Beauty talk

Beauty talk s Jasmi Bonnén: Čerstvá kosmetika má stejný smysl jako čerstvé jídlo

Ve škole milovala hodiny mezinárodního obchodu, marketingu a korporátních financí. Dnes vede jednu z nejvíc cool značek, která se svým minimalistickým přístupem výrazně liší od všech ostatních. Více než marketingová hesla ji totiž zajímá datum výroby (a spotřeby) všeho, co máme na kosmetické poličce. Dokonce tak moc, že se kvůli tomu vzdala pohodlného místa v korporátu a pustila se do podnikání ve jménu krásnější a zdravější pleti. Fashion & beauty editorka Vogue CS si povídala s Jasmi Bonnén, zakladatelkou značky Nuori. Co ji vedlo k tomu, aby uvedla na trh čerstvou kosmetiku, a proč nikdy nezapomene na Prahu?
Foto: Archive Jasmi Bonnén Nuori

Jak to celé začalo

Založit vlastní značku mě napadlo před více než deseti lety, kdy jsem ještě pracovala v L’Oréalu. V tu dobu jsme implementovali nová pravidla EU pro označování kosmetiky. Jedním z nich bylo datum spotřeby. V této souvislosti mě překvapila řada studií, které jasně ukazovaly, že běžně používané aktivní látky, jako například vitaminy, ztrácejí během několika měsíců efekt kvůli oxidaci. Dalším problémem je používání syntetických konzervantů a jiných látek, které stabilizují produkt na dlouhou dobu. Dospěla jsem k názoru, že je potřeba uvést na trh alternativu - čerstvou péči o pleť, což nakonec trvalo něco málo přes čtyři roky. Než se pustím do nového produktu, raději čtu spoustu studií a věděckých článků, navštěvuji summity, mluvím s experty, než bych sledovala trendy. Naslouchám také lidem kolem sebe, co říkají a co naši obchodní partneři žádají.

Moje kariéra

Vystudovala jsem ekonomickou školu v Helsinkách, kde jsem získala magisterský titul za ekonomii. První bod zlomu nastal hned po škole, když jsem dostala nabídku jít pracovat do mezinárodní konzultační firmy McKinsey & Company, kde jsem se naučila analytickému přístupu a tvrdě pracovat. To mě připravilo na kariéru v beauty průmyslu. Začínala jsem na pozici produktové manažerky pro L’Oréal Paris make-up a později jsem povýšila na marketingovou manažerku celé značky. Momentálně dělím svůj čas mezi New York, kde s rodinou žiji, a Kodaň, kde sídlí Nuori. Několik hodin denně trávím administrativou, odpoledne máme meetingy s americkým týmem. Přesto se zapojuji do každého kroku, navrhuji všechny produkty, vyhodnocuji složení, schvaluji ingredience a všechny vzorky testuji na sobě (a na rodinných příslušnících), než je pošleme na nezávislé testování. 
Foto: archiv Jasmi Bonnén

Čerstvá přírodní kosmetika je velká výzva

Řekla bych, že každý produkt Nuori byl velkou výzvou. Vytvořit 100% přírodní a funkční kosmetiku je těžké a také drahé. Kvalita přírodních látek závisí na sklizni, tím pádem i na klimatických změnách. Přírodní alternativy navíc pocházejí od menších zpracovatelů, kteří neumějí sami sebe tak dobře prodat jako velké, chemické firmy. Najít je připomíná někdy práci detektiva. Další velkou překážkou bylo zjistit, jak profesionálně namíchat malé šarže našich produktů. Většina producentů kosmetiky je vybavena na obrovskou produkci, kdy najednou vyrobíte tisíce výrobků. My potřebujeme namíchat novou várku každých 10 až 12 týdnů a doručit ji přímo do obchodů. Naštěstí jsme našli způsob, jak to celé zvládnout, i když to byl pěkně dlouhý boj. Dnes prodáváme do 25 zemí. 

