PřehlídkyMóda pro muže: co čekat od módních přehlídek v lednu 2019
Samuel Muston5. 1. 2019
Módní ekvivalent Grand Tour vypukne 5. ledna 2019. Letenky jsou vyprodané, vlaky plné a pohodlné boty čekají na svou příležitost v kufrech, protože módní redaktoři, stylisté a jejich doprovod se přesouvají do hlavních světových měst módy.
Foto: Getty Images - Estrop
Louis Vuitton, Paris Fashion Week Menswear, Spring/Summer 2019
Mezi prvními jsou pánské módní přehlídky v Londýně, Paříži a Miláně. Přestože oblečení pro muže představuje pouze čtvrtinu z módního trhu, který se odhaduje na 1,7 bilionu dolarů (necelých 40 bilionů korun), podle Euromonitoru se u něj předpokládá v příštích pěti letech mnohem rychlejší nárůst než u oblečení pro ženy. A tato skutečnost průmyslovým gigantům neunikla – to, co bylo v módním kalendáři dříve zahřívacím kolem, se stalo hlavní událostí.
Foto: Getty Images - Victor VIRGILE
Dior, Pre-Fall 2019 Men's Collection (Tokio)
Foto: Getty Images - Victor VIRGILE
Givenchy, Paris Fashion Week, Spring/Summer 2019
Foto: Getty Images - Estrop
Celine, Paris Fashion Week, Spring/Summer 2019
Podle programů, které jsme ve Vogue prozkoumali, se máme na co těšit. Podívejte se na seznam přehlídek, které v této sezoně stojí za to vidět!
Londýn
Londýn bude tento rok vtěsnán do tří nonstop dnů, přesto tím nijak neztrácí na svém vlivném postavení. Jako vždy bude k vidění přehlídka vysoké krejčoviny a tradičních značek jako jsou E. Tautz, Oliver Spencer, Belstaff a Barbour. Ale to není vše. Londýn je módní inkubátor, prostor pro mladé talenty.
V posledních letech Charles Jeffrey, dvojnásobný finalista ceny LVMH a vítěz britské ceny Emerging Talent Menswear v rámci The Fashion Awards, nabídl výjimečnou show se svou transgresivní značkou Loverboy, která je neustálou studií výstřednosti (v loňském roce například poslal modely na molo ozdobené papier-mâché klobouky v podobě šicích strojů).
Foto: Getty Images - Tristan Fewings
Miaoran, Milan Men's Fashion Week, Fall/Winter 2018/19
Další finalista ceny LVMH a konzultant značky Off-White Samuel Ross představí jedinečný mix oblečení pro volný čas a obleků na míru se svou značkou A-Cold-Wall*. Delada, slibná nebinární značka s ruským přízvukem, za kterou stojí Lada Komarova, si také zaslouží pozornost. Pak je tu Mowalola, značka, kterou založil Mowalola Ogunlesi, absolvent Central Saint Martins, a která se v programu objeví poprvé. A po hostování u značky Pitti Uomo se vrací také Craig Green se svým vždy inovativním a praktickým pánským oblečením.
Paříž
Celine získala v loňském roce nového kreativního ředitele, kterým se stal Hedi Slimane, a k nelibosti některých ztratila svou vyhraněnost. Na druhé straně se však značka opět dostala do programů přehlídek pánských oděvů, a to po Slimaneho zářijovém debutu s módou pro muže i ženy, který vyvolal velkou publicitu.
Clare Waight Keller, kreativní ředitelka Givenchy, návrhářka královských svatebního šatů a nedávná vítězka britské módní ceny British Fashion Award, také propojuje své přehlídky oděvů pro ženy a muže. Dior Men inspirovaný streetwearem v podání Kima Jonese bezpochyby nabídne skvělou show, alespoň pokud lze soudit z nedávné pre-fall přehlídky v Tokiu.
Pozornost bude upřena také na Virgila Abloha, módního prominenta, který zaujal jako kreativní ředitel značky Kanye West a jehož loňský debut s kolekcí Louis Vuitton vyvolal nadšení. Heron Preston bude také velkým tahákem. To, co sám nazývá “luxusem inspirovaným módou do práce s newyorským názorem”, je energickým protikladem ke známým značkám. A abychom nezapomněli, z New Yorku se vrací Raf Simons, který minulý měsíc odešel z postu kreativního ředitele Calvin Klein. Takže co by se nám tuto sezonu mohlo ve francouzském hlavním městě nelíbit?
Foto: Getty Images - Pascal Le Segretain
Gucci, Paris Fashion Week, Spring/Summer 2019
Foto: Getty Images - Vittorio Zunino Celotto
Craig Green Fashion Show 2018 (Florencie)
Foto: Getty Images - Jeff Spicer/BFC
Charles Jeffrey Loverboy, LFWM 2018
Milán
Zpráva, že Michael Kors zvažuje koupi Versace, nikoho zkraje minulého roku nepřekvapila. Americký gigant zaplatil za italský módní dům řízený Donatellou Versace 2,12 miliardy dolarů (necelých 50 miliard Kč) a nedávno představil plány na otevření 100 nových obchodů. Mnozí doufají, že milánská přehlídka naznačí, jestli komerčnější zaměření povede ke zmírnění dosavadní charakteristické excesivní estetiky Versace.
Do programů přehlídek v italském hlavním městě módy se vrací John Richmond (neapolská značka, která je jmenovcem britského stylisty) spolu se značkou Mioran čínského designéra Miao Rana. Novinky United Standard, která je postavená na devadesátkovém DIY a silné grafice, a M1992, kaleidoskopická směs nostalgie Hollywoodu a trendy L.A., patří obě mezi horké tipy.
Závěrečná tečka bude přirozeně patřit značce Gucci s přehlídkou nazvanou Motus Presents MDLSX with Silvia Calderoni. Což je sice matoucí, ale bezesporu to bude skvělá show.
Foto: Getty Images - Vittorio Zunino Celotto
M1992, Backstage, Milan Men's Fashion Week, Spring/Summer 2019