MódaMBPFW, den čtvrtý: nostalgie, návrat k přírodě i cirkus barev a latexu
27. 3. 2019
Čtvrtý den pražského fashion weeku se unisono nesl ve znamení žen. Ve svých kolekcích Zuzana Kubíčková, Dominika Kozáková a Petra Ptáčková předvedly vlastní přístupy k módě a také světu. Závěrečné přehlídky MBPFW exkluzivně pro Vogue CS komentuje Eva Sýkorová Čomborová.
Zuzana Kubíčková
Pro svou kolekci Kubíčková zvolila prezidentské apartmá hotelu Four Seasons Prague a dobře udělala. Oděvy tak nebyly jen staticky a programově vypuštěny na molo, ale byly vsazeny do reálného interiéru, ve kterém člověk spí, koupe se, čte, prostě žije a bydlí.
Měly tak nejen možnost doslova ožít a říct příběh, ale mohly být i detailně zkoumány, osahány a analyzovány zblízka. To jen dokazuje, že Kubíčková (jinak už teď velice zkušená návrhářka) se toho vůbec nebojí, má dostatek sebevědomí a sebedůvěry, a to právem.
Linie Pop by Zuzana Kubíčková je nepochybně vyzrálou a ucelenou výpovědí návrhářky, která vůbec nemá ambici být trendy, šokovat či zaujmout prvoplánovým způsobem.
Pohybuje se v klasice, romantice a nositelné nostalgii, její kolekce se dá nazvat i kapslovou, obsahovala totiž všechny základní elementy, které by zákaznice Koubíčkové měly ve svém šatníku mít: kvalitní spodní prádlo, negližé, které nemusíte nutně nosit jen pod oděvy, malé černé koktejlky (které jsou navzdory své jednoduchosti překvapivě ženské) a minimalistické sako, které lze obléknout k džínám i na šaty. Když struktura, tak plisé, jemná krajka a tyl, když silueta, tak subtilní plisé, čisté linie a přímočará jednoduchost v tom nejlepším slova smyslu. Celková nálada kolekce je ženská a sofistikovaně noblesní, srší z ní panenskost a čistota klasického pojetí ženské krásy. Bravo.
Pop by Zuzana Kubíčková jaro–léto 2019
Foto: Mercedes-Benz Prague Fashion WeekPetra Ptáčková
Tato show se opravdu dá vnímat jako částečná performance, kde se v prostoru stage za zvuků ptáků, zvířat a mluveného i robotického slova doslova děla interaktivní přehlídka. Konstrukce mola připomínající betonový kmen stromu posloužila jako focal point a naznačila mnohé.
Ptáčkové (která má dostatek zkušeností ze světa) magický realismus je při bližší analýze docela umně zpracovaný, a to na všech frontách. Schopnost vrstvit je jí vlastní, což bylo evidentní od velice efektního prvního looku sestaveného z parky a čepice v army zelené, pastelového batikovaného topu a pleteninové tuniky v hnědé a bordó.
I detaily byly skvělé, aplikace na zadní části svrchníku měly identický abstraktní potisk jako například batoh – návrhářka zkrátka nenechala nic náhodě.
Ptáčková má smysl pro detail, ten se odráží i v doplňcích, doslova si vyhrála s pokrývkami hlavy, šálami či ledvinkami, které byly samy o sobě zajímavé, vůbec ne však rušivé. Ukázala také, že umí kombinovat různé materiály, nebojí se spojit pleteninu se saténem a bavlnou. Chápe také efekt použití tenčích a hrubších materiálů a umí je na sebe poskládat tak, aby byl celek chunky, ne však homeless. Pruhy, batiky, nápisy, směs materiálů, siluet a detailů tu překvapivě působí zcela namístě. Kolekce má kontemporární atmosféru i strukturu a vcelku chytrou dimenzi. Není pro každého, nutí však zamyslet se a vyzývá k návratu k přírodě, což je téma velmi aktuální.
Petra Ptáčková podzim–zima 2019/2020
Foto: Mercedes-Benz Prague Fashion WeekDominika Kozáková
Od prvních tónu Supermodel od Ru Paula bylo jasné, že tohle bude show se vším všudy. A také byla. Kozáková uzavřela MBPFW cirkusem barev, latexu a disco outfitů, ve kterých by se svého času do Klubu 54 nestyděla přijít ani Edie Sedgwick.
Batika, zdá se, byla jednoznačným hitem aktuálního pražského týdne módy, objevila se totiž různě zpracovaná a v mnoha kolekcích včetně té od Kozákové, která ji také použila, v tomto případě na rozevlátý satén. Crazy vzory (tříčtvrteční šaty s potiskem psů a růží či karetních symbolů) střídaly více odhalující než zahalující topy (pokud se dá kousek látky takto nazvat) v kombinaci s kalhotami převážně s vyšším pasem.
Styling také rozhodně nenudil, byl barevný a excentrický jako přehlídka sama, což je naprosto v pořádku. Móda totiž mívá i polohy divadla, kabaretu či travesty show, příště by se však autorka rozhodně měla zaměřit na samotné zpracování oděvů, které, upřímně řečeno, mělo dost velké rezervy.
Dominika Kozáková podzim–zima 2019/2020
Foto: Martin Štembera