CelebrityJennie z Blackpink je tváří nové kampaně Chanel: Co všechno prozradila o natáčení a své módní inspiraci
Minji Kwon18. 7. 2025
Život ženy vyprávěný skrze módu. Přesně tak by se dala popsat nová kampaň Chanel pro kolekci pre-fall 2025/26, jejíž hlavní tváří se stala Jennie z Blackpink.
Foto: Peter Ash Lee
Jenny, která byla tváří kolekce Chanel 2025-26, natočila v Paříži kampaň společně s Craigem McDeinem.
Některé příběhy se píšou samy. V zahradách Palais Royal v Paříži se objevila v tmavě modrém oversize kabátě, jednoduchém bílém tričku a džínách. Později, v pařížském apartmánu, poslala polibek směrem k objektivu v nebesky modrém tvídovém kostýmu. U fontány parku pózuje v
baretu a s ležérně přehozeným tvídovým sakem. Každý z těchto momentů se stal vizuálním ztělesněním nové kolekce
Chanel a v hlavní roli neúčinkoval nikdo jiný než zpěvačka
Jennie z Blackpink. Celá kampaň se nesla v duchu inspirace hrdinkami amerických romantických komedií z 90. let, přičemž tahle role Jennie dokonale sedla.
Zpěvačka má k tomuto období blízko. „Devadesátky jsou pro mě speciální,“ říká Jennie. „Ovlivnilo mě vlastně úplně všechno z té doby, ať už šlo o módu, filmy, hudbu, nebo o umění. Zkrátka celá atmosféra této éry.“ Chanel se v nové kolekcí pustil do vizuálně přitažlivého dialogu právě s dobou devadesátek a výsledkem je kombinace pánských a jemných ženských prvků, které připomínají legendární styl
Julie Roberts z filmu
Notting Hill: černé sako se širokými rameny a výrazným páskem, kalhoty do zvonu, korzet ve stylu pánské vesty nebo námořnický komplet se šortkami, který nese lehce vojenský nádech.
Foto: Craig McDein
Jenny v dlouhém kabátě v kombinaci s bílým tričkem a džínami. Fotografie z kampaně pořízená Craigem McDeinem s laskavým svolením Chanel
Dalším zásadním motivem kolekce je krajka. Chanel ji opět přináší v nečekaných kombinacích a vytváří poetickou, ale zároveň současnou siluetu na dokonale střižených šatech, na overalu zdobeném motivem kamélií i na sportovní bílé mikině sladěné s krajkovými punčochami. Chanel zde mistrně ukazuje, že jemnost může být překvapivě dominantní. Krajka je zde symbolem ženské duše, která je silnější, než se možná na první pohled zdá. Stejně jako Jenny.
Kolekce tak nepředstavuje oblečení, ale především redefinici vnímání ženskosti. Když se spojí mašle a denim, krajka a tvíd nebo korzet s
kalhotami do zvonu, vznikne nový pohled na to, co znamená být ženou v současnosti. Každá z nás si v téhle kolekci najde svou vlastní cestu. Jennie v kampani zosobňuje právě tuto mnohovrstevnatost, a stává se tak tváří i hlasem všech žen, které chtějí být samy sebou. „Každá kolekce Chanel má svou múzu, ženu, která by měla inspirovat ostatní. A pro mě bylo obrovskou ctí být součástí toho procesu,“ říká Jennie v exkluzivním rozhovoru pro Vogue. „Měla jsem šanci vnést do něj trochu samu sebe a ukázat svůj vlastní styl. Některé looky mi připomněly outfity, které jsem nosila v minulosti, ale Chanel je teď převedl do nové, současné podoby. Ta kolekce pojednává o kontrastech, což mi připomíná mě samotnou.“
Foto: Craig McDean
Kombinace korzetu připomínající pánskou vestu a klasického baretu. Fotografie z kampaně pořídil Craig McDean s laskavým svolením Chanel.
Za objektivem kampaně stál Craig McDean a pro Jennie to byla první spolupráce s tímto legendárním fotografem. „Před natáčením jsem si prohlížela jeho práci a fascinovalo mě, jak umí pracovat s barvami. Snažila jsem se co nejlépe spolupracovat, aby byl výsledek co nejlepší. Nakonec bylo všechno přirozené, jako bychom spolu fotili už roky.“ Pro Jennie byl návrat do 90. let nejen jakousi vizuální hrou, ale i osobní vzpomínkou. „Notting Hill je můj nejoblíbenější film. Miluju tu atmosféru, barvy, hudbu i styl Julie Roberts. Je ženská i taková klukovská, romantická i přirozená a přesně tohle mě inspirovalo při focení.“ A když se jí nakonec Vogue ptá na její oblíbený look z kolekce, odpověď přišla ihned: „Denim. Je uvolněný, pohodlný, ale přitom nikdy neztrácí styl. Mám ráda, když se móda nebere moc vážně. A denim je přesně takový. Každý den jiný, ale vždy odráží váš charakter.“
Jennie v nové kampani pro Chanel
Foto: Peter Ash Lee