Krása

Barva roku 2024: Skvělá zpráva pro vaši pleť i nos

Peach Fuzz. Nebo taky Pantone 13-1023. Co konkrétně pro oblast beauty znamená fakt, že se tento broskvový odstín stává oficiální barvou roku podle Pantone Color Institute? 
Foto: Jeff Kravitz/FilmMagic
Zoë Kravitz
Po syté karmínově červené a elektrizující fialové přichází zklidnění v podobě jemného a především uklidňujícího odstínu broskví, které v sobě mají nepopiratelný náboj pozitivní, prosluněné energie. „Zažíváme dobu nepokojů. Potřebujeme barvu, která podporuje pozitivní náladu,“ řekla během představení barvy roku 2024 Leatrice Eisman, specialistka na barvy společnosti Pantone, která analyzuje a především určuje trendy v barvách napříč obory. „Je to teplý a hřejivý odstín, vyvolává potřebu hmatových dojmů. Dotek bude v následujících letech stěžejní."
Po Viva Magenta jde o další nosný odstín, který nachází skvělé uplatnění v beauty. Už teď si můžete pořídit broskvové tvářenky v nejrůznějších texturách od pudrové přes krémovou po tekutou. Nelze opomenout paletku očních stínů od Too Faced, která je nejen plná spousty variant na broskvovou barvu, ale také po broskvích voní. V tomto směru se americká značka ukázala jako skutečný trendsetter, ale není sama. Stačí se podívat na letošní novinku od Foreo: IPL světla na domácí epilaci zabalili do broskvové a to jen pár dní před vyhlášením barvy roku. 
U odstínu Peach Fuzz se samozřejmě nabízí i otázka vůně. Broskvové aroma se v parfémech prosazuje několik posledních let a je jasné, že popularita této ingredience v následujících měsících rapidně stoupne. Tom Ford se svou Bitter Peach se může těšit na novou, výraznější vlnu zájmu. Stejně jako Skylar se svými Peach Fields. Na vůni broskve stojí také I Want Choo od Jimmy Choo nebo Killianova Flower of Immortality.
U příležitosti představení barvy roku se Institut Pantone spojil znovu s jedním z největších producentů vůní na světě a na oslavu ovocného odstínu vznikla Peach Fuzz Eau de Parfum s inovativními ingrediencemi v čele s Peach Fuzz Smell-The-Taste, která dodává emoce a texturu. „Jak vůně, tak svíčka také představují některé z našich nejlepších inovací. Naši parfuméři vytvořili Peach Fuzz EDP pomocí EmotiONTM, průlomového programu, který vytváří wellness vůně, jež přinášejí vědecky ověřené emocionální, psychologické a fyzické benefity," říká Matteo Magnani ze společnosti dsm-firmenich. Samotní autoři – Alexandra Monet a Steve Guo – k této unikátní vůni uvádějí: „Líbila se nám myšlenka vytvořit vůni autenticky zachycující texturu a kvalitu broskve, která může rezonovat univerzálně. Chtěli jsme vyjádřit pocit kůže a příjemné pocity intimity, stejně jako bezpečí a pohodlí. Inspirovalo nás to k vytvoření broskvové vůně, která by byla příjemná na dotek."