Trendy

5 značek, které přinášejí nový pohled na perly

Když se k módnímu domu Dior v roce 2009 připojila designérka šperků Camilla Miceli, přinesla nový a hravější přístup k perlám. Její punkové náušnice Dior Tribales se staly jedním z poznávacích znamení značky. K tomu přidejte vzrůst popularity výrazných doplňků, které podporuje Instagram, ale i Gucci, Celine či nezávislé návrhářky Sophie Bille Brahe, Delfina Delettrez a Gaia Repossi, a máte dokonalou kulisu pro návrat perel. Vogue představuje pět značek, které je oživují v nové podobě.

Mizuki

Mizuki Goltz by mohla být v klenotnickém světě považována za veteránku. Značku nesoucí její jméno založila v roce 1996 v New Yorku a od té doby se stále vyvíjí. Mizuki je známá neobvyklým párováním a experimentováním. Perly ve svých návrzích upravuje zlatým lakem a zdobí diamanty a byla to také ona, kdo přišel s inovativními způsoby nošení, například okolo ušního boltce.
Jednou z jejích posledních novinek je Privé, kapsulová kolekce jedinečných šperků z perel, které navrhla v průběhu let. Jak říká: „Každý kus začíná perlou a končí perlou a je oslavou jedinečnosti tohoto klenotu.“
Foto: Mizuki
Foto: Mizuki

Mateo

Po pěti letech navrhování šperků pro muže v roce 2014 finalista CFDA/Vogue Fashion Fund Matthew „Mateo“ Harris uvedl svou první kolekci pro ženy. Jeho kultivované perly zavěšené na mobilních sochách Alexandera Caldera jsou ódou na moderní umění. Další se pomyslně vznáší uvnitř oběžné dráhy poseté diamanty, což odkazuje na obraz nazvaný Floating od Vasilije Kandinského. 
Perlový náhrdelník nazvaný Not Your Mother’s Pearl Collar je sice tradiční, ale z perel se sestává jen z poloviny, zbytek je elegantní zlatá stuha. „Chceme vyrábět šperky, které ženy mohou skutečně nosit a sladit je se svým šatníkem,“ říká Mateo.
Foto: Mateo
Foto: Mateo

Lia Di Gregorio

Liu perly původně okouzlily pro svůj čistý oválný tvar a neutrální barvu. „Byla jsem ovlivněna tím, co se v té době v módě odehrávalo, vlnou konceptualismu,“ říká návrhářka o svém hledání vlastního výrazu v období konce osmdesátých let. 
V její první kolekci Touch si perly hrají na schovávanou. Jsou uvnitř nebo mezi jednoduchými zlatými kroužky a viditelné pouze pro toho, kdo ví, co hledat. V kolekci Forme miniaturní Akoya perly téměř mizí mezi propletenými grafickými tvary a v Nodi se sladkovodní perly umně prolínají navlečené na jemné zlaté niti. Designérka osobně vytváří všechny prototypy a pozorně sleduje práci svých milánských řemeslníků. „Vyrábějí ve starém stylu,“ říká. „Je to únavné a vyžaduje to čas, ale krása je v tom, že mi to umožňuje věnovat pozornost detailům.“
Foto: Lia Di Gregorio
Foto: Lia Di Gregorio

Pernille Lauridsen

Pernille Lauridsen svůj eklektický vkus vyjadřuje geometrickými, extravagantními a nápaditými vzory. Kodaňská návrhářka, která v roce 2013 založila stejnojmennou značku, použila růžové sladkovodní perly jako diamanty a jednu z nich umístila na prsten nazvaný Portia. Také vytvořila miniaturní oběžný systém dvou perel různé velikosti spojených tenkých zlatým proužkem nebo podvodní pohádkový vesmír. Náušnice Waves kombinují barokní perly s barevnými drahými kameny a pohybují se spolu se svým nositelem.
Foto: Pernille Lauridesen
Foto: Pernille Lauridesen

Julie Nielsdotter

Jednou z nejmladších designérek, kterou vyzdvihuje internetový obchod The Jewelery Room, je Julie Nielsdotter. Svou stejnojmennou značku uvedla v roce 2015 na Instagramu a od té doby okouzlila rostoucí počet followerů pastelovými návrhy z perel. Patří mezi ně i dánská designérka Stine Goya, která Juliiny šperky zařadila do své kolekce SS18. 
Nielsdotter si hraje s kontrasty. V náušnicích Pearlstick visí hrbolaté sladkovodní perly na konci tenkých zlatých prutů. V Sunray Pearl jsou zase kulaté perly uvnitř křivek ze zvlněného zlata. „Je pro mě důležité zdůraznit krásu samotného materiálu,“ vysvětluje návrhářka, která používá zlato a drahokamy pouze tak, aby nezastínily krásu samotné perly.
Foto: Chris-Calmer
Foto: Chris-Calmer