Cestování

Kam jezdí nakupovat kosmetiku beauty editor Vogue?

V době, kdy se zdá, že nakupujeme jenom online, musí zážitek z návštěvy kamenného obchodu zanechat opravdu silný dojem. Zapomeňte na všechno, co jste doposud slyšeli o budoucnosti offline nakupování. Interiéry jako z jiné galaxie, špičkový zákaznický servis a nekontrolovatelné utrácení bez výčitek si můžete vychutnat už dnes. Nechte se inspirovat tipy Vogue CS Junior Beauty Editora Josefa Šlaicha!

Mekka mileniálů - GLOSSIER

Do chrámu značky Glossier na Lafayette Street,  která se během čtyř let stala miláčkem generace s ohromnou kupní silou, vedou červené schody s motivem křemene, obklopené sádrovými pastelově růžovými stěnami. Dvě patra o rozloze 510 metrů čtverečních má na svědomí designové studio Gachot ve spolupráci se studiem PRO. Interiér odráží estetiku obalů produktů, takže mu dominuje barva millennial pink s červenými akcenty a ASMR textury odkazující na bublinkové taštičky, do kterých se kosmetika balí. Podlaha z leštěného betonu kontrastuje s mléčnými skly a velkou rudou pohovkou ve tvaru rtů, která se táhne podél zdi. Populární produkty jako tyčinku na akné Zit Stick, řasenku Lash Slick a Milky Jelly Cleanser najdete na válcovitých podstavcích se speciálními drážkami vytvořenými na míru.
Růžový overal, který je zároveň uniformou zaměstnanců, zdobí koupelnu, jejíž zdi představují pomyslné kosmetické poličky plné bílých maket kultovních obalů Glossier. Okázalé květinové aranžmá floristky Brittany Asch nelze v prostorech přehlédnout, stejně jako dvě židle z papírové buničiny Thomase Bargera či místnost s maketami gelu na obočí Boy Brow v nadživotní velikosti. Dokonalý offline zážitek!
Kde: Glossier Flagship, 123 Lafayette St., Penthouse, New York, USA

AÉSOP podle Guadagnina

Nedaleko slavného Pantheonu a jen pár kroků od baziliky sv. Vavřince najdete nový obchod australské značky Aésop, který navrhl Luca Guadagnino, režisér snímků Call Me by Your Name a Suspiria. Prostor, který dříve sloužil jako stísněná prodejna lamp, získal pod jeho vedením zcela nový rozměr. 
Podlaha z tmavě šedého travertinu odkazuje na nedaleký kostel. Obrovský blok z tmavě zeleného a růžového mramoru tvoří centrální prvek interiéru, nad kterým se tyčí závěsná lampa vyzařující tlumené oranžové světlo. Mramor v pískovém odstínu byl použitý k vytvoření dvou samostatných umyvadel, kde si můžete všechny produkty vyzkoušet na vlastní kůži. Mým favoritem je krém na ruce a mýdlo Resurrection s vůní mandarinkové kůry, rozmarýnu a cedru. Zbláznit se můžu z nekonvenční orientální vůně Marrakech Intense a osvěžující gelové masky Blue Chamomile, která zažene všechny stopy únavy z dlouhé cesty.
Kde: Aésop San Lorenzo in Lucina, Piazza di S. Lorenzo in Lucina 28, Řím, Itálie

V dobré společnosti - BYREDO

Na Lexington street v londýnské čtvrti Soho najdete třípatrový flagship proslulé švédské značky Byredo v těsné blízkosti butiku Aésop, APC a Le Labo. V roce 2006 firmu založil bývalý profesionální basketbalista Ben Gorham. Jeho minimalistické flakony a vůně odrážející emoce, jako je Gypsy Water, Blanche a 1996, si získaly srdce všech milovníků niche parfémů ještě předtím, než se z nich stal dominantní trend. O elegantní moderní design třípatrového obchodu z roku 1885 s bílou fasádou a velkými okny, které připomínají newyorské loftové byty, se postaral architekt Christian Halleröd. Stěny ze skleněných bloků a hliníkové pulty s koženými doplňky, brýlemi, parfémy a péčí o tělo jsou sladěné s dřevěným nábytkem.
Filozofii konceptu perfektně odráží relaxační prostor ve druhém patře s výraznými sedačkami, které nabízejí perfektní příležitost pro konverzaci a příjemný nákupní zážitek. Kromě unikátní kabelky z krokodýlí kůže a mé nejmilejší svíčky Burning Rose mě ohromil obraz malíře Kehinde Wileyho. Třetí patro ukrývá prostor pro nejrůznější výstavy a speciální projekty. Posledním počinem je parfém Elevator Music, pod který se podepsal Virgil Abloh. Tomu jsem pochopitelně nemohl odolat.
Kde: Byredo London Flagship Store, 40 Lexington St, Soho, Londýn, Velká Británie

