Přehlídky

Puma hlásí comeback, před vypuknutím NYFW uspořádala velkolepou přehlídku

V historické budově manhattanské zbrojnice na Park Avenue, která vypadá, jako by vypadla ze seriálu Gossip Girl, se včera udála show, která měla světu připomenout, že Puma se nevzdává. 
Je to comeback, o kterém se v módě mluví už roky, snad ještě víc než o comebacku Madonny s albem Music. Včerejší módní přehlídka se stala jeho vyvrcholením. First things first. 
Rok 2022 a módní průmysl se probouzí z pandemie. Někdo si dává na čas, jiný nabírá obrátky. V bavorském Herzogenaurachu, kde sídlí ústředí značky Puma, to pořádně vře. Vedení ví, že teď je příležitost pro to vyšvihnout brand zpátky do popředí tastemakerů v oblasti streetwearu a sportovního oblečení. „Během posledních let jsme vyvinuli konkurenceschopné produkty ve všech kategoriích; postupně jsme vybudovali naše marketingové zdroje — a teď za ně hodláme trochu utratit,“ uvedl tým značky pro server Vogue Business. Utrácení se vyplatilo.

Roční tržby společnosti za poslední roky vzrostly o 32 %, za rok 2021 v Pumě vydělali 68 miliard eur, což představuje nejsilnější výsledek v historii značky. A co víc, cena akcií Puma SE překonala Nike a Adidas, a to o celých 10 %. Je to úspěch, o který je třeba se se všemi podělit, proto značka Puma v předvečer odstartování newyorského fashion weeku uspořádala mega fashion show zaměřenou na jednu z největších ikon ze svého sortimentu: tenisky Mostro.  

Mostro byly původně uvedeny na trh v roce 1999, přičemž jejich název pochází z italského slova monstrum. Připomínají kopačky zkřížené s baletními piškoty. Mají hroty a místo šněrování syntetickou pásku na suchý zip. V poslední době dostává značné pozornosti díky rapperovi A$AP Rocky, který se rovněž stal tváří nejnovější kampaně pro PUMA Mostro (spuštěna před třemi dny). „Přehlídkou oslavíme návrat jedné z našich nejnetradičnějších low-profile ikon. Tento okamžik také využijeme k odhalení několika designových konceptů Mostro, které jasně směřují do budoucnosti a umožní vytvořit archiv tenisek budoucnosti,“ říká kreativní ředitel značky Heiko Desens.

Ve čtvrtek večer tak éterické vokály hudebnice Eartheater svolaly Newyorčany do historické zbrojnice Park Avenue Armory, aby v areálu zábavního parku (s řetízkovým kolotočem, ruským kolem i horskou dráhou) vybuchla všechna ta paráda. „Welcome to The Amazing Mostro Show,“ vítal návštěvníky nápis. American Horror Story jako by ožil, prostor přehlídky napovídal, že show bude postavená na twisted fantazii, virální, toxické, podmanivé. A tak to bylo: boj proti sportovní uniformitě ztělesnil leitmotiv celku. Pečlivě vykonstruované outfity byly vlastně dokonalým příkladem sportovní krejčoviny. Co look, to image jakéhosi plavce, technaře, health goth nadšence. Nechyběly ale ani celky, které vznikly ve spolupráci se značkou Ottolinger či automobilkou BMW. Tyto spolupráce podtrhoval i hrdý německý odkaz značky Puma. Odlesky umocňovali i hvězdní hosté jako Ashley Graham, Emily Ratajkowski, Becky G nebo GloRilla. A kdo že se zjevil na samotném catwalku? Gabbriette, hvězda obálky říjného vydání Vogue CS z roku 2022, které bylo zasvěcené boření konvencí. Rázem do sebe vše zapadlo — kolekce, přehlídka, celá událost — tento milník je jistým bojem proti konvenci a celkem důrazným. Love it!