Fashion

Supreme x Jean Paul Gaultier

Značka Supreme dnes oznámila nejnovější spolupráci s designérem. Není jím nikdo jiný než enfant terrible Jean Paul Gaultier. Přichází tak jedinečná možnost pořídit si něco od haute couture návrháře za příznivou cenu. Gaultier exkluzivně pro Vogue prozradil, proč právě sportovní móda, a poprvé ukázal fotky kolekce, jejíž tváří se stala Lourdes Leon, dcera Madonny.
Gaultier se stal dalším hvězdným jménem v řadě, co spojí své jméno se streetstylovou značkou. V minulosti navrhli limitovanou kolekci Thom Browne (2010), Rei Kawakubo (2012) a Kim Jones (2017), který se Supreme spolupracoval v posledním roce svého působení v roli kreativního ředitele pánských kolekcí Louis Vuitton. 
„Sportovní prvky jsem vkládal do svých kolekcí od samotného začátku,“ řekl Vogue Gaultier. „Je to jeden z mých hlavních znaků a obsese. Na konci 80. let jsem dokonce uvedl řadu Junior Gaultier. Tato inspirace si díky spolupráci se Supreme najde cestu k nové generaci.“
Foto: Jean Paul Gaultier®/ Supreme® by Collier Schorr
Performance a módní svět Gaultier systematicky během své kariéry propojuje. Navrhl kostýmy do představení Sněhurka pro Ballet Preljocaj a film Luca Bessona Pátý element; seznam hereček, které obléká, je stejně dlouhý jako výčet jako kolekcí. Od Nicole Kidman po Cate Blanchett. Marion Cotillard si v jeho bílých šatech převzala Oscara za nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli za Édith Piaf a v loňském roce uvedl v legendárním Folies Bergère v Paříži show Jean Paul Gaultier Fashion Freak Show.
Kónická podprsenka patří mezi to nejikoničtější, co kdy navrhl. Madonna ji proslavila během svého turné Blond Ambition v roce 1990. Právě toto období svého prêt-à-porter archivu se rozhodl znovu interpretovat v kolekci pro Supreme. Na fotografiích, které Vogue přináší jako první, se objevuje Madonnina dcera Lourdes Leon spolu s umělcem Sancheetem. 
Výrazné střihy s přehnanými rameny pro ženy, kabát z umělé kožešiny s červeno-modrou kostkou pro muže. Gaultier i v tomto případě stírá hranice mezi dámským a pánským šatníkem. Zároveň využívá příležitost oslovit 12,5 milionu followerů Supreme na Instagramu, aby vyslal jasný vzkaz – stop rasismu s pomocí potisku triček s nápisem „Fight Racism“.
Od roku 1994, kdy ho založil James Jebbia, si Supreme vybudoval pověst krále módních spoluprací. Kromě módních návrhářů se skatewear značka spojila i s jinými sportovními společnostmi jako North Face, Oakley a Nike. Oslovila také řadu umělců, jako je Kaws, Jeff Koons, George Condo, fotografku Marthu Cooper, hudební skupiny The Clash a Public Enemy, filmového režiséra Ralpha Bakshiho, ale také Coca-Colu, Budweiser a výrobce polévek Campbell’s.
Foto: Jean Paul Gaultier®/ Supreme® by Collier Schorr
Produkty z těchto limitovaných kolekcí jsou raritou a jejich cena stoupá. V roce 2014 se tenisky Supreme x Nike Air Force 1 High prodávaly za 150 dolarů, dnes se jejich cena pohybuje kolem 650 dolarů. Stejně jako džínové bundy ze spolupráce se značkou Louis Vuitton zdvojnásobily svou původní cenu. Nejcennější ze všech pak byla kolekce 248 skateboardů vyrobená v letech 1998 až 2018 (včetně těch od Koonse a Conda), v Sotheby’s se vydražila za rekordní částku 800 000 dolarů. 
Jean Paul Gaultier skončil s vlastní prêt-à-porter řadou v roce 2014, Supreme x Jean Paul Gaultier tak představuje unikátní příležitost pořídit si něco od Gaultiera za zlomek ceny. Kolekce půjde do prodeje 11. dubna, kdy bude k dostání ve všech Supreme obchodech a online na supremenewyork.com