Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Vogue Leaders

Joanna Ogórek: Řídit Porsche je něco víc než jen řídit auto

tým VOGUE23. 5. 2025
Prostředí automotive byznysu provází Joannu Ogórek celou její kariéru. Loni byla jmenována výkonnou ředitelkou výhradního dovozce automobilů Porsche do České republiky. Její úkol: magická hranice 1000 prodaných aut ročně.
Joanna Ogórek
Foto: Roman Rudakov / Porsche
Joanna Ogórek
Joanna Ogórek sbírala manažerské zkušenosti sbírala mimo jiné u polských importérů prémiových značek BMW a Mercedes-Benz a také ve společnosti Porsche Inter Auto Polska, kde měla v kompetenci marketing značek koncernu Volkswagen. V rozhovoru pro Vogue Leaders prozrazuje, co jí pomohlo uspět v oboru, jemuž dosud dominovali spíše muži, i v čem vidí cestu k úspěchu.

Máte představu, kolik žen na světě je u značky Porsche na stejné pozici jako vy?

Ve světě Porsche se rozhodně pohybuje víc žen než dřív. Pro značku je diverzita velké téma a v praxi je vidět, že se ženský element ve vedoucích pozicích prosazuje čím dál víc. Vedoucí celého regionu Porsche Central and Eastern Europe je také žena, já vedu import, naše marketingová manažerka je žena a tak dále. 

Bylo náročné, abyste se prosadila v ryze mužském segmentu, jakým je automotive?

Dnes už je oproti minulosti situace jiná, ženy to mají jednodušší, vztahy se víc „narovnaly“. Já jsem vždycky měla ráda rychlá auta, což mi asi také mimo jiné pomohlo k prosazení v tomto „mužském světě“.

Čím vás vůbec uchvátil svět luxusních, rychlých aut?

Jízda v krásném, rychlém autě mě asi nikdy nepřestane bavit. V tomhle prostředí se pohybuji dlouho a stále mi to přináší nové zážitky, poznávání nových věcí, nové výzvy, možnosti překonávání limitů… A když můžete pracovat pro tak ikonickou značku jako Porsche, je to splněný sen!

Jaké auto řídíte a proč?

V rámci své pozice se můžu posadit prakticky do jakéhokoli aktuálního modelu Porsche a ráda zkouším různé vozy. Jako svoje služební auto jsem zvolila nový Macan. Je to plně elektrické auto, není to však jeho hlavní vlastnost ani charakteristika. Je to zkrátka Porsche se vším všudy. Doma mám ještě klasické Porsche 911 řady 993, nádherný young-timer. Šestiválcový boxer, manuální převodovka, pohon zadních kol, neskutečná rychlost…

Když se ohlédneme zpět – jaká byla vaše profesní cesta až k dnešní nejvyšší manažerské pozici v českém Porsche?

Tuhle branži jsem okusila už na škole. Přes různé pozice u BMW a Mercedesu v Polsku jsem se dostala až na pozici marketingové ředitelky Porsche Inter Auto Polska, kde jsem pod sebou měla všechny značky koncernu Volkswagen. Po pěti letech přišla nabídka, která se neodmítá. Stát se ředitelkou importu Porsche do ČR je moc hezká věc, ale také velká výzva.

Vybavujete si, jaké byly vaše první pocity, když jste dostala nabídku řídit Porsche v Česku?

Ano. Bylo to „wow“. Naprosto. Takový ten moment, na který si budete pamatovat do konce života. 

Na post výkonné ředitelky jste nastupovala s velmi ambiciózním cílem – dobýt hranici 1000 prodaných aut ročně. Jak velká výzva to pro vás byla?

Výzva je to pořád, protože tento cíl nejde splnit ze dne na den. Do funkce výkonné ředitelky importu značky Porsche do ČR jsem nastoupila teprve v září 2024. Čeká nás dlouhá cesta. Ale věřím, že této mety dosáhneme.

V září otevíráte nové Porsche Centrum Ořech – jako druhé Porsche Centrum v Praze a okolí. Otevírá se tím další možná cesta k vámi zmiňovanému cíli?

