MódaJak módní značky oslavují rok krysy
Natálie Debnárová25. 1. 2020
Nový rok Čína přivítala s velkou pompou. Od roku krysy se totiž očekává hodně. Vysoké cíle, úspěch, bohatství a odvaha. A ta nechybí ani několika významným módním značkám, které do svých kolekcí zařadily právě motiv nového čínského symbolu pro rok 2020. Důvod je jasný. Luxusním brandům se na čínském trhu velmi dobře daří. Které z kolekcí stojí za pozornost? Přinášíme výběr těch nejlepších i nejodvážnějších.
Gucci & Disney
Kreativní ředitel Gucci Alessandro Michele oslavuje rok krysy kolekcí, ve které je hlavním hrdinou Mickey Mouse. Prodej byl spuštěn 3. ledna v kamenných obchodech i online a limitovanou edici, jež nabízí vše od obuvi a cestovních zavazadel po doplňky a šátky, si můžete prohlédnout také v kampani, kterou nafotil Harmony Korine. V hlavních rolích se objevují herci Ni Ni, Earl Cave a Zoë Bleu. Destinace se pak nabízí sama – Disneyland.
Burberry & Bobo Mouse
Když Riccardo Tisci se svým týmem navrhli tuto drobnou myš nosící kšiltovku a pro značku tolik typický trenčkot, možná ani netušili, jak velkou lavinu zájmu Bobo Mouse strhne. Drobná animovaná postavička skutečně umí přitáhnout pozornost, zvláště v kombinaci s jasně červenou barvou, která se objevuje na kabelkách, kožených doplňcích i na dokonalých maxi šálách a kšiltovkách.
Kampaň, která má evokovat radost, zdraví a štěstí, nafotil Leslie Zhang, hvězdami před objektivem jsou Zhou Dongyu, Liang Jiyuan a He Cong.
Marni
K čínskému novému roku zahájila kampaň i značka Marni pod taktovkou uměleckého ředitele Francesca Rissa, který navrhl speciální kolekci dámské konfekce a doplňků. Přímočaré, hravé, ale i odvážné. K typicky červené Risso a jeho tým přidali zelenou, černou, ale i přírodní odstíny hnědé a béžové. Pomyslnou třešinkou na dortu jsou náušnice a náhrdelník se skleněnými miniaturami myšek.
Chloé
A jedna kožená kabelka nakonec. A divte se, není celočervená, na populární Small Aby Lock nechali krysu přímo namalovat. Britská umělkyně Julie Verhoeven (známá svojí spoluprací třeba s Versace nebo Louis Vuitton) vytvořila skutečně snovou myš, která drží svoji vlastní kabelku. Duhové, trochu rozpustilé, ale veskrze takové, co by typická zákaznice Chloé očekávala (jen o tom možná doteď nevěděla).