Fashion

Jonathan Anderson a jeho jarní realismus

Po několika těžkých letech je čas přehodnotit naše životy a módu. V moderní době, kterou žijeme, je vztah mezi ní a společností silnější než kdy jindy. Jaký je však přesně stav módy v této chvíli a jak ji vnímáme? Je určena skutečným lidem, nebo jsme jejími svědky jen prostřednictvím obrazovek našich telefonů? A ještě přímější otázka: Žijeme svůj život naplno, nebo jsme svědky několikanásobné digitální reality? To jsou otázky, které si Jonathan Anderson klade již několik sezon. Britský návrhář důkladně prozkoumal vztah mezi přírodou a technologiemi a přišel s novým dress codem. Novou nositelností, jak rád říkám já. Směs surrealismu a současného umění, která definuje celou kulturu v určitém časovém období, v současnosti.
Během sobotní noci v Soho kreativní ředitel JW Anderson opět odpověděl na všechny tyto otázky, které se mnohým z nás honí hlavou, tím, že vytvořil alternativní vesmír. Herna Las Vegas Arcade, která se nachází hned vedle vlajkového butiku JW Andersona, působila téměř poeticky na to, o čem chtěl návrhář mluvit. Místo plné fantazie, štěstí a digitálně vytvořeného potěšení se stalo středobodem skutečného oblečení, vytvořeného k tomu, aby ho nosili reální lidé. Koneckonců pro Andersona není herna jen místem pro hráče. Zůstala jen jedna nezodpovězená otázka, zatímco jsme se v myšlenkách napojovali do podvědomí JW Andersona. Chcete si zahrát? Proč ne, pomysleli jsme si.
Foto: Getty Images
JW Anderson Spring/Summer 2023
Foto: Getty Images
JW Anderson Spring/Summer 2023
Foto: Getty Images
JW Anderson Spring/Summer 2023
Trička s obrovskými pracími štítky na přední straně a dekonstruované šaty, které na molu vystřídaly jednobarevné looky se zvětšenými tlačítky z klávesnice a catsuits s potisky delfínů a západů slunce. Byl to koncept zvrácené samozřejmosti. Při svém postupu, kterým tuto myšlenku etabloval do své kolekce na jaro 2023, návrhář spojil dva různé vesmíry. Surrealistické slovo se setkalo se syrovou realitou ve snové krajině, která dokáže naplnit naše představy o letních dovolených a dechberoucích západech slunce jen na kousku potištěné látky. V další úrovni nás vítala hra iluzí. Jonathan Anderson je mistrem v manipulaci s proporcemi a vytvářením typu nové reality. Tentokrát se mu to opět povedlo, když předvedl sérii abstraktních balónových šatů, dekonstruovaných úpletů, které visely na ramínkách na prádlo, a šatů ze skutečného mechu.
Vrcholem show však bylo, když úzké molo ovládly stříbrné metalické balonové šaty. Tehdy všichni hosté vytáhli své telefony, aby se vyfotili na jejich zrcadlovém povrchu. Možná to v tu chvíli vypadalo legračně, ale ve skutečnosti to byla součást představení. Celá tato interakce mezi publikem a abstraktností Andersonovy módy je smyslem jeho umění jakožto módního návrháře. Tváře všech se na okamžik otiskly do šatů, šaty se jim staly důvěrně známými a automaticky se staly skutečnými. „Pravděpodobně jde o realismus, nikoli o futurismus. Spíše jde o odraz nás samých,“ řekl návrhář o své vizi kolekce, která možná na začátku vypadala surrealisticky, ale na konci působila reálněji než kdy předtím.