Vogue Leaders

Maison Boucheron: První dámy klenotnického domu o vizích, odkazu a hravosti

Mezi klenotnickými domy vyniká nejen svými promyšlenými a nadčasovými šperky, ale také tím, že v jeho čele stojí dvě dámy. Hélène Poulit je vůbec první ženou v čele Maison Boucheron a jedinou v tak vysoké pozici v rámci skupiny Kering. Společně s Claire Choisne, kreativní ředitelkou, mluvily nejen o vizích, ale také o tom, proč je poslední kolekce pro všechny bez rozdílu.

CEO Hélène Poulit o své roli v čele firmy

Jako vůbec první žena v čele Maison Boucheron mám velmi odlišný přístup ve srovnání s kolegy. Vnímám šperky jako něco, co chci nosit každý den, podle mě nepatří do trezoru. Jsem velmi pozorná ke způsobu, jakým budou ženy i muži naše šperky nosit. Chci si být jistá, že jsou pohodlné a že jim pomáhají dotvářet jejich styl. Považuji se za empatického člověka. Když pracuji s Claire, naší kreativní ředitelkou, vždy začínáme zkoušením jednotlivých kousků. Z hodnot, které považuji za důležité, jsou to autentičnost, upřímnost a optimismus. Vždy se snažím, aby má slova byla konzistentní s mými činy. Toto je moje vize světa a způsob, jakým vedu Boucheron.
Foto: Boucheron
Hélène Poulit-Duquesne, CEO
Řídím společnost, jako bych byla členkou rodiny Boucheronů. Cítím hlubokou úctu k minulosti. Myslím, že náš zakladatel Frédéric Boucheron byl velmi inovativní, vizionářský klenotník a dnes je naší povinností jít v jeho šlépějích a značku dál rozvíjet k lepšímu. V čele Maison Boucheron stály čtyři generace Boucheronů, rodinná tradice je součástí naší DNA a ve společnosti je stále velmi živá jako součást našich interních firemních hodnot. 
Skupina Kering se zavázala k podpoře diverzity na pracovišti. Zavedla řadu konkrétních opatření, včetně podpory rovných příležitostí pro muže a ženy na všech úrovních skupiny či zahájení globálního mentoringového programu pro ženy. V Boucheron se řídíme stejnými zásadami. Jsme také jediný francouzský klenotnický dům se dvěma ženami v  čele. 
Nevnímám zase takový rozdíl mezi tím být CEO a matkou. Integrita a autentičnost řídí můj život a já odmítám být v práci jinou osobou, než jsem doma. Vždy se snažím „milovat, pečovat a vést“. Jednám se svými podřízenými podobně jako se svými dětmi. Nabízím vizi, vedu tým, ale pak mají svobodu k realizaci. Věřím, že „ryba smrdí od hlavy“, takže v případě problému vždy začínám hledat řešení nejprve u sebe. A také věřím, že někdy je nutné zbavit se něčeho, co nefunguje. A pak je lepší to udělat rychle. Snažím se být férová, ale taky naslouchat. Poslouchejte svůj tým, poslouchejte své vedení a poslouchejte své klienty. Poté se rozhodněte o změnách, které bude třeba udělat, a jednejte bez váhání.
Foto: Boucheron
Hélène Poulit-Duquesne & Claire Choisne

26 Place Vendôme

26 Place Vendôme je mnohem víc než jen naše hlavní sídlo, je to náš domov. Proto jsem se u příležitosti 160. výročí rozhodla s podporou společnosti Kering Group provést důkladnou rekonstrukci. V případě budovy Hôtel de Nocé, který se pojí k Place Vendôme od roku 1717, k historii Boucheronu od roku 1893 a dnes je součástí Kering Group, bylo zásadní oživit původního ducha prostřednictvím renovace respektující její historii a odkaz. Výzdoba každého pokoje je pečlivě upravenou směsicí současného designu, uměleckých děl a historických nálezů, jako by každá generace zanechala na domě svůj vlastní otisk. Nová podoba 26 Place Vendôme nyní víc než kdy jindy představuje esenci Boucheron. Propojuje se zde celá naše historie, veškerý náš savoir-faire a všechny naše hodnoty. V tomto rodinném sídle návštěvníci objevují nový zážitek ze šperků, protože jsou vítáni jako přátelé spíše než jako klienti. 

