Krása

Na kontě má práci pro nejikoničtější značky. A nyní buduje vlastní kosmetickou řadu pro ženy nad 40 let, seznamte se s Sarah Creal

Poprvé jsem se se Sarah Creal setkala na jaře 2016 v londýnském hotelu Claridge's. V té době pracovala pro Estée Lauder a naše setkání proběhlo v rámci tajného tiskového představení spolupráce značky s Victorií Beckham. Když nás Sarah Creal, vtipná, superchytrá a rychle mluvící Newyorčanka, provázela texturami, složením a produkty, mluvila s oslnivým zaujetím a neuvěřitelným nadhledem, který na mediálních prezentacích luxusní kosmetiky zažijete jen zřídka.
Foto: Hans Neumann
Sarah Creal
Ačkoli Creal tehdy nebyla kdovíjak známá, s jejím kouzlem se v určitém okamžiku setkal každý beauty lover. Dnes jako jedna z nejuznávanějších tvůrkyní receptur produktů stojí za tvorbou nejvíce ikonických kosmetických značek na světě: Prada Beauty (vzpomínáte na ikonické balzámy na rty z konce 90. let? To byla Creal), Estée Lauder, Tom Ford, L'Oréal, Bobbi Brown, Aerin Lauder a nedávno Victoria Beckham Beauty, kde působila jako generální ředitelka až do svého odchodu roku 2022.

„Mimo kosmetický průmysl mě nikdo nezná,“ přiznává Creal se smíchem. Dnes se to však s uvedením její stejnojmenné řady — Sarah Creal Beauty změní. Revoluční značka luxusní kosmetiky a péče o pleť je poháněna vynikajícími recepturami, které se zaměřují na hydrataci a obnovu a byly vytvořeny tak, aby odpovídaly komplexním potřebám krásy žen po čtyřicítce. V odvětví, které se aktivně zaměřuje na podporu, touhu a prodej mládí, je to strategie, která se zdá být velmi odvážná. „Nedokázala jsem si vzpomenout na jedinou luxusní značku, která by vytvářela produkty speciálně pro ženy, jako jsem já,“ říká se smíchem.
Foto: Sarah Creal
Tahle žena vyrostla, jak sama říká, v městečku uprostřed ničeho v severozápadní Pensylvánii. Daleko od lesku a slávy luxusní kosmetické scény, a přesto se zdá, že její cesta ke kráse byla tařka předurčena. V osmi letech si „vyráběla oční stíny z dětského pudru a potravinářského barviva“ a jako teenager trávila víkendy procházením uličky s kosmetikou v místní drogerii a čtením seznamu složení výrobků. „Jednoho dne,“ vzpomíná, „jsem se podívala za tři různé řasenky — a měly úplně stejné složení. A tak si můj třináctiletý mozek řekl: 'Musí to být kartáčkem, kartáček je to, co dělá rozdíl. Má to někdo za úkol vytvořit? Já tu práci chci.‘ Myslela jsem si, že by to mohlo být v kosmetickém marketingu. A pak trvalo dalších deset let, než jsem pochopila, že to, co chci dělat, opravdu existuje.“

Když se hlásila na vysokou školu, její otec, architekt a absolvent dějin umění, ji povzbuzoval, aby se věnovala své lásce ke čtení a psaní. Studovala britskou literaturu. „Řekl mi: 'Už nikdy nebudeš mít příležitost studovat velká literární díla. Marketing v kráse se budeš moci učit při práci. Nebudeš mít problém získat základní pozici v marketingu.‘ Ale naprosto se mýlil,“ říká Creal a řve smíchy. Odmítání byla rychlá a neustálá, dokud jí Clinique nenabídl práci, přičemž se tedy postavila za pult v Bergdorf Goodman. „Ale víte, že to bylo poučné a formující? Ženy, které přicházely, luxusní klientela, byly opravdu chytré a náročné. Rychle jsem si díky tomu uvědomila, že pokud chci být ve své práci úspěšná, musím opravdu rozumět potřebám žen. To změnilo celou mou kariéru.“
Nyní, ve svých čtyřiapadesáti letech, po mnoha letech budování nejžádanějších kosmetických značek na světě, se konečně cítí připravena vést vlastní brand. „Když jsem odešla od Victorie Beckham, věděla jsem, že jsem připravená být sama sobě šéfem. Ale až 5. 12. 2022 jsem se probudila s plně zformovanou myšlenkou. Říkala jsem si: 'Proč mě luxusní krása neoslovuje?‘ Bylo mi padesát tři a říkala jsem si, že nikdo pro mě nedělá speciální receptury, nevzdělává mě, nereflektuje mě a kosmetické prostředí je pro ženy mého věku katastrofou. Toužila jsem po značce, co by mě nadchla, inspirovala... Zeptala jsem se své sestry, které je o dva roky více, jestli má problém najít produkty, které jí vyhovují, a ona odpověděla: „Moje marnivost je hřbitovem přípravků, které nefungují.“ A to stačilo. To byla ta jiskra. Právě tak se zrodila Sarah Creal Beauty.“
A jak svými slovy Sarah popisuje svoji řadu? Zjistíte níže.
Foto: Sarah Creal

Firm Offer, a 4-in-1 Ultimate Eye Cream

Z našeho průzkumu vyplynulo, že pokud jde o krásu, ženy jsou nejvíce nespokojené s očním krémem. Proto kromě peptidů a kyseliny hyaluronové tento obsahuje také jasmínový květ, který v kombinaci s kofeinem pomáhá s mikrocirkulací a s časem redukovat tmavé kruhy. Navíc okamžitě rozjasňuje a prokazatelně snižuje hloubku tmavých kruhů o 9,5 % během osmi týdnů, což nezní jako mnoho, ale když mluvíte o skutečných tmavých kruzích, je to docela působivé.
Foto: Sarah Creal

Face Flex Concealer & Complexion Enhancer

„Ženy nad 40 let nechtějí nutně nosit make-up na celý obličej, ale v tomto věku máte skvrny od slunce, melasmu, hyperpigmentaci po akné nebo čemkoli jiném, máte tmavé kruhy... Takže jsem chtěla vytvořit něco, co by fungovalo na velmi tenkou pleť pod očima, aniž by se vytvořily záhyby, a zároveň by dostatečně krylo oblasti na obličeji, které se hůře kryjí. Vytvořila jsem k tomu štětec na pleť. Pokud zkombinujete Moisture Source s Face Flex a nanesete štětcem, vykouzlíte si ten nejúžasnější odstín pleti.
Foto: Sarah Creal

Brilliant Repair Shield SPF 50 Illuminating Serum Broad Spectrum Sunscreen

„Pro každého vývojáře je těžké vybrat si oblíbený produkt, ale na tento jsem velmi hrdá. Je to přípravek s ochranným faktorem SPF 50, který využívá patentovaný oxid zinečnatý v kombinaci s bakuchiolem, přírodní formou retinolu, která je bezpečná pro použití na slunci a zvyšuje antioxidační ochranu až o 200 %.“