních letech neskutečně přibývá. Podmínky a trh tomu sice přejí, ale ve výsledku to znamená boj o každého zákazníka. Stejně tak účast na trzích a podobných akcích je tím citelně zkomplikovaná.
Z nabídky korporátních módních značek se vytratila kvalita, a právě v lokální produkci je opět zaručená. Cílem naší značky je přinést zákazníkovi s láskou a péčí vyrobený produkt, který přežije zub času; produkt, který si zákazník oblíbí na dlouhé roky dopředu. Právě tím chceme budovat jeho důvěru.
Jak byste popsaly estetiku Poppyhead?
Naše móda a doplňky jsou ženské a výrazné, ne však vyzývavé. Jsou vhodné pro každodenní nošení, zároveň elegantní, tudíž působí nevšedně. Veškeré střihy se snažíme navrhovat tak, aby byly nadčasové, aby sloužily mnoho let. Důležitá je pro nás i vzájemná kombinovatelnost produktů: k šatům krásně ladí pásky, ledvinky i městské batůžky.
Přes den běháte jako turistka po ulicích ležérně v košilových šatech, a večer si jen vytáhnete z kabelky pásek — a můžete klidně vyrazit na operu v Paříži. Tak nám to aspoň sdílela s nadšením jedna naše zákaznice.
Čím se Poppyhead odlišuje od ostatních značek?
Jedním z našich předních produktů, mimo již tradiční batohy, jsou košilové šaty a košile s pro nás typickým stojáčkem, což je náš hlavní identifikátor. I my je nosíme prakticky denně, stále nám dělají radost. Poppyhead je dost barevná značka, šedou u nás prakticky nenajdete. Kombinace pestrých vzorů a jednoduchých elegantních střihů dělá naše produkty nositelné každodenně. Naše móda je navíc laskavá i k plnějším tvarům, čímž si získáváme oblibu u širokého spektra zákaznic. Šaty zdůrazní jejich ženskost, a přitom skryjí, co je potřeba.
Naše chytře navržené pásky jsou ručně malované a kromě umělecké hodnoty každý představuje naprostý originál. Velmi si také zakládáme na kvalitních materiálech z Evropy — ať už jde o oblečení, nebo o batůžky.
Je podle vás důležité umět řemeslo profesionálně a mít znalosti módního byznysu, nebo je dostačující učit se za pochodu?
Chtěly jsme zákazníkovi hned od začátku nabídnout vyzrálý a osobitý produkt s kvalitním zpracováním, což může být dobrým startem pro získání důvěry. Na tom se dobře staví.
Jakékoli know-how v oblasti módy a podnikání je určitě výhodou, každá máme za sebou jiné pracovní zkušenosti nebo znalosti ze studií, ale spoustu věcí se učíme a řešíme za pochodu, například sociální sítě a marketing obecně. Za nejdůležitější považujeme vztah k tomu, co děláme, u nás je to vztah k módě a umění, obě rády tvoříme a vymýšlíme postupy co a jak vytvořit, případně vylepšit. Inspirujeme se okolím, přírodou, svými potřebami a přáními. Vždy navrhneme a vytvoříme něco, co pak rády každodenně nosíme nebo používáme.
Jak dosahujete toho, že zákazníci preferují vaše produkty před produkty módních řetězců?
Naštěstí je stále rostoucí cílová skupina, která preferuje osobitost, kvalitu výroby a materiálů víc než masový módní hit. Našim zákaznicím to v šatech a doplňcích velmi sluší, díky čemuž se začnou zajímat i jejich kolegyně nebo kamarádky, co že to mají na sobě za zajímavou módu...
Samozřejmě na módní trendy reagujeme i my — sledujeme, jaké se třeba nosí barvy. Když toto spojíme s unikátní koncepcí a pečlivou domácí výrobou, tak se trefujeme do spousty bodů zájmů moderního zákazníka.
Spolupracovaly jste s umělcem Mikulášem Podprockým. Chtěly byste podobné kooperace realizovat i v budoucnu?
Chceme do naší tvorby vnést i umělecký rozměr a nabídnout skvělou lokální módu také pro muže. Proto jsme spolupracovaly právě s Mikulášem Podprockým, výtvarníkem ze Slovenska. Konkrétně u něj jsme si vybraly ilustraci z uznávaného komiksu Divočina (odehrává se v daleké budoucnosti, kde lidé žijí vysoko v oblacích, ale v podzemí města vyrůstá nová civilizace, kterou budují inteligentní zvířata. A právě ta se spojila proti svému nepříteli, proti člověku). Má mnoho fanoušků.
Věnujeme se umělecké tvorbě už od mládí. Je pro nás proto důležité, aby se značka obohatila i o tuto rovinu, a vytvořily jsme limitované unikátní kolekce s přesahem. V našem vlastním zájmu je v podobně úžasných spolupracích pokračovat a zároveň popustit uzdu své vlastní fantazii a vizi.
Co dále máte v plánu?
Připravujeme nové střihy šatů, košil, propracovanější batohy s kapsou na notebook nebo kabelky na mobily, nově potištěné vlastní malbou. Naše výrobky už dodáváme do obchodů s lokální tvorbou, například v Praze, v Hradci Králové nebo v Uherském Hradišti. Postupně bychom rády začaly spolupracovat i s dalšími zajímavými obchody, napříč republikou. V nedaleké budoucnosti bychom také rády otevřely vlastní showroom s dílnou a fotoateliérem, nejlépe v Praze, kde bychom získaly prostor na workshopy pro naše zákaznice. Aby si k nám pak mohly přijít namalovat třeba svůj vlastní pásek…