Fashion

Nicolas Ghesquière o přehlídce Louis Vuitton podzim/zima 2020

Louis Vuitton si v kolekci podzim/zima 2020 klade otázku: co kdyby se všechny historické epochy, z nichž móda čerpá inspiraci, setkaly právě tady a teď? Kreativní ředitel Nicolas Ghesquière v exkluzivním rozhovoru poodkrývá zákulisí jedné z nejnavštěvovanějších přehlídek pařížského týdne módy. 
 
Foto: COURTESY OF THE LOUIS VUITTON
Foto: COURTESY OF THE LOUIS VUITTON
Foto: COURTESY OF THE LOUIS VUITTON
Co bylo inspirací pro tuto kolekci?
Chtěl jsem, aby byla konfrontována historická doba s touto naší, dnešní. Všechny tyto „minulosti“ ztělesněné galerií osobností v dobových šatech se sbíhají v naší přítomnosti. Všichni tam jsme v jeden okamžik a sledujeme defilé kolekce, která znázorňuje živý, trvalý střet stylů a vše, co můžeme udělat s oblečením, jeho kombinováním. Šlo mi o žánrový anachronismus.  Může to být prostě potěšení z oblékání, bez protokolu nebo omezení. Bereme to, co už máme doma, a mícháme s tím, co se nám líbí. Tato kolekce je o „anti-total-look“, který vychází z osobnosti nositele. Hodně záleží na flexibilitě daného člověka při konfrontování vlastního šatníku. Kousek funkčního, sportovního oblečení může být součástí formálního stylu a naopak. Je to jen propozice – chtěl jsem být otevřený, energický a spontánní. Tato kolekce je v podstatě něco jako sartoriální „tuning“. 
Foto: COURTESY OF THE LOUIS VUITTON
Foto: COURTESY OF THE LOUIS VUITTON
Odkud se vzaly ty historické postavy?
Pracovali jsme s talentovanou kostýmní výtvarnicí Milenou Canonero, která pracovala na filmech Stanleyho Kubricka Mechanický pomeranč, Barry Lyndon a Osvícení a na mnoha dalších úspěšných filmových projektech. Vytvořila pro nás 200 postav od 15. století do roku 1950. O hudební podkres se postaral Woodkid a Bryce Dessner. V hudbě je také patrný střet epoch. Skladba se nazývá „Three Hundred and Twenty“ a odkazuje na počet let mezi jednotlivými větami v barokní kompozici a tepe minimalistickým, opakujícím se hudebním veršem. Díky této skladbě byl vzkříšen Nicolas de Grigny, současník Johanna Sebastiana Bacha, který však ve své době nezískal uznání a nikdy se jeho hudba nehrála v Louvru. Díky tomuto střetu epoch dnes – o stovky let později – konečně máme možnost si jej poslechnout. Celou show režíroval Francisco Negrine.
Foto: COURTESY OF THE LOUIS VUITTON
Můžete něco říci k doplňkům? 
V první řadě je tam Keepall – čistý vintage kousek, který časem získal nádhernou patinu. Jen jsme mu dodali nový popruh. Nechybí ani malé kabelky – přes rameno i do ruky, včetně miniaturních, geometrických a společenských. I v botách je poměrně velký prostor, objevují se ikonické modely z minulých kolekcí, například lodičky s vyztuženou kovovou špičkou, která připomíná „vytuněná“ litá kola nějakého speciálu.
A scénografie? 
Stejně jako v případě minulé show je scéna velmi minimalistická. Je jako obrovské pódium, na němž jsme všichni herci. Kdo jsou herci? Kdo jsou diváci? Všechna tato historická období se potkávají na jednom místě. Na galerii „sedí“ minulost. V řadách židlí lemujících přehlídkové molo sedí přítomnost. Na přehlídkovém mole se „prochází“ blízká budoucnost… Pro módní přehlídku jsme pronajali konstrukci ze skla a dřeva s povrchovou úpravou Valchromat. Dřevo je ze 100 % certifikováno PEFC a pochází z lesů spravovaných udržitelným způsobem ve Francii. Kromě toho všechny dřevěné dekorační prvky budou věnovány k opětovnému použití různým organizacím ve Francii.