Trendy

Boj o moc: Tichá módní revoluce redefinuje, co znamená luxusní šatník

Ať už to nazýváte „old money aesthetic“, nebo „quiet luxury“, trend nenápadné, ale o to víc promyšlené elegance a rafinovanosti v novém pojetí pronikl na stránky časopisů, sociální sítě i do ulic nejen módních metropolí. Za tuto jemnou, ale o to více stylovou revoluci nemůže nikdo jiný než Royovi.
Foto: Warnes Bros. Discovery/HBO
Boj o moc
S posledním dílem 4. série seriálu Succession (v Česku uvádí HBO pod názvem Boj o moc) je jasné, jak obrovským kulturním fenoménem se příběh rodiny Royových stal. Jejich jméno symbolizuje moc, bohatství a nadbytek všeho včetně negativních emocí. Ovšem uprostřed tvrdého boje o ještě větší bohatství, a ještě větší moc doprovázející jejich extravagantní životní styl, se na scéně objevila estetika, jejíž klíčovou část tvoří důraz na jemnou, decentní sofistikovanost a kde očividná okázalost ustoupila nenápadnému přepychu. 
Tichý luxus nebo chcete-li quiet luxury se vyznačuje jemnými, spíše neutrálními barvami v dokonalém řemeslném zpracování, nenápadných, ale o to více padnoucích střizích, luxusními látkami a maximálním důrazem na drobné detaily, kterých si luxusní módou nedotčený pozorovatel ani nevšimne. Jeho definice zní: nejvyšší kvalita, nadčasovost a sofistikovaná nenápadnost. Jinými slovy – žádná nápadná loga, ani přehnaná zdobnost. Přestavte si dokonalou vizuální pastvu pro oči, která vás nenápadným, ale o tom silnějším způsobem inspiruje k redefinici vlastního šatníku i všech věcí kolem sebe a k přijetí nepopiratelně elegantního přístupu k módě i designu.
Foto: Warnes Bros. Discovery/HBO
Boj o moc
Foto: Warnes Bros. Discovery/HBO
Boj o moc
Foto: Warnes Bros. Discovery/HBO
Boj o moc
Foto: Warnes Bros. Discovery/HBO
Boj o moc
Siobhan „Shiv“ Roy, v podání australské herečky Sarah Snook, se stala módní ikonou stylu, který se propisuje do všech sfér módy bez rozdílu, na jaký životní styl primárně cílí. Každý outfit, ve kterém se objevuje na obrazovce, má nepopiratelnou auru noblesní elegance, vypovídá o velmi vytříbeném vkusu své nositelky i jejím smyslu pro kvalitu, aniž by se jen jedinkrát musela uchýlit k pompézním prvkům v podobě log, prvoplánových kombinací a pompézním doplňkům. Jediná dcera mediálního magnáta Logana Roye začala svůj vliv ve velkém uplatňovat i mimo televizní obrazovky, o čemž svědčí i rapidně rostoucí zájem o tzv. quiet luxury značky.
Kdyby se Ďábel nosí Pradu natáčel letos, repliku o Chanel botách by nahradila zmínka o The Row, značce Marc Jacobs, Khaite. A místo kabelky s výrazným logem Prada by se v úvodní scéně objevila taška Jil Sander nebo Celine a Miranda by na stůl místo kožichu hodila kašmírovým kabátem Max Mara. A protože quiet luxury tu podle všech předpovědí bude s námi ještě dlouho, rozhodně se podívejte na aktuální kolekce Bottega Veneta, Loro Piana, Brunello Cucinelli, Delvaux, Maison Margiela, Ann Demeulemeester, Rick Owens, Joseph Duclos, MAS, R. G. Kane, Ralph Lauren, Giorgio Armani, Salvatore Ferragamo, Connolly, By Malene Birger, Vince, Toteme, Victoria Beckham, Loewe, BOBKOVA, Valextra, Boss a samozřejmě Hermès.
Foto: Warnes Bros. Discovery/HBO
Boj o moc
Foto: Warnes Bros. Discovery/HBO
Boj o moc
Foto: Warnes Bros. Discovery/HBO
Boj o moc
Foto: Warnes Bros. Discovery/HBO
Boj o moc
Protiklad vůči logománii, Barbiecore a dalším výrazným trendům, jejichž cílem je maximálně upoutat pozornost, vystihla kostýmní výtvarnice seriálu Michelle Matland brilantním způsobem. Každý outfit, který se na obrazovce objevil, jasně hlásal „skryté bohatství“. Vedle hedvábných a kašmírových sak a šatů jsme viděli kašmírové basketballové čepice Loro Piana, sluneční brýle a černé sako Tom Ford, béžový blazer Stella McCartney, saténový top Toteme, sako se vzorem kohoutí stopy a pouzdrovou sukni s crop topem Alexander McQueen, kostkovaný trenčkot Mackage, sako s dvouřadovým zapínáním Gabriela Hearst, několik kožených bomberů od Forda, vlněný blazer s hedvábnou podšívkou Saint Laurent.
Pod vlivem Boje o moc se tichý luxus dostal i k těm, co si jinak na nenápadnost nepotrpí. Stačí se podívat na nejnovější fotky celebrit nebo street style.