Fashion

Na slovo se Zacem Posenem

Přední módní návrhář ve svém nabitém harmonogramu našel skulinku, aby nám pověděl, jak vypadat dobře, anebo co mu připadá sexy.
Ne každá značka se může chlubit tím, že se mezi její zákazníky řadil třeba Abraham Lincoln, J. F. Kennedy nebo Barack Obama. Dvě stě let staří Brooks Brothers ano. Jejich tvorba se dodnes vyznačuje typicky americkým stylem, napůl cesty mezi sportovním a formálním. Najdete ji třeba v obchodě, který nedávno otevřeli také u nás, a to v pražské NG Myslbek. Zac Posen, kreativní ředitel dámských kolekcí, nám při té příležitosti odpověděl na pár otázek.
Foto: Daniel King
Zac Posen
Přestože jsou Brooks Brothers ve Spojených státech slavnou značkou, u nás v srdci Evropy ji nezná každý. Jak byste ji popsal jednou větou?
Jako nejstarší americkou oděvní a původní lifestylovou značku.
Co vám na práci pro ni přijde nejvíce vzrušující?
Její archivy!
Můžete našim čtenářům, mužům i ženám, poradit, jak vypadat dobře?
Zaprvé noste to, v čem se cítíte sebevědomě. Zadruhé vše je o střihu, nebojte se mít věci upravené na míru. A zatřetí by každý měl mít v šatníku dobrou košili a sako.
Když se ohlédnete za studentskými lety, co vám dalo studium na Central Saint Martins?
Dalo mi toho tolik, učitelé tam byli neuvěřitelní a věděli, jak nás správně nasměrovat. Prostředí, učitelé a ostatní studenti dělají Central Saint Martins opravdu výjimečnou školou.
A co nejdůležitějšího jste se později naučil v módním průmyslu?
Jak důvěřovat a delegovat. V módě se však každý den naučíte něco nového.
Co je největší mylná představa o módě?
Že práce v ní je oslnivá. Všichni jsme prostě workoholici!
Jsou trendy důležité?
Pro některé lidi ano, ale mně u oblečení připadá důležitější nadčasovost, rád dělám klasické věci.
Ke komu nebo k čemu se uchylujete, když máte kreativní krizi?
K mámě a svému týmu.
Poslední otázka: Co je sexy?
Sebevědomí.
Malá ochutnávka z aktuální kolekce: