Vogue Leaders

Emma Vincent: Obdivuji sílu a schopnosti žen kolem sebe

K parfémářské profesi se vypracovala skutečně od píky. Dnes tvoří ikonické vůně pro značku, která patří mezi špičku v udržitelnosti i transparentním podnikání a minimalizaci zbytečného odpadu posouvá na novou úroveň. 

Parfémy Lush často čerpají ze zážitků a příběhů rodiny zakladatelů. Je těžké zachytit takové zadání ve vůni?

Každý parfémář má svůj vlastní styl a čerpá z vlastních zkušeností. Většina parfémů vytvořených v Lush vychází z nějakého tématu nebo se inspiruje nějakou múzou. Necítím ale žádný tlak od zakladatelské rodiny. Kdybych já, Mark Constantine nebo Simon Constantine dostali stejné zadání, každý parfém by voněl úplně jinak; a v tom je krása svobodného vyjádření.

Co je pro vás a pro Lush důležité při výběru ingrediencí?

Cítím, že mám bližší vztah k surovinám, když vidím, jak rostou. Když rozumím procesům používaným při jejich sběru a také tomu, jaký mají vliv na prostředí, půdu a lidi okolo. Naše nákupčí se opravdu snaží budovat a udržovat vztahy s pěstiteli a snaží se přitom zanechat svět lepší (‚lusher'). Udržitelnost a regenerační pěstitelské postupy jsou pro nás klíčové, abychom mohli používat krásné přírodní suroviny i nadále. Moje práce je v porovnání s tím poměrně snadná, protože mám nejlepší výchozí pozici díky vysoké kvalitě, kterou nakupujeme a v jaké vyrábíme.
Imposter syndrom se snažím využít k osobnímu růstu.

Jaká byla vaše cesta k parfémářské profesi? A vaše seznámení a spojení s Lush?

Moje cesta začala jako vánoční brigáda v roce 1999, hned po ukončení střední školy. Poté jsem pracovala spolu se Simonem Constantinem na vytvoření systému kontroly kvality, který měl předejít falšování našich esenciálních olejů a absolue, a také jsem se učila míchat a kombinovat vůně pro parfémy a další výrobky. Několik let jsem cestovala s nákupčím, abych viděla, jak se suroviny pěstují a zpracovávají, a kontrolovala jsem standardy kvality. Nakonec jsem se časem vypracovala na nákupčí, ale poté, co jsem se stala matkou, jsem už nemohla tolik cestovat. Moje perfémářská tvorba začala v roce 2015 (poté, co jsem v Lush prošla ještě dalšími pozicemi) výrobou parfémů pro náš nový vlajkový obchod na Oxford Street v Londýně, který byl otevřen téhož roku. Naše vůně vytváříme sami, stejně jako ostatní produkty, distribuujeme je a prodáváme v našich obchodech. Přestože nemám stejné vzdělání jako parfémáři z Grasse, podařilo se mi naučit některé techniky, které mi umožňují vytvářet vůně pro různé, převážně bezobalové výrobky. V roce 2019 se mi naskytla příležitost vytvořit svou první kolekci parfémů pro náš obchod Lush Perfume Only v italské Florencii inspirovanou historií, uměním a architekturou tohoto krásného města.

Kdo je vaším vzorem?

Nemám konkrétní vzor, inspirují mě všechny ženy jako celek. Jako žena a matka přímo pociťuji patriarchát, který ve společnosti stále ještě existuje, a obdivuji sílu a schopnosti žen kolem sebe, zejména matek, které budují svou kariéru, přitom se snaží, aby vše fungovalo v práci i doma a současně pociťují tlak sociálních médií, aby vše zvládly dokonale. Nedávno jsem na základě toho vytvořila několik parfémů; možná se nikdy nedostanou na trh, ale byla to příležitost vyjádřit své osobní prožitky a upozornit na situaci žen.
Foto: Lush
Emma Vincent

Kdybyste se mohla vrátit v čase a vytvořit některý z existujících parfémů, který by to byl a proč?

Chanel N°5, ačkoli to není má oblíbená vůně. Vznikl v nové éře parfémářství díky vědeckému objevu syntetických materiálů. On a jemu podobné změnily profesi, která předtím existovala více než 4000 let. Je tak ikonický, že se stal součástí stálé sbírky v Muzeu moderního umění v New Yorku. Bylo by úžasné moci se pochlubit tím, kdyby můj parfém nosila a mluvila o něm i Marilyn Monroe. 

Co vás na vaší profesi baví nejvíce a co nejméně?

Nejlepší na mé práci je naprostá tvůrčí svoboda, kterou mám. Možnost plně se vyjádřit bez omezení. Mám opravdu štěstí a uvědomuji si, že to v tomto odvětví není běžné. Cestování je pro mě obrovským potěšením. Možnost vidět a cítit ingredience mě stále těší, ale setkávání s lidmi a poznávání kultur a historie je fascinující. Ptám se na spoustu věcí, protože jsem zvědavá na lidi a učím se z první ruky. Nevýhodou může být, že kvůli obrovskému množství nových výtvorů dostávám obdobu spisovatelského bloku a někdy nápady a kombinace nepřicházejí snadno. To k této práci patří. Další věc, kterou bych označila za nepříliš příjemnou, jsou občasná temná a smutná místa, kam se člověk při vyjadřování prostřednictvím jemné vůně dostane. Když představujeme nové kolekce, vždycky se dostaví pocit nejistoty, protože parfémy jsou mě samotnou velmi osobní a pro všechny ostatní subjektivní. Imposter syndrom se ale snažím využít k osobnímu růstu. Podobně jako ženy, které mě inspirují. 
Emma působí ve společnosti Lush už více než dvacet let. Jeden z parfémů pro Lush Perfume Only ve Florencii, Confetti, navrhla pro svou vlastní svatbu. Velmi ráda čte časopisy o vůních a inspiruje ji (mimo jiné) cestování, dobré jídlo, příroda, umění, historie a především lidé. Výrobky Lush zakoupíte v Praze v OC Palladium, OC Nový Smíchov a OC Westfield Chodov, pro Česko a Slovensko jsou dostupné také online. Článek byl publikován původně v angličtině.
Přidejte se k Vogue Leaders na LinkedIn.