Moje kosmetická polička

Přirozeně používám všechny produkty Nuori, už se bez nich neobejdu. Mám však i oblíbence od jiných značek. Na moje jemné, dlouhé vlasy používám masku Omega 9 Hair Mask od Rahua, ošetřuje roztřepené konečky a předchází poletování vlasů. Nikdy nevycházím ven bez SPF 30. Hledala jsem dokonalý, ryze přírodní minerální UV filtr na každý den, ale ještě jsem ho nenašla. Asi si ho budu muset vytvořit sama. Momentálně používám Skinceuticals Physical Fusion UV Defense SPF 50, který je lehký, na minerální bázi, bez parabenů a nekomedogenní. Ale bohužel není stoprocentně přírodní. 

Jak pečuji o pleť

Dřív jsem byla maximalistka, ale časem se ze mě stává pravý opak. Snažím se věci nekomplikovat a dávám přednost kvalitě před kvantitou. Věřím, že čerstvá kosmetika dává stejný mysl jako čerstvé jídlo. Nejlepším trikem je osm hodin spánku a pořádně se hydratovat, vně i uvnitř. Každý večer začínám s Vital Foaming Cleanser, který vyčistí pleť, zbaví ji nečistot i make-upu, jemně exfoliuje a hydratuje. Následně sáhnu po Vitali Unifier a některém z hydratačních krémů. Momentálně používám nový Protect+ Facial Cream a také jsem závislá na balzámu na rty Lip Treat. Než jdu spát, dávám si ho pořádné množství na pusu a zbytek vmasíruji do nehtových kůžiček. Když se ráno probudím, jen si opláchnu obličej studenou vodou a dám si lehký denní krém. Oční krém Vital Eye Cream si nechávám v ledničce na dny, kdy potřebuji povzbudit. To si pak s ním provedu mikromasáž očního okolí. Zbavím se tak opuchlých očí a probudí mě to. 

Co nosím v kabelce

Vždy mám u sebe tónovaný balzám na rty v odstínu Copenhagen a náš krém na ruce. Když jdu večer ven, beru si s sebou krémovou tvářenku od Kjaer Weis v odstínu Radiance. Je to nejlepší highlighter, jaký jsem kdy vyzkoušela, a má opravdu úžasný obal se zrcátkem. Neobejdu se také bez černé řasenky. Mám světlé řasy, které potřebují zvýraznit. Od té doby, co jsem pracovala v L'Oréalu, jsem velmi náročná na kvalitu řasenek, které si kupuji. Klíčem k úspěchu je dobrý kartáček, Lancôme má jedny z nejlepších kartáčků na světě. 

Trik na palubu 

Na cestách nedám dopustit na naši neviditelnou hydratační masku Supreme Moisture Mask, která hydratuje pleť během dlouhých letů. Je velmi koncentrovaná, přitom není vidět. Zajistí, že po přistání bude pleť krásná. Také si beru svůj oblíbený šampon a kondicionér, protože ty hotelové na moje vlasy prostě nefungují.
Foto: Instagram Nuori
Foto: Instagram Nuori
Foto: Instagram Nuori

Nejlepší rada

Hlídejte si hydrataci. Na kůži i v těle. Ani ten nejlepší hydratační přípravek vám nepomůže, když pijete moc kávy, alkoholu a kouříte (to všechno bere z pleti vodu), nebo prostě jen zapomínáte dostatečně pít vodu. 

Praha, moje láska

Praha bude mít v mém srdci vždy zvláštní místo. Když jsem pracovala v McKinsey, poslali mě na úvodní trénink do české metropole. Psal se listopad roku 2000. Během tohoto výletu jsem potkala kolegu, který se stal mým manželem a otcem mých dvou dětí.

Žhavá novinka - odličovací mléko

Příští měsíc uvedeme na trh dvě novinky - Protect+ Facial Cream a Protect+ Cleaning Milk. Chtěla jsem vytvořit cleanser, který bude jemně odstraňovat nečistoty a zároveň pleť vyživovat a navracet do rovnováhy. Spousta odličovacích produktů z pleti odstraní všechny přirozené oleje, které ji chrání. Toho jsem se chtěla vyvarovat. Agresivní a přílišné čistění také vede k podráždění a narušení produkce mazu. Nechtěla jsem jen obyčejné odličovací mléko, ale produkt, který pleť obohatí o bioaktivní lipidy z bambuckého másla. Právě tyto lipidy posilují přirozenou obrannou vrstvu pokožky a neutralizují působení vnějšího a vnitřního stresu. To dělá z čisticího mléka ideální produkt.