Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Móda

Veganské tenisky, do kterých investoval i Leonardo DiCaprio

Magda Žůrková8. 11. 2022
Na trhu se objevuje stále více značek, které prodávají boty pod názvem veganské. Jednou z nich je i LØCI, s níž se pojí jméno slavného herce a environmentalisty Leonarda DiCapria. Kam tento britský brand směřuje a jací jsou jeho hlavní konkurenti?
1 / 5
Foto: Courtesy of LØCI
Značka LØCI, která je na světě teprve od roku 2021, vyrábí 100% veganské a cruelty-free tenisky z obnovitelných a biologicky odbouratelných materiálů, mimo jiné i z certifikovaných recyklovaných plastů z oceánů. Není divu, že  si jednoduchý design jejich tenisek oblíbily celebrity jako Mila Kunis, Olivia Wilde nebo Eva Longoria. 
 LØCI, Summer Camp
Foto: Courtesy of LØCI
LØCI, Summer Camp
Veja, Fall-WInter 2022
Foto: VINCENT DESAILLY / Courtesy of Veja
Veja, Fall-WInter 2022
Saye, Vegam Collection
Foto: Courtesy of Saye
Saye, Vegam Collection

Komu LØCI šlape na paty?

Největšími konkurenty na evropském trhu jsou značce francouzská VEJA a SAYE ze Španělska. V květnu letošního roku SAYE uvedla na trh nový tvar nepromokavých tenisek MODELO ‘65 z organické bavlny. 
Sláva brandu VEJA zase čiší z faktu, že jejich boty jsou prvními udržitelnými teniskami na světě. V roce 2018 v nich navíc byla v Sydney vyfotografována Meghan Markle, což ke zviditelnění brandu jedině pomohlo.
Kromě těchto značek, které se zaměřují výhradně na obuv, je pro své přístupy k alternativním materiálům známá i Stella McCartney nebo švédský Axel Arigato. Veganské tenisky nabízí ale i slovenská Novesta. 
Veja Vegan
1 / 3
Veja Vegan
Foto: Courtesy of Veja

Co přesně veganská obuv zahrnuje?

Když už mluvíme o veganských teniskách, je třeba říct, že se jedná o obuv, která není vyrobena z materiálů živočišného původu (to zahrnuje jak vnějšek, tak i vnitřek boty, podrážku, nebo třeba lepidla). Tenisky LØCI využívají plasty a jiné materiály z oceánů, které byly přeměněny na odolný materiál. 
Dosud značka při výrobě spotřebovala 982 000 plastových lahví nalezených v oceánech a deset procent z online profitů darovala charitativním organizacím zabývajícím se divokou přírodou. LØCI doufá, že díky investici Leonarda DiCapria a také s pomocí edukace, inovace a stávajících darů (které šplhají až na miliardy liber) se podaří postavit úspěšný a inspirativní obchodní model. Držíme palce.