Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Móda

Limitovaná kolekce triček Vogue od čtyř designérů

Eni Subair18. 5. 2020
Od návrháře, který obléká zpěvačku Lizzo a Michelle Obama, po kultovní italskou značku S. Joon. Poznejte čtyři designéry, kteří vytvořili limitovanou kolekci triček Vogue. 
Čtyři účastníci programu SS20 Vanguard internetového obchodu Net-a-Porter redefinují význam slova módní návrhář. Tento projekt vznikl v roce 2018 coby iniciativa luxusního e-storu na podporu začínajících a talentovaných designérů, kterým dává prostor zviditelnit se. Tento rok proto vznikla čtyři limitovaná trička Vogue.
Jaká jsou jména pro letošní rok? Christopher John Rogers, Johannes Boehl Cronau za Ioannes, Sahar Asvandi za značku S.Joon a Marie-Christine Statz z Gauchere. Společně hovoří o udržitelnosti v módním průmyslu, inkluzivitě a způsobu, jakým komunikují se svými zákazníky v době pandemie.
Autor: Net-a-Porter
Foto: Net-a-Porter

Christopher John Rogers

Svou značku založil v roce 2018. O rok později vyhrál CFDA/Vogue Fashion Fund a představil svou první kolekci na newyorském fashion weeku.

Narodil jste se v Louisianě. Jak vás vaše dětství inspirovalo v tvorbě?

Ať už šlo o mši v kostele, nebo maturitní ples, vždy jsem si dával záležet na tom, aby mi boty ladily s taškou, kloboukem a rukavicemi. Ačkoliv jsem neměl tolik peněz, vždycky jsem věnoval velké úsilí tomu, abych se prezentoval v tom nejlepším světle.

Jak vyvažujete kreativitu svých návrhů s komerčními požadavky?

Máme minimalistické halenky, kalhoty a bundy na míru. Nákupčí z concept sporů však na to ne vždy úplně slyší. Mám dělat méně okázalé věci jenom proto, že je od nás lidé kupují? Snažím se nad tím tolik nepřemýšlet a hledám útěchu v tom, že to, co dělám, prostě funguje.

Jak zohledňujete udržitelnost?

Ujišťuji se, že platíme férovou mzdu. Neděláme věci, které lidé nepotřebují nebo nemají nějaký účel.
Autor: Christopher John Rogers
Foto: Christopher John Rogers

Johannes Boehl Cronau 

Bývalý student univerzity Central Saint Martins se od uvedení své značky Ioannes v roce 2018 zaměřuje na objemné pleteniny, průhledné topy a obnošené boty.

Které kousky v šatníku jsou absolutní základ?

Všechno musí padnout. Potřebujete opravdu dobré kalhoty, bundu, trička a šortky. 

Představil jste dvě kolekce v pařížském Palais de Tokyo. Jak vás ovlivňuje svět umění?

Cítím se tam jako doma. Palais de Tokyo bylo mým oblíbeným místem již během studií. Dali mi skvělou příležitost využít 12 hodin otevírací doby. Zkouška, focení lookbooku a samotná přehlídka byly k vidění pro všechny návštěvníky muzea i pozvané hosty. 

Nějakou dobu jste pracoval pod vedením Haidera Ackermanna. Jaké cenné rady jste dostal?

Nebojte se dělat chyby, buďte otevření zpětné vazbě a poučte se. Z dlouhodobého hlediska přemýšlejte o tom, co chcete dělat a co vás baví. Všechno to, co pravděpodobně nechcete slyšet, je přesně to, co musíte slyšet.
Autor: Johannes Boehl
Foto: Johannes Boehl

S. Joon

Íránsko-britská návrhářka Sahar Asvandi založila značku S. Joon v roce 2017. Jejím DNA je především luxus a z kabelky Tulip se stal bestseller.

Zpočátku jste studovala tanec. Co vás přitahovalo k doplňkům?

Začínala jsem jako učitelka a zároveň jsem začala hledat vintage kousky a prodávat je přes eBay. Kabelky se prodávaly velice dobře, a tak jsem začala přemýšlet o tom, jak vyrábět své vlastní. Inspiruje mě umění, zejména sochy a architektura. Soustředím se na čisté linie, formu a to, jak vypadá kabelka během nošení.

Na kom byste chtěla vidět své kabelky?

Miluji Solange. Všechno, co dělá, je tak inspirativní. Stejně tak lidé, se kterými spolupracuje. Lizzo je také božská. Mám ráda ženy, které jsou samy sebou.

Značka S. Joon odkazuje na vaše perské kořeny. Jak ovlivňují vaši tvorbu?

Jsou součástí toho, kým jsem, a součástí značky v širším kontextu. Inspirují mě různá místa. Navštívila jsem Hongkong a teď se promítá do nové kolekce. Když jsem se zasnoubila, dostala jsem tulipány, a právě tak vznikla naše kabelka Tulip. Zasednu, kreslím a najednou to přijde.
Autor: Sahar Asvandi
Foto: Sahar Asvandi

Gauchere

Značku Gauchere založila v roce 2013 francouzská návrhářka Marie-Christine Statz. Její tvorbu definují dokonale střižené obleky a lichotivé proporce.

Říkala jste, že žena Gauchere je progresivní. Jak byste ji definovala?

Rozhodně je součástí dnešní společnosti. Ví, co chce, ať už jeho architekta, matka, nebo učitelka. Ženy mají tolik rolí a můj tým je takových osobností plný. Progresivní ženy ovlivňují význam toho, čím by žena měla být.

Vaše podzimní kolekce byla plná výrazných siluet s důrazem na pas. Co jste měla na moodboardu?

Vždy se snažím soustředit na tvar, textury a siluety. Brutalistická architektura tuto kolekci hodně ovlivnila. Kolekce AW20 oceňuje čisté materiály a geometrické struktury, ale i přesto je ženská.

Na kolekci zlatých broží s vámi spolupracoval Samuel François. Máte spolu další plány?

Bylo mi nesmírnou ctí s ním spolupracovat. Myšlenky brutalismu jsme aplikovali na šperky a přemýšleli o tom, jak je zakomponovat k oblečení. V budoucnu pravděpodobně vytvoříme něco dalšího. Všechno, co se opírá o trojrozměrnost, strukturu a hru s proporcemi, je pro mě zajímavé. Rozhodně bych ráda navrhla kolekci kabelek a bot. 
Autor: Marie Christine Statz
Foto: Marie Christine Statz
Limitovaná kolekce triček je k dostání na Net-a-Porter