Nepochybně. Porsche Centrum Ořech bude naprosto zásadní věcí pro fungování značky Porsche v České republice. Bez dalšího prodejního a servisního místa by nebyla hranice tisíce prodaných vozů reálně dosažitelná.
Joanna Ogórek
Foto: Roman Rudakov / Porsche
Joanna Ogórek

Jakou strategii jste zvolila, abyste splnila své prodejní cíle? Kde vidíte cestu k úspěchu?

Zeptejte se mě za rok, až budeme bilancovat. Zatím máme nastavenou růstovou strategii, kterou se nám daří plnit. Detaily si nechám pro sebe, ale především je to nadšení pro věc, dělat něco „navíc“ než jen to, co je ve vašich úkolech. Soustředit se na zákazníka, mít ho v centru dění. Chceme lidem ukázat, že řídit vůz značky Porsche je něco víc než jen řídit auto. Ze své kariéry mám srovnání a můžu vám říct, že žádná automobilová značka není jako Porsche. Třeba když přijedete na akci, kde jsou majitelé vozů značky Porsche, okamžitě tu atmosféru vnímáte. Ti lidé se rádi potkávají, je to, jako být součástí jednoho klanu. Porsche prostě spojuje.

Do jaké míry jste „pouze“ strategický lídr a do jaké míry musíte rozumět technologiím, orientovat se v inovacích, být v této oblasti o krok napřed před konkurencí?

Máme výhodu ve skvělém, skutečně špičkovém produktu. Ten však ovlivnit nemůžu. Samozřejmě mu musím rozumět a orientovat se. Ale zásadní role pro mě jako manažerku je stanovení strategie, její dosažení, plnění a v první řadě práce s týmem. Není to o mně, ale o týmové práci. A když se dostaví úspěch, bude to úspěch společný. Nejen můj.

Pro mnohé je brand Porsche spojený s klasickou 911. Nicméně nabídka je mnohem širší. Jaké auto značky Porsche je v Česku nejprodávanější?

Porsche 911 je ikona. Loni oslavila šedesát let, je to jezdící legenda. Silueta devětsetjedenáctky je stále stejná, technika však udává trendy. A Češi ji milují, prodává se nadmíru dobře. Těžiště prodejů je však v modelech SUV: prim hraje model Cayenne následovaný Macanem.

Jak v rámci vašeho vývoje rezonují témata jako elektromobilita, konektivita, digitalizace? Kam se chce Porsche posouvat dále a na jaké zákazníky cílit?

Elektromobilita je velké téma. Dozajista je to budoucí směr vývoje individuální mobility. Neřekla bych, že to bude jediný směr, ale ten hlavní ano. S tím se samozřejmě pojí konektivita a digitalizace, kterou dnes musíte mít na špičkové úrovni. Chtěla bych říct, že nikoho nechceme do ničeho nutit, ani do elektromobility. Ať si každý zkusí, co mu vyhovuje, a pak se rozhodne. U Porsche má vždy možnost volby. A ať už si vybere elektromobil, hybrid, nebo klasický benzinový motor, vždycky to bude skvělá volba. Přijďte do Porsche Centra Praha a uvidíte sami.

Máte přehled, jaký objem zákazníků tvoří ženy?

To se velmi těžko odhaduje. Stává se, že smlouvu někdo podepíše a někdo jiný pak s autem reálně jezdí. Konkrétní čísla říkat nebudu, ale mám za to, že ženy jsou dnes mnohem odvážnější a dělají vlastní rozhodnutí i při výběru auta. A když se podíváte kolem sebe, tak automobil Porsche – podle mě – řídí mnohem víc žen než dříve. 

Jaké jsou vaše talenty a silné stránky, které vás kariérně posouvaly a posouvají dále?

Ráda si vše plánuji a snažím se být na vše připravená. Jsem systémový člověk a řekla bych, že i tato vlastnost mě dokázala v profesním životě posunout dál.

Další inspirativní rozhovory najdete v nejnovějším čísle Vogue Leaders, které je společně s červnovou Vogue CS právě v prodeji.

O elektromobilitě bude mimo jiné řeč na konferenci Vogue Summit 2025 s tématem FutureMadeCZ. Vstupenky na jedinečnou událost můžete zakoupit přes GoOut.