Advertorial

Lino Design: Nábytek s citem pro design

Lino Design je rodinná firma, která nejen navrhuje a vyrábí vlastní nábytek včetně celých interiérů, ale také prodává produkty vyhlášených značek. Kromě toho vybavuje a zařizuje komerční i rezidenční interiéry a po showroomech v Brně a Horních Počernicích nedávno otevřela další, tentokrát v pražském Karlíně. A my známe důvody, proč se jít na jejich práci minimálně podívat.
Lino Design je ten typ společnosti, kterou oslovíte ve chvíli, kdy potřebujete vybavit interiér, ať už vlastní obydlí, nebo pracovní zónu, špičkovým nábytkem, který vám bude dělat radost dlouhá léta. A že je z čeho vybírat: Tato rodinná firma nabízí nábytek od řady neotřelých značek jako například Vitra, Fritz Hansen, Extremis, Rex Kralj, BD Barcelona, Torre nebo český výrobce Meyto. Velmi hýčkanou je zde také chorvatská značka Prostoria. 
Foto: Courtesy of Lino
„Jde o brand, který nedávno oslavil deset let od svého vzniku. Za tak krátkou dobu však zvládli neuvěřitelný progres a stali se jedním z nejzajímavějších výrobců v oblasti designu. Spolupracují s méně slavnými designéry, které si ale pečlivě vybírají. I díky tomu jsou jejich produkty signifikantní,“ představuje jednu ze svých nejoblíbenějších značek Vanja Logara, který ve firmě pracuje na pozici CEO.

V čem spočívá hlavní síla

Foto: Courtesy of Lino
Dle samotných majitelů je to především stabilní a zároveň různorodé portfolio, které vzniká ve spojení s vlastní, originální výrobou. Od toho se rozvíjí i pestrost spolupráce. Klienty, s kterými na projektech společnost pracuje, jsou tak kromě soukromých osob třeba i restaurace, kavárny, hotely, foodcourty, univerzity, nemocnice, kanceláře, rezidence a další. Co však značku neskutečně baví, je práce s architekty. „Vnitřně nás naplňuje, když my architektům přinášíme nové podněty a oni zase nám,“ pochvaluje si Vanja Logara.

Nový showroom v Karlíně dýchá architekturou i ekologií

V čem se zcela nový prostor, který nedávno vznikl v Praze, liší od předešlých showrooomů společnosti? Vanja Logara z Lino Design vysvětluje, že v mnohém. „S architekty jsme měli myšlenku jít cestou udržitelnosti. Nejvíce odpadu totiž vzniká ze stavebního průmyslu, proto jsme se již od začátku zaměřili na toto téma. Použité materiály tyto požadavky do puntíku splňují.” A jelikož showroom neměl působit výhradně jako eko prostor, bylo komplikované skloubit všechny atributy a myšlenky. Koncepčním architektem se stal Nermin Fehimović (Wick Architects). 
Nebyl ovšem jediným, kdo se na velkém projektu podílel. „Spolupracovali jsme také s Kyzlink Architects a přizvali i Josefa Rozehnala (Nahaku), který se zaměřuje na téma udržitelnosti a který měl nakonec zásluhu na finálním vzhledu showroomu. Jeho myšlenky a použité prvky jsou tím, co náš showroom v Karlíně jednoznačně odlišuje od ostatních,“ uzavírá okolnosti vzniku nového showroomu Vanja Logara.

Plány do budoucna jsou jasné

Dalším cílem je jednoznačně showroom v Brně, který přinese velký milník. Po téměř 30 letech se bude společnost stěhovat z místa, kde vznikla. Nechá tak za sebou kus historie a bude se soustředit na další vývoj. A my se už nemůžeme dočkat. 
TIP VOGUE CS: Letošní Black Friday (26. až 28. 11.) jsou na Lino.cz doslova za dveřmi. Že ještě vybíráte? Se vším vám v Lino Design rádi pomůžou přes telefon, e-mail nebo rovnou navštivte showroomy firmy.