AdvertorialDělat dobře svoji práci
10. 8. 2023
Hostess agentura Phenomen Models působí v celé ČR a především ve sportovní branži má důvěru těch největších jmen u nás. Jak se tohle dělá? Odpovídá majitelka a ředitelka agentury Petra Šnaidauf.
Při vaší práci je důležitý první dojem. Máte tipy na to, jak ho dosáhnout?
Přesně tak, první dojem je pro nás naprosto zásadní – už ho nikdy nemůžete zopakovat. Hosteska je často první člověk, koho na akci návštěvník vidí, se kterým komunikuje. Je potřeba si uvědomit, že v čase eventu hosteska přímo reprezentuje danou značku, daného klienta. A podle toho musí vypadat, ale také vystupovat. Pro nás je v první řadě důležité správně vybrat vhodné hostesky, které se k dané značce hodí. Jinak totiž bude vypadat tým, který pošleme na fotbalový zápas, než tým, který pošleme na Vogue konferenci. Hosteska sama se musí v daném prostředí cítit dobře, zapadnout do něj. Následně už je to hlavně o příjemném vystupování, úsměvu a dobré práci.
Jak se podle vašeho názoru proměnil charakter společenských akcí, jichž se vaše agentura účastní?
Myslím, že je všeobecně trend na tyto akce zapojovat také muže, značky více řeší genderovou vyváženost na všech úrovních. Museli jsme vybudovat tým mladých gentlemanů, kteří na akcích pomáhají na obdobných pozicích jako hostesky, a nutno říct, že jsem z toho nadšená. Kluci nám do týmu vnesli úplně nový drive a na akcích to funguje opravdu báječně. Dříve byla pozice hostesky vnímána spíše jako ozdobný květináč, jak já tomu s nadsázkou říkám. S klienty, kteří se od tohoto pohledu nedovedou oprostit, nespolupracujeme. Hosteska nebo promotér jsou dle mého názoru důležitou součástí celého eventu a mohou produkci opravdu pomoci s jeho zvládnutím.
Co od svých zaměstnanců i spolupracovníků bezpodmínečně vyžadujete?
Preciznost, lidskost a loajalitu k týmu. Hodně záleží na dané pozici, kolegyně jednající s hosteskami a promotéry musejí být empatické, musejí umět jednat s lidmi a odhadnout je, zároveň musejí pochopit klienta a jeho očekávání od dané akce. Hosteska pro nás není jméno v databázi, opravdu je známe, víme, jaké mají silné a slabé stránky, co je baví, jak vystupují – dle toho je poté posíláme na jednotlivé eventy. Tenhle osobní přístup je pro mě strašně důležitý, to je to, co mě nabíjí a kde dle mého leží srdce Phenomen Models.
K jakým úspěchům byste si agenturu přála dovést?
Upřímně, nemám žádný velký cíl, ke kterému bych mířila. Máme skvělý tým, skvělé klienty, atmosféra u nás je nabíjející. Pokud se nám podaří získat nové klienty a stále si zvládneme udržet i tohle, budu spokojená. Nejsem člověk, který si stanovuje pevné cíle a jde si tvrdě za nimi. Jsem spíše člověk, který dělá dobře svoji práci a ono to časem je vidět.