Móda

#VogueCSAtelier: Eva Mikisková

Podnikatelka Eva Mikisková založila vlastní značku spodního prádla Braelle. Kde a jak se hledají zdroje pro rozjezd sortimentu nabízející tu nejintimnější část našeho šatníku? 
Foto: Braelle

Jaký cíl jste si na začátku své značky stanovila? 

Cílů bylo více a byly v různých rovinách. Chtěla jsem vytvořit silnou a stabilní mezinárodní značku, takže jsem například prosadila ochranou známku Braelle Intimates platnou v Evropě. Posléze jsem chtěla vytvořit komunitu žen, které spojuje společné úsílí a projekty, posílit ženské sebevědomí a pomoci jim nalézt pozitivní vztah k vlastnímu tělu, v neposlední řadě jsem si pořídila v podstatě třetí dítě. 

Co bylo při vývoji strategie to nejdůležitější? 

Rozhodně ukotvení značky na trhu a hlavně organický růst. Je snadné vystřelit, a pak padnout. Tomu jsem se chtěla vyvarovat. Budovat brand, který se ženy naučí postupem času milovat, je mnohem cennější. Chce to sice více trpělivosti i pomalých investicí, všechny se ale zúročí. 

Věděla jste od začátku, s jakými materiály a střihy chcete pracovat? A jak náročné bylo ony materiály sehnat? 

Od začátku jsem toužila po krajce. Představuje pro mě hravost, nekonečno možností, svět fantazie, snů, svůdnosti i tajemství. Co se týče střihů, věděla jsem, co chci svojí kolekcí vyjádřit. Miluji ženskost, eleganci, půvab, ale i lehkou provokaci, užívat si ten pocit být nespoutanou dívkou, a zároveň zodpovědnou ženou. Chtěla jsem probudit v ženě vášeň. Cesta byla náročná, dlouhá, ale tak to mám ráda. Miluju samotný proces tvorby. Začínala jsem průzkumem a analýzou na mezinárodních trzích v Paříži, které jsem navštěvovala pravidelně. Od výrobců krajek jsem si přitom nechávala zasílat vzorky, které ve mně probouzely emoci, pocit..., a po nocích jsem každý vzorek postupně zkoumala, analyzovala. Jakmile jsem měla finálně vzorky vybrány, kontaktovala jsem výrobce, zarezervovala letenky a letěla odhlédnout výrobu, navázat osobní vztah a podívat se, zda nemaji nějaké podpultové poklady.  

Pracovala jste na vývoji střihu přímo s technology?

Ano, několik měsíců jsem společně s designovym studiem v Londýně navrhovala celou kolekci — od designu až po technické balíčky. Jak jsme měly všechno pochystané, oslovila jsem svoji managerku na střihy vzoru, kterou jsem objevila díky svým dlouhodobějším vztahům z Paříže z veletrhu. Teprve potom odstartovala praktická stránka: uvedení designu do reálné podoby. Celý proces byl trochu náročnější, jelikož mám tento tým rozesetý po celé Evropě, takže ne vždy se ženy z různých zemí a kultur dokázaly shodnout. Celý proces přitom obnáší několik kol fittingů, změn a úprav. Jakmile se konečně shodneme na finální podobě, začínají se šít první vzorky.  

Co je při komunikaci s nimi to nejdůležitější?  

Nejdůležitější je trpělivost. Velmi také pomáhají osobní vztahy, když si vás navnímají, pochopí vaši představu a celý proces je díky tomu mnohem snažší. Není možné vše ušít horkou jehlou a na dálku. 

Co vnímáte jako důležité při komunikaci spodního prádla s novináři nebo i s veřejností? 

Důležité je poukázat proč právě Braelle. Představení celé filozofie značky, kdo za značkou stojí, představení týmu, že se nejedná jen o spodní prádlo, ale o životní styl. Že to není jen produkt, ale naší snahou je vytvořit komunitu, prostor pro ženy, kam se budou rády vracet. Být každodenní součástí jejich životů. Je to o tom, že se my, ženy, chceme cítit krásné, že si zasloužíme o sebe pečovat a být opečovávané. 

Jaké kolekce jste zatím představila a jaké máte v plánu?

Na trhu jsme představily Love Lace kolekci: jak v černé barvě, tak před pár dny i v bílé na jarní  letní dny. Kolekce je inspirována ikonami jako Brigitte Bardot, Jane Birkin, Kate Moss, je minimalistická, nadčasová. V plánu máme ale i další krásné projekty, na kterých v současné době intenzivně pracujeme, máte se na co těšit.

Ideální představa budoucnosti značky?

Když se podívám na svůj vision board, tak ideální představa budoucnosti značky je rozšíření nejen po Evropě, ale i do světa. Hodně mě láká například Amerika a Dubaj, tam panuje úplně jiná kupní síla, ženy o sebe více pečují, a tím pádem je tam potenciál více než velký. A když mluvím o značce, tak nemyslím pouze produkty, ale především komunitu a další projekty, které budou se značkou spojené. Když bych to měla brát čistě jen z prodejního hlediska, pak by to byl prodej na mytheresa.com, případně jiné fashion platformě, jako je net-a-porter.com, luisaviaroma.com, tedy přesně ty, na kterých tak ráda nakupuji já sama.
Foto: Bralle