Přehlídky

Je rozhodnutí The Row zakazující sociální média vrcholem tichého luxusu?

Značka The Row sice ve středu představila kolekci podzim – zima 2024/2025 během pařížského týdne módy, ale není divu, že o tom nevíte. Pravděpodobně jste na Instagramu neviděli žádná roztřesená videa z první (ani zadní) řady, jak tomu bývá u každé jiné přehlídky. Důvodem je, že značka, která je dlouholetým symbolem hnutí nenápadného luxusu, požádala hosty, aby během přehlídky nefotili a nenatáčeli. A právě tady se naskýtá otázka: „Byli jste vůbec na přehlídce, pokud jste si z ní nenatočili video?"
Foto: Getty Images
Ashley Olsen a Mary-Kate Olsen
Vanessa Friedman, módní ředitelka a hlavní kritička módy v New York Times, zveřejnila na Twitteru (nyní X) žádost značky hostům: „The Row se těší na vaši účast na prezentaci kolekce podzim – zima 2024/2025 ve 12:00 dne 28. února. Prosíme vás, abyste se během svého zážitku zdrželi zachycování nebo sdílení jakéhokoli obsahu." Zklamání bylo citelné, a to jak ze strany fanoušků, tak ze strany hostů. „No, dobře," dodala Friedman.
Samozřejmě nikdo nechce být během přehlídky nonstop přilepený k telefonu, ale pořizování obsahu přímo z přehlídkového mola má praktické výhody. Nákupčím a redaktorům může pomoci určit, které kousky si chtějí objednat do obchodů nebo na focení (značka tuto výtku obešla tím, že hostům rozdala zápisníky a pera, aby si mohli psát poznámky z přehlídky), a videa zachycují, jak se oděvy pohybují, což fotografie nedokážou. Ale ruku na srdce: Dalším důvodem, proč lidé pořizují fotografie a videa, je určitá prestiž, potvrzení vlastního vlivu. Získat místo na jakékoli přehlídce, obzvláště u tak žádané značky jako The Row, je vzrušující moment v životě každého módního nadšence. A když se vám to podaří, chcete, aby o tom lidé věděli.
Jak říká staré přísloví, peníze křičí a bohatství šeptá, a u The Row, která prodává bílá trička za 330 liber, se rozhodně nekřičí. I když si její produkci může koupit jen úzký okruh lidí, značce se podařilo stanovit hranici nejen pro to, kdo si oblečení může dovolit, ale i pro to, kdo ho může vidět. (Tedy dokud se neobjeví fotografie z přehlídkového mola, i když se očekává, že budou mít velké zpoždění.)
Jistě, každý, kdo má peníze, si může koupit kabelku Margaux. Ale získat pozvánku na přehlídku otevírá zcela novou úroveň exkluzivity. Tím, že tuto zkušenost ještě více omezila, se značce podařilo vytvořit dokonalý zážitek v duchu quiet luxury. Poselství je jasné: Pokud se účastníte přehlídky The Row, neměli byste hledat uznání tím, že o tom všem budete vykládat. Vědomí, že jste tam byli, by mělo stačit.
Článek vyšel v originále na vogue.co.uk.