Přehlídky

Šaty s neobvyklým příběhem z nové kolekce Alexandera McQueena

Byl to magický okamžik pařížského fashion weeku SS20. Kreativní ředitelka značky Alexander McQueen Sarah Burton se svým týmem přichází na molo a přijímá ovace krátce poté, co představuje jednu z nejkrásnějších kolekcí sezony... 
Foto: Victor VIRGILE/Gamma-Rapho via Getty Images
Alexander McQueen, Paris Fashion Week SS 2020
„Moc se mi líbí představa, že si lidé najdou čas, aby dělali věci společně, setkávali se a mluvili spolu, znovu se propojili se světem,“ říká Sarah Burton, jež tuto myšlenku zachytila doslova, a to v šatech s kulatým výstřihem a nabíranou sukní ve slonovinové barvě s podobiznami tanečnic. 
Na přehlídkovém mole tento look předvedla modelka Stella Tennant. Její šaty byly z látky vyrobené v Severním Irsku, přesněji ze lnu pěstovaného na farmě, kterou vlastní výhradně ženy. Na vyšívání se pak podílel celý tým pod záštitou Stitch School, jejímž cílem je opětovně přivést lidi k řemeslu. 
Návrhy samotné byly načrtnuty studenty magisterského studia na škole Central Saint Martins během výuky kresby, která se konala přímo ve vlajkovém obchodě značky začátkem tohoto roku.
Sama Sarah Burton s námi sdílí unikátní příběh o tom, jak tento model vznikal a jakou roli hrálo zapojení studentů a všech zaměstnanců.
Foto: Courtesy Alexander McQueen

Co vytvoření modelu inspirovalo

Když se v lednu 2019 na Bond Street v Londýně otevřel vlajkový obchod módního domu Alexander McQueen, byla v rámci oslav pořádána zahajovací výstava a série edukativních akcí pro studenty s názvem Odemykání příběhů. Během hodiny ilustrace a kresby, kterou vedla britská legenda Julie Verhoeven, se studenti z Central Saint Martins snažili načrtnout šaty Ofélie, které byly pro inspiraci vystavené ve středu místnosti. Výsledkem byla kontinuální skica tančících dívek, která se stala podkladem a inspirací pro vytvoření klíčového looku z kolekce SS20.

Od ilustrace k šatům

Se svolením studentů bylo jejich finální dílo zmapováno a přetvořeno na vzor, který vytvořil základ šatů. V této fázi dostaly ilustrace jasnější obrysy a začaly se testovat různé metody vyšívání.
Foto: Courtesy Alexander McQueen

O škole vyšívání a tkalcovských stavech

Ilustrace se vytiskly na látky, které se natáhly na tkalcovské stavy zapůjčené školou vyšívání a tkaní Stitch School. Celý tým od HR až po IT byl následně pozván, aby se na tvorbě podílel.
Foto: © Chloe Le Drezen

Týmový duch

Ve vyšívání byli zkušení kolegové neustále při ruce a učili ostatní, kteří s vyšíváním neměli žádné zkušenosti, různé techniky od řetízkového či křížkového stehu až po francouzský uzlík. 
Foto: Courtesy Alexander McQueen

O vyšívání...

Výšivky tančících dívek vznikaly několik dní a každým dnem se vyvíjely. Byly použity různé techniky a nitě rozdílných tlouštěk a materiálů jako bavlna, vlna a viskóza, což vedlo k jejich specifické a neobvyklé podobě. Díky rukám více než 100 lidí je z konečného produktu cítit týmový duch.

... a o střihu

Jakmile všichni společně dokončili látku, byla pro finální siluetu střižena na 10 samostatných částí. 
Foto: © Chloe Le Drezen

3D makety

Vznikly detailně konstruované miniaturní papírové makety, přibližně třetinové velikosti, aby byl tisk na těle umístěn opravdu přesně. 

Dokončení looku 

K vytvoření šatů bylo třeba okolo 12 metrů irského lnu v barvě slonové kosti, ze kterého vznikly čtyři různé modely, jeden zkušební a tři verze finálního looku. Je to proces pokusů a omylů, kdy se zkouší různé způsoby kladení látky a vzorů. 
Foto: Courtesy Alexander McQueen
Foto: Courtesy Alexander McQueen
Foto: Courtesy Alexander McQueen

Představení v Paříži

Jak už bylo zmíněno na začátku, finální look nakonec předvedla britská modelka Stella Tennant během pařížského fashion weeku. Podívejte se do galerie: