Clean beauty

Doba mýdlová

Celé roky mělo cejch, říkalo se o něm, jak moc škodí pleti a vůbec není cool. Mýdlo ve své tradiční podobě tu pořád je a vrací úder. Neekologické sprchové gely v plastových obalech v trendy koupelnách hlásí rychlý ústup a klasická kostka přebírá vládu. Dovolte jí to, lepšího spojence pro tělo i duši nenajdete.
Foto: Profimedia.cz
Kate Moss by Tim Walker, VOGUE duben 2012
Kostka mýdla má v sobě něco neodolatelně romantického a uklidňujícího. Voňavý obláček pěny působí elegantně, stejně jako gesto, jakým mýdlo berete do ruky. Oh la la, très chic! Teď si to porovnejte se snahou vydolovat z lahvičky poslední zbytky sprchového gelu. Zatímco tekuté mýdlo okamžitě proteče mezi prsty, mýdlové bublinky alespoň chvilku na ruce zůstanou, něžně ji pohladí a uspokojí skoro všechny smysly. 

Krásnější a lepší pro planetu

Na mýdlo se nedívejte jako na staromódní a ryze praktickou součást každodenního života. Představuje kousek umění, historie i jeden z dílků v obrovské skládačce jménem udržitelnost. Nepotřebuje plast, stačí mu povoskovaný papír. Zatímco sprchový gel a tekuté mýdlo na ruce s pumpičkou nelze úplně recyklovat, vždycky po nich něco zbude. Plastovou lahvičku sice můžete dát do tříděného odpadu, ale pumpička do něj už nepatří. 
Přechodem na tuhé mýdlo ušetříte v průměru dvanáct obalů za rok. Zdá se to být jako nepatrná kapka v oceánu plastového odpadu, ale čím více lidí přejde na stranu tradičních mýdel, tím zajímavější čísla získáme. Nejde přitom jen o obaly. Studie Spolkové vysoké technické školy ve švýcarském Curychu přinesla další argumenty pro návrat mýdel:
Na výrobu mýdla se používá méně ingrediencí, téměř čtyřikrát méně vody a má čtyřiapůlkrát menší uhlíkovou stopu.

V milostném vztahu

Komu dovolíte poznat každý milimetr svého těla? A tím každý, opravdu myslíme každý. Mýdlo je velmi intimní záležitostí. Jako něžný milenec, který vás nikdy nezklame. Pokaždé voní tak, jak si přejete. Hýčká si vás hedvábnou pěnou. Smyje z nás všechen stres a špínu všedního dne. 
Nová mýdla už nepatří jen do kategorie bath & body, ale i na obličej. Značka Chanel do své nejvyšší řady Sublimage zařadila tuhou kostku na obličej Le savon de soin s vodou z vanilkové orchideje. Místo kávového peelingu, po kterém musíte povolat celou úklidovou četu, sáhněte po březovém mýdlu od švédské značky Björk & Berries. Pokud milujete jako miliony lidí po celém světě pánskou vůni Savage, pak vězte, že Dior rozšiřuje řadu o černé tuhé mýdlo.