Doplňky

5 šperkařek navrhlo 5 božských párů bot

Přední šperkařky ve spojení se značkou Aquazzura vytvořily boty, v nichž se setkává dokonale zvládnuté řemeslo s oslnivým designem jejich ikonických modelů.
Je to jedno z největších módních klišé: boty jako šperk. Pochopitelně bylo jen otázkou času, kdy někdo vyhodí „jako“ a snoubí obě disciplíny. Třeba jen na chvíli, jako je tomu v případě limitované kolekce bot, které ve spolupráci se značkou Aquazzura navrhlo pět předních šperkařek.
Foto: Archiv Aquazzura/Net-a-Porter
Edgardo Osorio, kreativní ředitel značky Aquazzura, a šperkařky (zleva) Anissa Kermiche, Ana Khouri, Eugenie Niarchos, Noor Fares a Sabine Getty
„Tyto dívky nejsou jen návrhářkami, které obdivuji, ale také mými přítelkyněmi a ženami, jejichž styl miluji,“ říká Edgardo Osorio, kreativní ředitel Aquazzura. Přestože všech pět párů bot drží po vizuální stránce pohromadě nenucený večerní vzhled, rukopis každé ze šperkařek je velmi osobitý.
Sabine Getty se ráda nechává inspirovat ženami, které známe ze stříbrného plátna a divadla. Svými šperky se tak pokouší přenést kouzlo fiktivních postav do reality. Často přitom odkazuje k pop kultuře a Memphis Milano, uměleckému hnutí osmdesátých let.
Eugenie Niarchos vytvořila metalické party sandálky. „Hvězda je pro štěstí,“ vysvětluje šperkařka. Ve své tvorbě pojí někdy nečekané historické styly, od antiky po současnost, se stejnou lehkostí, s jakou kombinuje různé odstíny materiálů. Tato zlatostříbrná metalická bota je toho dobrým příkladem.
Ana Khouri věří, že šperky obzvlášť, víc než cokoliv, by měly se svými nositeli vytvářet pevné pouto a odrážet jejich osobnost. „Chci, aby má práce vyhlížela étericky. Na to jsem se soustředila, když jsem navrhovala náramek Miriam. A měla jsem pocit, že není lepšího šperku, který bych mohla převést na botu a nechat ji vyvolat stejný dojem.“
Noor Fares, která se při práci nechává hojně ovlivnit svým libanonským původem, obsadila do hlavní role podpatek. „Černý lak představuje první čakru, která se nachází pod chodidlem.“ Zdobení podpatku krystaly Swarovski vychází z jejího prstenu Kristallos a jeho tvar má směřovat energii od země do těla a z něj pak zpět do země.
Anissa Kermiche přetvořila svou náušnici Rondeur Triple v podpatek. I zbytek boty evokující sedmdesátá léta přizpůsobila oblým křivkám, které jsou charakteristické pro její šperkařskou práci. Ta reflektuje „generaci úspěšných, silných a zábavných žen. Takových, co jsou zvědavé, nezávislé a oceňují výraznost, eklektičnost a nevšednost.“
K dostání od 19. listopadu exkluzivně na Net-a-Porter.