Krystaly a contouring - KKW BEAUTY

Jedinou možnost, jak vyzkoušet všechny parfémy a make-up značky KKW Beauty, máte v obchodním centru South Coast Plaza v Kalifornii, kde svůj druhý pop-up shop otevřela Kim Kardashian. Prostor, kterému dominují nude odstíny, trochu připomíná něco mezi muzeem a zábavním parkem - obrovské tuby korektorů u vchodu, točící se paletky očních stínů v nadživotní velikosti a místnost plná blyštivých krystalů. V obchodě, kde je každé zákoutí jako dělané na "insta content", najdete také úhledně seřazené průhledné boxy s konturovacími paletkami, krémovými rtěnkami, rozjasňovači a tvářenkami, díky kterým si Kim Kardashian podmanila kosmetický průmysl.
Kde: KKW Beauty Pop-Up (4. 12. 2018 - 31. 2. 2019), South Coast Plaza, 3333 Bristol St, Costa Mesa, Kalifornie, USA

Nový hráč - OSTENS

Když už si myslím, že mě nic nepřekvapí, narazím někde mezi druhým a třetím matcha latté z japonské patisserie Kova při brouzdání po Blandford Street na obchod nové britské značky Ostens. Společně ji založili Chris Yu a Laurent Delafon, kteří spolupracovali s takovými jmény, jako je Diptyque, Cire Trudon a Francis Kurkdjian. Značka vznikla ve spolupráci s laboratoří Monique Rémy a firmou IFF z jednoduché touhy poskytnout široké veřejnosti parfémy s bezprecedentním množstvím vonných složek.
Kolekce je rozdělena na dvě části. První sestává z parfémovaných olejů Préparations, které obsahují nejvyšší, právně a techniky přípustnou koncentraci každé pečlivě vybrané složky jako jasmín, růže, cedrové dřevo nebo pačuli. Asistent prodeje mi prozradil, že se používají buď samostatně, nebo jako podklad pod parfém. Druhou část pak nepřekvapivě tvoří vůně nazvané Impressions. Po dlouhém váhání jsem nakonec vybral smyslně dřevitou vůni Cashmeran Velvet. Líbí se mi, že na každém flakonu najdete podrobné informace o jednotlivých složkách, zemi původu, dodavateli a koncentraci. V prostorech obchodu jsou vůně prezentovány prostřednictvím kombinace barev s cílem učinit neviditelné viditelným. (Až budete odcházet se svým parfémem, dejte si v nedaleké indické restauraci Trishna kraba nebo jehněčí kotlety, nebudete litovat.)
Kde: Ostens, 62 Blandford St, Marylebone, Londýn, Velká Británie

CHANEL v červené

Red to wear! Jen málokterá barva je s Chanelem tak spojená jako právě červená. Barva života, krve a lásky. Mimochodem, první rtěnka Rouge Allure spatřila světlo světa již v roce 1924. Letos Chanel této jedinečné barvě opět vzdává hold svým vánočním pop-up storem Le Rouge v New Yorku. Nechybí v něm Lip Lounge, Fragrance Bar a speciální "station" na balení vánočních dárků. 
Nevíte si rady s líčením na večírek? Domluvte si konzultaci s jedním z uznávaných make-up artistů Chanel, jako je Kate Lee, Tyron Machausen, Cyndle K. nebo Fulvia Farolfi. Vyzkoušejte s nimi nový CC krém, rtěnku Rouge Allure Velvet N°5, lak na nehty v odstínu Rouge Puissant a jasmínový pleťový olej. Na baru si nezapomeňte dát jeden z červených koktejlů speciálně připravených při příležitosti uvedení limitované edice kultovní "pětky" z křišťálu Baccarat. Vyrobeno bylo pouhých 55 kusů, takže jestli hledáte opravdu jedinečný dárek, právě jste ho našli. Vyjde vás na 30 000 dolarů. Šťastné a veselé!
Kde: Chanel Le Rouge Pop-Up, (7. 12. 2018 - 23. 12. 2018), 5 East 57th Street, New York, USA