Advertorialadidas Superstar: Kultura, která se mění, ale ikona zůstává
23. 4. 2025
Superstar si zachovává status kultovní boty, která se neřídí pravidly, ale rovnou je sama vytváří od basketbalových arén přes pódia světových turné až po přehlídková mola. A právě to z ní dělá skutečnou Original Icon. V kampani The Original se adidas neohlíží jen zpátky, ale dívá se dopředu. Superstar je znovu na začátku nové éry a vy u toho můžete být také.
Padesát let. Tolik let už tenisky adidas Superstar stírají hranice mezi sportem, streetwearem a kulturou. V kampani FW25 s názvem The Original se značka adidas vrací k samotnému základu, k tomu, co z těchto tenisek udělalo fenomén. Superstar nejsou jen součástí módy. Jsou její historií, budoucností a stále přítomným symbolem autenticity. No, jen zapátrejte u sebe v botníku: Nenajdete tam některé z již uvedených modelů?
Z basketu na pódia, mola a ulice
Nejprve se podívejme do historie těchto tenisek. Model Superstar byl představen už v roce 1969 jako první nízká basketbalová bota s celokoženým svrškem a charakteristickou gumovou „shell toe“ špičkou. V době, kdy dominovaly látkové tenisky, představoval tenhle model technologický průlom, a tak se brzy stal oblíbeným u profesionálních hráčů NBA.
Zlom však přišel ve chvíli, kdy boty opustily sportovní haly a vstoupily do ulic. V 80. letech se staly poznávacím znamením hip-hopové skupiny Run-D.M.C., která Superstar nosila bez tkaniček, s jazykem venku a s takovým přesvědčením, že ve skladbě My Adidas vzdala botám přímo hold. adidas tehdy reagoval vůbec první partnerskou smlouvou mezi sportovní značkou a hip-hopovým umělcem. Tady se začala psát historie streetwearu.
The Original Icon
V rámci kolekce FW25 ožívá Superstar v kampani The Original jako symbol nadčasovosti, autenticity a kreativity. Je to víc než retro návrat, je to výrazné připomenutí, že skutečný styl není definován trendy, ale tím, kdo ho nosí. Superstar se znovu představuje jako spojovník generací, napříč žánry, profesemi i subkulturami. Spojuje mladé tvůrce, hudebníky, sportovce, aktivisty i módní vizionáře. V každém ohledu Superstar rezonuje poselstvím – a to je přímočaré: Originál poznáte podle postoje, ne podle nápisu.