Boucheron Take Care

Na celou situaci, kterou přinesla pandemie, jsme se dobře připravili. Jako pro CEO pro mě bylo nejdůležitější řešit krizový management a každý týden myslet na budoucnost. Snažím se na tom, co se děje, vidět pozitiva, přemýšlet, co by mohla být pro Boucheron příležitost. Mým heslem je: „Nikdy nepokaz dobrou krizi“. Zaměřili jsme na efektivitu a to vedlo k některým změnám v provozu. Starali jsme se také o naše klienty, upřímně jsme se zajímali, jak se jim daří. Už v prvních vlnách lockdownů jsme zavedli nový model online prodeje, který zahrnuje prodejce, asistenta, který předvádí šperk, a kameramana. Umožňujeme také klientům na dálku, přes video nebo chat, vstoupit do prodejny a užít si prezentaci šperků. Posílili jsme redakční obsah a zaměřili se na budování komunit. Spustili jsme podcast True Stories s Guillaume Galliennem. Pětidílná série „For Better and for Worse“, která je k dispozici v angličtině na Spotify, Apple Podcasts a SoundCloud. A nabídli jsme, jako vůbec první klenotnická značka, všem 3D kresbu broskvové květinové brože. Pivoňka je symbolem krásy, ženskosti a ochrany a ta od nás je doplněna nápisem „Boucheron Take Care“. Největší výzvou zůstává prodej na dálku. Rozhodli jsme se, že kolekce Contemplation a Histoire de Style, Art Déco, budou cestovat po celém světě. Pokud nemohou klienti k nám, vypravíme se my za nimi. 

Kreativní ředitelka Claire Choisne o nové kolekci 

Foto: Boucheron
Claire Choisne, Creative Director
Vytváříme šperky pro ženy, které jsou samostatné a nezávislé, vědí, co chtějí a co vyhovuje jejich osobnosti a vkusu, nečekají, že jim je někdo jiný koupí pro zvláštní příležitost. Chceme, aby je mohly nosit každý den. I proto věnujeme zvláštní pozornost tomu, aby všechny naše šperky bylo je možné kombinovat. Například v nejnovější kolekci Histoire de Style, Art Déco, se Ruban Diamants, který je inspirován archivním náramkem z roku 1925, změnil na dlouhou diamantovou stuhu, kterou lze nosit buď jako opasek, choker, čelenku nebo dva náramky. Jack de Boucheron také velmi všestranný a hravý kousek, záleží na vás, zda-li z něj bude víceřadý náramek, náhrdelník nebo dokonce pásek. Jsme také rádi, když se kolekce kombinují mezi sebou, protože tak ženy fungují ve skutečném životě a my chceme být co nejblíže realitě.
Bylo pro mě důležité, aby vznikla kolekce pro muže i ženy. Když jsme fotili předchozí kolekci Contemplation, rozhodli jsme se některé kousky ztvárnit na mužských modelech, například náušnice Flèche du Temps. Výsledek byl působivý. Když s mým týmem pracuji na návrzích, vždy je zkoušíme na ženských postavách, abychom zjistili, jak lze daný kousek nosit, představit si vzhled atd. Ale tentokrát jsme je pro Histoire de Style, Art Déco vyzkoušeli i na mužích. Bylo to velmi přirozené, elegantní a šperkům to dodalo na výrazu. 
Kolekce Boucheron jsou k vidění v butiku Boucheron v centru Prahy, v Široké ulici, nebo online.